"Zaprtje obalne ceste bomo zahtevali, ne prosili!"

Izola

Odločitev Ministrstva za infrastrukturo, ki je minuli teden odločilo, da trasa novega odseka hitre ceste Koper-Izola s predorom Markovec ne bo izvzeta iz venjetnega sistema, je na Obali poskrbela za precej nejevolje. A občine pravijo, da ne bodo vrgle puške v koruzo in zahtevale, naj se nemudoma prične prekategorizacija obalne ceste. 

"Zahtevali bomo, da se prekategorizacija začne in obalna cesta zapre. Pozabili smo, da smo se ravno zaradi tega lotili izgradnje predora pod Markovcem," odločno pojasnjuje izolski župan Igor Kolenc. Dodaja, da predlog izvzetja omenjega odseka iz sistema cestninjenja ne pomeni, da lokalno prebivalstvo ne želi slediti zakonom oziroma plačevati cestnine, ampak željo, da bi pridobili desetino morske obale, ki jo država premore. "Seveda je potrebno cestnino nekako plačati, saj gre za poplačilo in vzdrževanje cest. A obstajajo tudi alternative, ena bi lahko bila višja cestna taksa za obalno območje," še razlaga Kolenc. 

Obalna cesta bo namreč tudi po odprtju predora ostala v funkciji, ker vinjetni sistem zahteva brezplačno alternativo, kar cesta čez Markovec še ne more biti. Potrebne bi bile prilagoditve, kar predlaga ministrstvo za infrastrukturo. "Ministrstvo načeloma podpira pobudo, da se državna cesta na odseku Koper-Izola prenese med občinske ceste, saj bo odsek obstoječe državne ceste nadomeščen z dograditvijo hitre ceste skozi predor Markovec, vendar pa je potrebno pri tem upoštevati določene zahteve področne zakonodaje. Poleg omenjene zakonodaje pa je potrebno upoštevati tudi Uredbo o merilih za kategorizacijo javnih cest, ki določa, da se po zgraditvi hitre ceste obstoječa državna cesta ali odsek te ceste, ki poteka vzporedno z novozgrajeno daljinsko cesto in povezuje najmanj dve središči regionalnega pomena, prekategorizira med regionalne ceste tako, da se zagotovi nepretrgana vzporedna povezava te kategorije," so zapisali.

Ministrstvo ostaja neomajano in neusklajeno z ostalimi resorji

A vprašanje, ki se ob tem poraja, je, koliko časa bi potrebovali za ureditev ceste preko Markovca tako, da bi ta ustrezala parametrom nadomestne ceste. Prav od tod predlog obalnih županov, ki pri omenjeni tematiki usklajeno nastopajo v borbi z Ljubljano. A na ministrstvu ostajajo neomajani. "Glede na to, da bo novozgrajeni odsek skozi predor Markovec, ki se navezuje na obstoječo hitro ceste mimo Kopra, v upravljanju in vzdrževanju družbe DARS d.d., to pomeni, da bo na tem cestnem odseku obvezna vinjeta," so še zapisali.

A kar pri tem bode v oči je tudi neusklajenost med ministrstvi. Po eni strani ministrstvo za infrastrukturo vztraja, da rešitev v smeri odprave vinjet ni mogoča. Gospodarski minister, ki ima v svojem resorju tudi turizem pa je konec januarja, ko se je okrog zaprtja obalne ceste začelo zapletati, dejal, da si ne predstavlja, da bo tudi po odprtju predora na obalnem pasu ostala cesta. Zagotovil je tudi, da bodo težavo, ki je bolj kot ne birokratske narave, tudi odpravili, a je v dobrih dveh mesecih še ni, odprtje predora pa že trka na vrata. Dela bodo predvidoma končana sredi maja, v juniju naj bi po novem odseku stekel promet.

Deli novico:

tapravi |  03 .05. 2015 ob  19: 45
meja na kozini pa da vidimo zabari kako bodo kvakali
a |  20 .04. 2015 ob  14: 54
Tresla se gora, rodila se miš, kupite "oškodovanim"prebivalcem vinjete in pol zapirajte...
Miča |  20 .04. 2015 ob  12: 26
Fejst se boste ukakali in to bo vse.
ja |  20 .04. 2015 ob  12: 25
Toliko malo "morja" ima Slovenija na razoplago, Pa gdaj mislite naredit plažo vredno imena? Če se mene vpraša bi morali že ta materijal,ki se je izkopaval za tunel nasuvati za obmorsko plažo.promet pa čez markovec izpeljat.Že zdavnaj bi morali od Žusterne do izole ta Rex del izkoristiti za peščeno plažo.Tam je morje nizko-idealno za peščeni del.Tam bi lahko bilo lepše kot v portorožu...
Laičen odgovor ampak neki resnice je.
koprcanka |  18 .04. 2015 ob  21: 43
Kje pa je vzporedna cesta od Slavcka do Semedele? Upam, da DARS ne misli na cesto skozi Koper?
zoran13 |  17 .04. 2015 ob  21: 41
Na včerajšnji oddaji TV Koper - izostritev sta sodelovala v mini okrogli mizi s strani vladajočega establishmenta le župan v Izoli Igor Kolenc in arhitektka Jana Purger Gojanovič, kjer je bilo predstavljeno njihovo in ali njuno stališče, glede urejanja omenjene problematike. Ob tem je veliko ugotovitev in krivic, ki bi nam jih prebivalcem Obale naredili ali pa povzročili odgovorni iz Darsa, kar mrgolelo neodgovorov, kajti zaradi omejenosti števila udeležencev, je veliko utemeljenih vprašanj ter rešitev ostalo v zraku. Ob tem je veliko vprašanje, da ob tako pomembnih vprašanjih ne sodelujejo naravovarstveniki, saj predstavljena problematika zadeva prav njih in ohranitev naravne dediščine in neokrnjene krajine. Vse to bo zelo pomembno tudi pri načrtovanju in izpeljavi oziroma nadaljevanju hitre ceste skozi ali čez Strunjan oziroma Valeto vse do Lucije ali pa Sečovelj.
Pri takšnih seansah bi moralo obvezno sodelovati več kompetentnih udeležencev, da bi predstavili celotno sliko in načrte vseh deležnikov v tem, za državljane zelo pomembni fazi načrtovanja skupne perspektive zamišljenega razvoja obalnega pasu.
Ob tolikokratno poudarjenem načelu enakosti so včaraj popolnoma zanemarili dejstva, da vsi vozniki osebnih vozil plačujemo cestnino od Kozine proti Kopru, cestnine pa ne plačujejo vozniki tovornjakov in avtobusov, prav tako, pa ne plačuje cestnine tranzitni tovorni promet na relaciji Trst - Hrvaška Istra.
Za tako nastalo situacijo je vsekakor nekdo odgovoren, saj se za problematiko vinjetnega sistema, poskuša skriti vse željene ali odobrene prostorske načrte, ki so se kar naenkrat razcveteli, saj je ob tem vidno, kako si želijo nekateri akterji že sedaj ločiti, tisto, kar je bilo do sedaj neločljivo. To bi naj bilo javno dobro in neomejena uporaba obalnega in priobalnega pasu, po katerem že segajo lovke in interesne sfere, da bi se polastili še tisto, kar bo prispevalo k turistični meki na Obali.
Že včasih smo lahko sanjali o otoku pred Izolo ali ob Izoli, pa o restavraciji na dimniku Argo, vendar so se vse iluzije razblinile, ko se je začelo pogovarjati o denarju, verjemite, da bo ob sedanjem trenutku tudi to ena glavnih preprek uresničitve vsega željenega, a žal nedosegljivega, vsaj na obstoječe stanje proračunov obalnih občin oziroma gospodarskih in razvojnih zmožnosti.


v razmislek |  17 .04. 2015 ob  19: 00
Kaj pa z težim tovorom? Ali bodo kamjoni še plačevali cestnino šele ob Črnem kalu, torej izven STO, kot po 5.členu, drugem odst. priloge VIII: " 2. V zvezi z uvozom v Prosto pristanišče, izvozom iz njega ali tranzitom skozi
pristanišče oblasti Svobodnega ozemlja za takšno blago ne nalagajo carinskih ali drugih dajatev, razen tistih za opravljene storitve." Cestnina je del nalaganja "drugih dajatev" točno kot v "coni A"?
mm |  17 .04. 2015 ob  12: 56
http://www.pravapeticija.com/markovec_brez_vinjete
Rem |  17 .04. 2015 ob  00: 09
Nimam prednikov iz močvirja-če pa jih vi obožujete,po vsem tem kaj so v zadnjih 2 desetletjih naredili v Istri si jih kar držite.
Če pa nekdo ne vidi dalje od svojega nosu je pa njegov problem.Še vedno pa vstrajam,da se do Kozine ne bi plačevalo vinjet-če sem zaradi tega mentalno zaostal tudi prav.
mmm |  15 .04. 2015 ob  13: 25
Najprej zberemo tu, pol pa fizično naprej: http://www.pravapeticija.com/markovec_brez_vinjete
mm |  15 .04. 2015 ob  13: 23
http://www.pravapeticija.com/markovec_brez_vinjete
koprčan |  15 .04. 2015 ob  08: 17
-1
@rem | danes ob 07:43; hvala, vidim, da vsaj nekdo bere članke in potem tudi te komentira, ne pa tako kot Rem | včeraj ob 22:48, ki meša hruške in jabolka zraven pa da še kak paradajz in čebulo.

@ Rem | včeraj ob 22:48; ja hvala, ki si me razsvetlil z zgodovinskimi dejstvi, ki če mi ti tega nebi napisal res nebi vedel!????? Če že pametuješ in pišeš letnice, pa se malo bolj potrudi z navajanjem točnih dejstev in letnic glede cone A in cone B!!!!Pa še malo nazaj poglej kako je IT prišla do Istre!!! Toliko o zgodovini!!!
Ja nevem zakaj si se upičil v to kar sem napisal, predlog izolskega župana, da poviša cestno takso (pa še to nerazumljivo ali samo prebivalci obale ali vsi v SLO) pa ti je bil očitno sprejemljiv če ga nisi komentiral???
Ja tudi meni in verjetno vsem ostalim bi bilo najboljše če bi se vozili kar zastojn oz. nebi rabili nič plačevat! Drži tudi to, da se lahko kar nekaj deset km pelješ v Italiji po AC brezplačno, koliko pa te stane nato km poti, ko moraš v Italiji plačat cestnino?????? Verjetno si tega ne želiš tudi pri nas?????
1