Od turistov s potniških ladij do petih milijonov evrov

Koper

Potniški terminal v Luki Koper letos praznuje deseto leto delovanja. Skupno je v tem času naše kraje obiskalo 450.000 potnikov. Kaj to pomeni za gospodarstvo in ekonomski učinek? Luka Koper je dala narediti študijo, ki razkriva natančno finančno sliko potniškega terminala. 

Bojan Babič

Minulo soboto je Koper obiskala zadnja, 45. ladja v letošnji sezoni. Letos je prišlo skupno 59.000 potnikov, nekoliko manj od napovedi, predvsem zaradi zapletov Benetk, ki se jih nekateri ladjarji že izogibajo. Italijansko mesto namreč od prihodnjega leta ne bo dovoljevalo prihoda ladij večjih od 96.000 ton. 

Kako so si slovenski arhitekti zamislili ureditev potniškega terminala, si lahko pogledate s klikom na to povezavo.

Prav Benetke so najbolj zaželjena destinacija, zaradi katere številne ladje prihajajo v severni Jadran, vendar se kljub temu za prihodnost koprske destinacije ni bati, pravi Bojan Babič, vodja potniškega terminala. Iz leta v leto se sezona podaljšuje, prve barke pridejo že aprila, oktober se sezona zaključi, a je to hkrati najmočnejši mesec. Prihodnje leto Koper lahko računa na 50 prihodov ladij oziroma 60.000 potnikov. 

 

"Tukaj so že rezervacije za sezoni 2016 in 2017, napovedi so zelo spodbudne, vsekakor boljše kot za leto 2015,” je dejal Babič, ki je v imenu Luke in ostalih partnerjev napovedal ambiciozne načrte za prihodnost. "Želimo postati matično pristanišče, oziroma t.i. "home port", vendar to zahteva določeno infrastrukturo. Luka Koper je že naročila idejno zasnovo potniškega terminala, ta bo pripravljenja predvidoma konec meseca," je še dodal Babič. Če bo šlo vse po sreči se bo gradnja začela prihodnje leto po sezoni.

Kakšna je dodana vrednost potniškega terminala?

Luka Koper pa je nedavno naročila tudi študijo ekonomskega vpliva, ki jo je opravila italijanska agencija Risposte turismo. Ta ja zajela 1000 potnikov različnih ladij in narodnosti, postregla pa je z zanimivimi rezultati. Izsledki kažejo, da vsak potnik skupno prinese 78 evrov, tu ne gre za samo potrošnjo, ampak za vse povezane prihodke.

Cesare Di Francesco

"Večinoma gre za celodnevne goste. Ti gostje najpogosteje ostanejo kar v Kopru, sicer so njihove najpogostejše destinacije Izola, Piran, Portorož, Padna, Trst, Lipica, Bled, Ljubljana in Postojna. Večina se jih odloča za izlet v samostojni režiji, tretjina pa se udeleži organiziranih izletov. V vaših krajih potrošijo približno 30 evrov, najraje pa imajo souvenirje in splošno nakupovanje ter gostinske lokale," je bistvo ugotovitev povzel Cesare Di Francesco iz agencije Risposte turismo. 

Ekonomski učinek

Raziskava je pokazala, da potniki skupaj prinesejo v Slovenijo 3,7 milijona evrov letno. Všteti je potrebno tudi zaposlene na ladjah, ki so prav tako potrošniki. Zanje študija ni bila opravljena, so pa bili opravljeni izračuni glede na mednarodne indekse, ki pravijo, da posadka po uradnem parametru glede na izhode in potrošnjo porabi še dodatnih 300.000 evrov. Tukaj je še tretji del prihodkov, predvsem Luke Koper in raznih državnih organov, kot so carina, Ministrstvo za promet, itd. Ti na sezono zaradi prihoda ladij skupno zaslužijo še milijon evrov. 

Jana Tolja

Skupen neposredni učinek s strani prihodov ladij tako znaša dobrih pet milijonov evrov, to je denar, ki pride iz tujine in ostane v Sloveniji. Kakšen je neposredni učinek, študija ni obravnavala, velja pa ocena, da se ta številka potroji, kar bi naneslo dobrih 15 milijonov evrov. 

S takšnim izplenom so zadovoljni tudi na Mestni občini Koper, ki pričakuje rast števila potnikov in prihodov ladij. "Potniške ladje v Kopru so lahko za zgled kot dobra praksa, saj tukaj sodelujejo občina, Luka Koper, agencija Spirit in številne turistične agencije. Potniki, ki se najraje zadržijo kar v Kopru vedno povedo, da gre za varno in čisto mesto, zato smo prejeli tudi številne nagrade," je sklenila Jana Tolja, predstavnica MOK.


Deli novico:

oceangirl |  11 .11. 2014 ob  09: 35
Komentarji so bizarni. Če bi bil ladijski turizem slab ali "brezveze" si ga ne bi želeli v vseh obmorskih mestih tega sveta. Ladije prinesejo €€€€€€. Res pa je, da ne znamo tega še 100% izkoristiti. Upokojenci (pa ne slovenski) so pa ravno tisti, ki največ trošijo, daj nimajo kreditov, skrbi za otroke itd. Ma kaj, ki smo v Sloveniji navajeni pljuvati po vsem. In se samo čaka kaj bo država naredila zate in kdaj bodo pečene kokoši začele padati z neba. V vseh primerih BRAVO Popovič!
koper |  06 .11. 2014 ob  21: 43
-1
Čestitke Popoviču za to nagrado in vsem ki so sodelovali pri projektih.Pa imajo spet novo kost ,mogoče ga bodo tudi za to ovadili.Carlova pozor ne spreglej.
xxl |  06 .11. 2014 ob  21: 16
PLJUVANJE - SLOVENSKI NACIONALNI ŠPORT.... TIPIČNO..... VSI PAMETNJAKOVIČI - turizem ne, delat ne, gradit ne, .... samo jokat za "dobrimii" starimi časi, ko smo hodili v službo in na sindikalne fešte in izlete....
Bog pomagaj Slovencem, še najbolj pa Primorcem....
Po naročilu blabla študija... |  06 .11. 2014 ob  18: 09
Samo slepci ne vidimo kdo ima koristi...
hahaha |  06 .11. 2014 ob  15: 19
koliko pa je komunala z drekarijo oškodovana?
E,e,e,e,... |  06 .11. 2014 ob  11: 45
jast bi šel delat take študije. Preverit se ne da v nobenem primeru točno. Pol pa rečeš ja zalužli ste 5M, jast vam zaračunam za to samo 50jurjev (kar ni skoraj nič ob primerjavi zaslužka). In gremo dalje. Do naslednje budale, ki se razmetava z dnarjem.
Ali ni tako? Ali so vmes plave kuverte?
Capelj |  06 .11. 2014 ob  11: 24
Prve večje ladje so začele prihajate že leta 2005, tako da...
koprcan |  06 .11. 2014 ob  11: 22
Torej v 10 letih so od vsakega potnika dobili kao 10€. Koliko pa smo zapravili za placati delavce, ki delajo nepotrebna dela in prodajajo neke spominke in podobne bedarije? Sicer pa dvomim v te stevilke, saj vecina potnikov ostane na ladji in le redki gredo dol iz ladje, saj se bojijo, da jih kdo oropa ali da ladja odpluje brez njih, itd... Prodajamo se male pare.
@kp |  06 .11. 2014 ob  10: 48
Kdo pa si zeli taksnega turizma. Kaksnih 10 let??? A se ldo dwla norca..
Kitajce pripelji na dvo tedenske pocitnice. Peljali jih bom po celi evropi pa saj smo poceni izhodiscna tocka do jaja bi se reklo. Ne pa penzionerjev..ki jih ne zeli nihce. Nimam pa nic proti statejsim ljudem. Osredotocit se je treba konkretno na specialke.
Hroštola |  06 .11. 2014 ob  10: 44
Pri nas se sploh ne ustavijo...
@kp |  06 .11. 2014 ob  10: 38
obratno - Benetke se otepajo prevoznikov.
n001 |  06 .11. 2014 ob  10: 21
Ladjarji hodijo v koper samo zaradi poceni vode za oskrbo ladje in poceni vseh ostalih stroškov, glede vode se moramo dobro zamisliti saj vemo , da v vročih poletnih mesecih jo še nam primanjkuje.
1