Zamenjava dobavitelja plina mora biti preprosta in brezplačna

Zamenjava dobavitelja zemeljskega plina mora biti za potrošnika preprosta in brezplačna, poudarjajo v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS). Hkrati potrošnike pozivajo, naj jim pošljejo kopije pogodbe, če bodo v njih zasledili določila, ki bi jih omejevala pri morebitni zamenjavi dobavitelja plina.

Zamenjava namreč ni vedno preprosta niti brezplačna, saj se potrošniki pri zamenjavi dobavitelja srečujejo tudi s težavami, predvsem zaradi po mnenju ZPS nepoštenih pogodbenih pogojev posameznih ponudnikov zemeljskega plina. "Potrošniki imajo pravico, da dobavitelja zamenjajo brez dodatnih stroškov in ovir," poudarjajo v ZPS. Po navedbah zveze v praksi menjava ni vedno preprosta, predvsem zaradi določil, ki so jih ponudniki plina zapisali v svoje pogodbe.

Ob tem izpostavljajo določila pogodb pri Istrabenz Plini, v katerih je določeno, da bi v primeru, ko bi potrošnik želel odpovedati pogodbo pred potekom 10 let od sklenitve, moral dobavitelju plačati vse fiksne stroške za predvideno dobavo do konca pogodbene dobe. Kakšni so ti stroški, pa v pogodbi ni natančno določeno.

Ne bodo jih omejevali

Glede na nedavno poročanje medijev, potrošnikov pri prehodu k drugim ponudnikom ne bodo omejevali, k čemur so jih po pojasnilih predsednice ZPS Brede Kutin pozvali že na začetku oktobra, podali pa so tudi prijavo na tržni inšpektorat. "Menimo, da potrošniki ne bi smeli nositi nobenih stroškov za zamenjavo dobavitelja," poudarja Kutinova in dodaja, da zato podpirajo predlog sprememb energetskega zakona, ki vsebuje nove določbe glede splošnih pogodbenih pogojev.

V ZPS so nadgradili tudi spletno stran www.123zamenjaj.si, kjer lahko potrošniki izvedo vse o menjavi ponudnika plina in o aktualnih cenah plina.

Skladno s predlaganimi spremembami, bodo morale biti kakršnekoli spremembe splošnih pogojev, cen ipd, potrošnikom posredovane en mesec pred spremembo. "Če se potrošnik z njimi ne bo strinjal, bo lahko odstopil od pogodbe brez plačila pogodbene kazni," navaja.

Na ZPS še izpostavljajo, da zakon o varstvu potrošnikov tista določila, ki v škodo potrošnika povzročijo neravnotežje v pogodbenih pravicah in obveznostih pogodbenih strank, šteje za nepošten pogodbeni pogoj. Takšen nepošten pogodbeni pogoj so npr. vsebovale tudi pogodbe Petrol, vendar so na poziv ZPS odgovorili, da so sporno določbo, ki je omejevala menjavo dobavitelja tekom koledarskega leta, iz novih pogodb umaknili. Hkrati je podjetje v svojem odgovoru ZPS zatrdilo, da tistih odjemalcev, ki imajo že sklenjene pogodbe o dobavi zemeljskega plina, pri odpovedi pogodbe ne omejujejo.

Deli novico: