Pred kakimi šestimi meseci je Koprčanka v trgovini Mobystyle v Park Centru Koper kupila pametni telefon, za katerega je odštela 500 evrov. Sedaj je ugotovila, da je kupila obnovljenega, pišejo Primorske novice.
ZAVEDENA? Koprčanka ni vedela, da je kupila obnovljen telefon
Koper
Ob nakupu telefona ni dobila v originalni embalaži, prodajalec naj bi se izgovoril na kaos, prav tako naj ji ne bi nihče povedal, da je telefon obnovljen. Temu nasprotuje direktor podjetja Ibis Trade, lastnika prodajaln Mobystyle po Sloveniji, Aleš Goričanec, ki je za časnik zagotovil, da stranke vedno obvestijo, kakšen telefon kupujejo, nov ali rabljen oziroma obnovljen. Slednji so običajno cenejši od novih, ki stanejo med 800 in 1000 evri, stranke pa jih dobijo v beli škatli, z računom in enoletno garancijo.
Koprčanka, ki je želela ostati anonimna, pravi, da telefona ne bi kupila, če bi vedela, da gre za obnovljenega. Da je temu tako, je ugotovila, ko se je naprava nekoliko poškodovala pri padcu. Po opravljenem ogledu so ji v trgovini pojasnili, da bo za popravilo treba odšteti 100 evrov.
Ker se ji je to zdelo preveč, ga je pregledal še prijatelj, ki naj bi ugotovil, da naj bi bil telefon sestavljen ter da vsi deli niso originalni. Po podatkih IMEI kode naj bi bil prvič uporabljen pred tremi leti, po njegovi oceni pa naj bi ga preplačala, je Koprčanka še povedala Primorskim novicam.
Zaradi 'nepooblaščenega' posega v napravo v trgovini sedaj pravijo, da verjetno noben serviser ne bo hotel priznati garancije – Koprčanka sicer dodaja, da garancijskega lista niti ni prejela, le račun – ter da je pri mehanskih poškodbah v vsakem primeru tudi ob upoštevani garanciji potrebno doplačilo.
Obnovljeni telefoni so sicer normalno funkcionalni, z obnovljeno opremo in le manjšimi ali celo komaj vidnimi znaki uporabe, od česar je odvisna tudi cena. Običajno se prodajajo v kompletu s polnilcem, USB kablom, slušalkami, vključen je tudi garancijski list.
"Najprej naj se vam zahvalimo za deljenje Vaše nakupovalne izkušnje, vendar moramo pojasniti, da ste pozabila navesti kar nekaj pomembnih dejstev.
V četrtek dne 5.4.2018 se je uporabnica zadevnega aparata zglasila v naši poslovalnici, kjer je navedla, da aparat ne deluje. Pri pregledu aparata je bilo ugotovljeno, da je zaslon fizično poškodovan, kar je uporabnica tudi potrdila z navedbo, da ji je aparat padel. Razloženo ji je bilo, da lahko uredimo zamenjavo zaslona z drugim za ceno 100 EUR. Dogovorjeno je bilo, da bo sporočila svojo odločitev, do tega trenutka uporabnica sploh ni navedla, da je bil aparat kupljen pri nas, niti svojega nakupa ni predstavila z računom ali garancijskim listom. Nakar ste se v poslovalnici v soboto 7.4.2018 oglasila Vi, z navedbo, da je bil aparat kupljen pri nas in da zahtevate uveljavljanje garancije. Po pregledu aparata je bilo ugotovljeno, da je bil zaslon zamenjan drugje, saj na zaslonu ni bilo prisotnih poškodb, ki so bile prisotne dne 5.4.2018, kar pa avtomatično pomeni prekinitev garancijskega kritja, saj gre za nepooblaščen poseg v aparat katerega lahko opravi izključno izbrani serviser nosilca garancije. Ob nakupu pa vam je bilo razloženo, da je aparat obnovljen, kaj to pomeni in tudi da je aparat v garanciji 1 leto od dneva nakupa, jasno pa je da v kolikor pride do fizične poškodbe in/ali nepooblaščen poseg v aparat taka garancija ne velja več.
Želimo vam lep in uspešen dan še naprej, ekipa Mobystyle."
Vsak potrošnik mora biti pred nakupom jasno obveščen o tem kakšen izdelek kupuje, z vsemi lasnostmi. Če je bil izdelek obnovljen in ne nov, bi jo na to morali opozoriti. Sicer bi morala, ko je ugotovila, da je kupila izdelek, ki nima lasnosti, ki so ji bile predstavljene oziroma izdelek, katerega je mislila da kupuje, uveljavljati stvarno napako po Zakonu o varstvu potrošnikov in zahtevati vračilo denarja ali drug izdelek. O tem kaj bi zahtevala, je njena odločitev.
Ja, naslov, da je bila ZAVEDENA, je pravilen. Zato bi šlo v navedenem primeru lahko tudi za kršitev 5.člena Zakona o varstvu potrošnikov pred nepošteno poslovno prakso, za kar je predpisana globa, mislim da za pravno osebo 3000 eur .
dejansko kar pise na racunu, to je kupila. ostalo je brezpredmetno
druga zadeva.. ce telefon pade in se poskoduje, lahko je samo praska kot v mojem primeru, pooblasceni serviser to takoj zavrne, ker so smradi.. ne glede kje kupis.. oz. vsaj pri telekomu je tako in zato sem jih jaz tudi skenslal, ker se mi ne da placevat skroaj 150 eur na mesec za vse skupaj in pol jim nesem telefon z okvaro oz. napako v garanciji in mi zaradi ene res minimalne praske recejo, da je mehanska okvara in zavrnejo!!!
no kakorkoli tako je, smradi so to je dejstvo.. treba narediti kasko, pac na vsem sluzijo
in kar je najbolj pomembno.. prav me zanima kdo je ta zenska, ki izrablja medije za svojo osebno vendetto, ziher je kaksna novinaraka al kolegica od novinarke al neki, ker to je res KARNEKI vse skupaj!!!!! dela se slabo reklamo podjetju, brez nikakrsnih dokazov, samo nabijanje bal
Nikjer, v nobenem zakonu, ne piše, da mora kdo kupcu kaj ustno pojasnjevat in predstavljat. Trgovec lahko to počne iz svojih razlogov lahko odgovori na vprašanje kupca. Pri tem naj načeloma res ne bi uporabljal zavajanja sicer bo storil prekršek, samo kupec pa od tega nič nima, pa še dokazat je to težko. Zato pa v zakonu jasno piše, da mora blago imet priložene navodila za uporabo in drige listine itd.., da mora biti ustrezno označeno, itd,.....Samo na kupcu je da si blago pred nakupom pregleda in prebere njegovo dokumentacijo ter se prostovoljno odloči za nakup. Kdor tega ne stori je pač kandidat za ......,
Čisto drugače se seveda zakonodaja obnaša ko kupujemo nekaj na daljavo in proizvoda pred nakupom ne držimo v rokah. Takrat ima kupec 14 dni časa da stvar vrne, in to ne da bi moral kaj razlagat. Samo vrnit mora pa tudi v takem primeru nepoškodovano.
Glede stvarne napake in garancije, vsak poseg nepooblaščene osebe in ali mehanska poškodba predstavljajo tako oviro, da je stvarno napako ali garancijo praktično nemogoče uveljaviti. Če pa to še v navodilih ali pa na garancijskem listu piše, potem pa sploh ni šans.
In zakaj sem se sploh oglasil: zato ker je naslov ZAVEDENA ? perfidna insinuacija obtožbe prodajalca z vprašajem zraven za vsak primer, če bi kdo tožil, ker lahko tak naslov predstavlja tudi vzrok za poslovno škodo ali pa javno blatenje. S tem je s strani novinarja(ke) posredno spodbujeno javno obtoževanje prodajalca in v manjši meri tudi kupca v anonimnih komentarjih. Lahko, da je imela gospa prav ali pa tudi ne, ampak novinar(ka) ne more o tem arbitrarno odločat in pisat takih člankov kot, da ima gospa 100% prav. Milo rečeno grdo. Škoda ker je sicer portal Regional Obala kar cool.
S tem končujem in lepo pozdravljam
anonimni koperoktober ;)