JE OBNOVA PREDORA MARKOVEC ZNANILKA SPREMEMB? Predčasno dokončanje tudi zaradi nočnega dela

Koper

Predčasno dokončanje obnove predora Markovec je pozitivno presenetilo voznike, ki so morali zaradi vzdrževalnih del trpeti zaradi zastojev. Zato se postavlja vprašanje, ali bo Dars lahko to prakso uporabil tudi pri ostalih gradbiščih in s tem skrajšal čas obnove in izgradnje cestne infrastrukture, ki povzroča številne zastoje in slabo voljo pri ljudeh.

Ali namerava Dars na svojih deloviščih, kjer potekajo gradbena ali vzdrževalna cestna dela, zaradi dobre izkušnje s predorom Markovec tudi v bodoče uvajati nočno delo, kar bi zaradi pospešitve del razveselilo številne voznike? Ti se namreč pogosto pritožujejo, da poteka gradnja ali vzdrževanje cest, s katerimi upravlja Dars, zelo počasi in se sprašujejo, ali ne bi zastojev, ki zaradi gradbenih posegov nastajajo, z nočnim delom in delom ob nedeljah lahko preprečili in dela pospešili.  

Da je temu res tako, je potrdila tudi prenova predora Markovec, kjer so se dela pri obnovi zaključila tudi po zaslugi nočnega dela predčasno. Kot so pojasnili na Darsu, je bil naročnik del Eles. "Zaradi dobre komunikacije in skupnih naporov družb Dars in Eles so bila dela pri izgradnji kabelske kanalizacije za električni daljnovod med Koprom in Izolo vzdolž obalne hitre ceste H6 namreč predčasno končana, in sicer tri dni pred napovedanim rokom," so navedli v odgovoru na naša vprašanja.

Dars sicer zagotavlja, da bodo tudi na drugih deloviščih, "kjer bo to mogoče", uvajali nočni sistem dela. "Dela se na naših avtocestah in hitrih cestah izvajajo tudi ponoči, vendar moramo slediti pogojem za varno in kakovostno izvedbo, vplivov na okolico (hrup, razsvetljava) ter varnosti voznikov. Ponoči se izvajajo dela v predorih, postavitev portalov, vrsta rednih vzdrževalnih del (menjave poškodovanih ograj, lokalne sanacije asfaltov, popravila dilatacij, košnja v sredinskem ločilnem pasu) ter dela na večjih gradbiščih, če to dovoljuje tehnologija izvajanja del in če izvedena dela v nočnem času pomenijo hitrejše napredovanje ostalih del naslednji dan," pojasnjujejo.

Gradbena podjetja, ki so Darsovi pogodbeni izvajalci obnovitvenih del na avtocestnem omrežju, dela opravljajo po predvidenem terminskem planu podnevi, nekatera dela tudi ponoči. "Dela se torej izvajajo tudi ponoči, pod pogojem, da zaradi tega ni zmanjšana kakovost izvedenih del, da se ne krši področnih predpisov in da je tako delo operativno izvedljivo."

Nočna dela pa omejuje tudi vladna uredba o mejnih vrednostih kazalcev hrupa v okolju, ki med drugim določa, kdaj je obremenitev s hrupom čezmerna, če je hrup posledica obratovanja gradbišča "v nočnem času ali ob sobotah po 16. uri, nedeljah in dela prostih dnevih". Kot navaja Dars, na poseljenih območjih zaradi tehnologije gradnje, torej uporabe strojev in naprav, v nočnem času največkrat "ni mogoče zagotoviti dovoljenih ravni hrupa". Poleg omenjene uredbe pa delo ponoči ob koncih tedna in ob praznikih omejujejo tudi izdana okoljevarstvena soglasja, ki tovrstne posege dovoljujejo le v dnevnem času med delavniki.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
vid |  26 .04. 2024 ob  09: 43
Lahko bi si za vzgled vzeli nekatere sosednje drzave kjer se avtoceste zaprejo zaradi del, ne pa da delovisca samujejo. Tudi planira se lahko bolje, ne pa da vsak izvajalec za svoja dela zapira odseke in tunele. Da se delati bolje! Tako je ni sprejemljiv odgovor.
hribi |  25 .04. 2024 ob  18: 05
Nočno delo se lahko z vladno uredbo tudi popravi. Ampak težava pri vseh delih je, da si v planu izvedbe določijo take roke, da v vmesnem času na gradbiščih ni žive duše. Ne ponoči ali ob nedeljah. Sredi tedna do gradbišča na AC in če greš šteti je na gradbišču v dolžini 3 km le 2-3 tipa, ki se odpirajo na lopato. Ni kamionov, ni hrupa.
vseved |  25 .04. 2024 ob  16: 56
-6
Vse bi teklo hitreje,če bi imeli malo več strpnosti.