Na Hrvaškem dražje cigarete in gorivo

Svet

Zaradi dodatnega znižanja javnofinančnega primanjkljaja, ki ga od Hrvaške zahteva Evropska komisija, se je vlada v Zagrebu odločila dvigniti trošarine na tobak in goriva, je danes povedal finančni minister Boris Lalovac.

Zavojček cigaret dražji od 7,9 do 13 centov

Minimalne trošarine za 1000 cigaret je tako vlada zvišala za 49,5 kune (6,5 evra). Trošarine za liter goriva je medtem zvišala za 20 lip (2,6 centa). Lalovac je na današnji vladni seji dejal, da bodo minimalne trošarine za 1000 cigaret 648 kun (85 evrov), kar predstavlja 38 odstotkov maloprodajne cene tobaka. Zavojček cigaret bo dražji od 60 do 99 lip (od 7,9 do 13 centov), odvisno od znamke, je dodal.

Minister je izpostavil da so trošarine na Hrvaškem pod najnižjim predpisanim trošarinskim pragom v EU, ki znaša 90 evrov za 1000 cigaret. Napovedal je, da bodo morali zato v prihodnjih letih zvišati trošarine na tobak v skladu s smernicami EU.

Bo zvišanje trošarin okrepilo tihotapljenje tobaka?

Proizvajalci tobačnih izdelkov na Hrvaškem so pred današnjo vladno odločitvijo opozorili, da zvišanje trošarin ne bo napolnilo državnega proračuna, temveč zgolj okrepilo tihotapljenje tobaka. Na črnem hrvaškem trgu letno prodajo približno 1000 ton rezanega tobaka, kar povzroča 100 milijonov evrov izgub v državnem proračunu, danes navaja Jutarnji list.

Dvig trošarin za goriva za 20 lip na liter naj bi medtem po ministrovih besedah v letošnji proračun prispeval dodatnih 280 milijonov kun (36,8 milijona evrov). Na letni ravni bo z zvišanjem trošarin v državni proračun priteklo 450 milijonov kun (59,2 milijona evrov).

Vlada opustila postopek za oddajanje v koncesijo preostalih avtocest

Vlada je poleg tega danes opustila postopek za oddajanje v koncesijo preostalih avtocest, ki so v državni lasti. Kot je pojasnil minister za morje, promet in infrastrukturo Siniša Hajdaš Dončić, so se na to potezo odločali, ker obstaja možnost, da bi referendum za ohranitev hrvaških avtocest kot javnega dobra onemogočil nadaljevanje postopka monetizacije javnega dolga podjetij Hrvatske autoceste (Hac) in Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ) po koncesijskem modelu.

Hrvaški premier Zoran Milanović je že prejšnji mesec zatrdil, da je vlada opustila načrt za monetizacijo avtocest. Napovedal je rezervni načrt s katerim bodo pokojninskim skladom in državljanom ponudili delnice javnih podjetjih, ki upravljata z avtocestami.

Hac in ARZ sta obremenjeni s posojili

Upnikom bodo morali plačati še štiri milijarde evrov glavnic in štiri milijarde evrov obresti v naslednjih 25 letih. Levji delež je treba izplačati do leta 2020.

Deli novico:

spet jz |  17 .04. 2015 ob  11: 43
e ja, evropa že diktira in se ne bo več splačalo tankat na hr. počasi ga dobivajo iz odzadaj tako kot mi.