DRUGI TIR NE BO BISTVENO CENEJŠI: Tujci skoraj z enako oceno kot domači strokovnjaki

Koper

Drugega tira ne bo moč zgraditi za bistveno manj od doslej predvidenih 1,4 milijarde evrov. Po poročanju Dnevnika italijanska revizija projekta drugi tir Divača-Koper kaže, da bi dolgo pričakovana dodatna proga stala najmanj 1,16 milijarde evrov.

Po neuradnih podatkih časnika so v podjetju Geodata Engineering iz Torina, ki je bilo izbrano za revizijo projekta, prišli do ugotovitve, da stroškov ni mogoče bistveno znižati. Njihovi izračuni kažejo, da bi tir lahko zgradili za najmanj 950 milijonov in največ 1,2 milijardi evrov brez DDV. Sedanja ocena medtem znaša 1,16 milijarde evrov brez DDV ali že znane 1,4 milijarde z davkom na dodano vrednost.

Najdražji predori

Kot ugotavljajo italijanski strokovnjaki, je največji prihranek mogoč pri najdražjem segmentu – predorih, seveda pa je odvisno za kak tip proge se bo država odločila. Njihova skoraj 180 tisoč evrov vredna revizija pa se tako skoraj sklada z analizo, ki so jo januarja za Gospodarsko zbornico Slovenije opravili ekonomista Jože P. Damijan in Aleš Groznik ter gradbeni inženir in železniški gospodarstvenik Bogdan Zgonc.

Ti so ocenili, da bi z nekaj ukrepi stroške lahko zmanjšali za do 250 milijonov evrov, tako da bi projekt po najbolj optimistični varianti stal slabo milijardo evrov z DDV. Po sedanjem načrtu kilometer proge stane prek 50 milijonov evrov, saj je proga zamišljena za mešani potniški in tovorni promet, tri četrtine pa jo poteka po predorih. Poleg tega so v ceno gradnje zajete še servisne cevi, ki so namenjene za reševalna vozila potniškega prometa. Čeprav je torej predvidena enotirna proga z elementi dvotirne, so slovenski profesorji opozorili, da po Evropi sodobne dvotirne proge gradijo za okoli 40 milijonov evrov na kilometer.

Proga le za tovorni promet

Slovenci bi ceno znižali tako, da bi progo gradili zgolj za tovorni promet, s čemer bi se izognili servisnim cevem v predorih. Kot dodaja časnik, naj bi italijanski revizorji ugotovili enako. Če bi pri tem zmanjšali še obseg deponij in zmanjšali stroške odvoza odvečnega materiala, naj bi skupni prihranek po oceni slovenskih analitikov znašal okoli 200 milijonov. Še nekaj pa bi prihranili, če ne bi gradili izogibališč.

Uradno naj bi bili rezultati znani v tem mesecu, čeprav je bila revizija zaključena septembra. Kot pojasnjuje časnik, naj bi infrastrukturno ministrstvo Geodata Engineering pred kratkim zaprosilo za dodatna pojasnila glede možnosti finančne optimizacije.

Deli novico:

@Jast |  14 .11. 2016 ob  16: 04
Pravilno.Dal sem ti .Ampak ,jaz bom še mlijon cenejši.Delat pa bom dal Kitajcem.Licitacija naj teče.
ibro |  14 .11. 2016 ob  14: 05
Organizirat delovne brigade kot nekoc pa bo veliko cenejsi.
Kako bi da nebi... |  14 .11. 2016 ob  13: 50
Sve ću sve ću samo radit neću!
Jast |  14 .11. 2016 ob  13: 20
ga zgradim za 1399 miljonov z DDV. Kdo pravi da ni možno ceneje? Miljonček € ceneje pa je kar nekaj, a ne?
Dajte |  14 .11. 2016 ob  12: 58
Delat revizijo še Napoletanom.
Laznivci. |  14 .11. 2016 ob  12: 23
Laznivci. Spet denar v žep našim poslancem.
Logično |  14 .11. 2016 ob  12: 18
Koliko decibelov-ne Deci belo- je zakonsko dovoljeno. Namesti se naj hrupomer in so rešeni živci in mirno spimo!
drita v čelo |  14 .11. 2016 ob  12: 13
10
Ta drugi tir mi po malem že načenja živce, ker nam ,,naši,, vladarji več ne znajo povedati, zakaj mora biti tako drag in zakaj mora pod mus stati 1.4 miliarde €. Kitajska ponudba celotne infrastrukture drugega tira je še vedno 680 milionov € in to vladarji znajo (glej link):http://www.zurnal24.si/za-taksno-ceno-lahko-gradijo-le-kitajci-clanek-226532. Zelo netransparenten je tudi prikaz, kjer so napisali, da se po Evropi sodobne dvotirne proge gradijo za okoli 40 milijonov evrov na kilometer. Da, dvotirne proge....ampak, mi rabimo samo en tir, torej bi morala biti cena za polovico manjša....in s ceno pridemo na kitajsko ponudbo. Ah, Kitajci, kaj pa oni znajo....bilo so na Luni, Marsu, imajo jedrsko orožje, zgradili so 1972 km proge iz Kitajske v Tibet po težko dostopnem terenu in sicer v določenih točkah 5072 m nadmorske višine. Ma ne, oni tega v Sloveniji nebi mogli narediti.
Logika |  14 .11. 2016 ob  11: 50
11
Italijani bi z drugim tirom izgubili nekaj prometa v Trstu......zato jim naš drugi tir ne leži.