ZAKAJ JE TENIS V PORTOROŽU TURISTIČNI MAGNET: Kdo je človek, ki je v mesto rož pripeljal 40.000 obiskovalcev?

Piran

Med 4. in 8. oktobrom je v Portorožu potekal rekreativni teniški dogodek Fun Cup. Letos je na slovensko Obalo privabil 700 ljubiteljev tenisa ter pomembna teniška podjetja in to izven visoke turistične sezone. Tenis je tako lahko odličen turistični produkt, za to doseči, pa je potrebnega veliko znanja in poznanstev. Obojega ima na pretek Luciano Botti.

Italijan Luciano Botti je direktor največjega združenja trenerjev in učiteljev tenisa na svetu Professional Tennis Registry (PTR), ki ima kar 16.000 članov v 125 državah. Hkrati ima Botti v lasti podjetje, ki se ukvarja z organiziranjem teniških dogodkov, kot so različni turnirji in srečanja za podjetja, ki se ukvarjajo s tenisom. Dogodke organizira predvsem v Italiji, domače pa se počuti tudi v Portorožu.

Športno-rekreacijski center Marina Portorož na 40.000 kvadratnih metrih ponuja 20 teniških igrišč: 13 peščenih, sedem s trdo podlago in dve pokriti. Igrišča so uporabna tudi za druge športe in prireditve, v bližini pa se nahaja tudi igrišče za mini golf z 20 stezami.

Botti je povezavo s Portorožem vzpostavil pred približno 25 leti, čisto po naključju, od takrat pa je to obmorsko mesto po tenisu poznano vsem Italijanom. "Že prej so Portorož kot odlično destinacijo za igranje tenisa poznali Avstrijci in Nemci, a ne Italijani. Kar nekaj let jih je bilo težko privabiti v Portorož, ker so ga povezovali z Jugoslavijo in se jim ni zdel privlačen." A Portorož ima izredno lepo teniško središče, ki je z leti postalo tudi zelo funkcionalno.

Ni pa dovolj, če imaš samo teniška igrišča, pomembna je tudi okolica. "Potrebno je ponuditi močno podobo, zato vedno uporabimo fotografije portoroških igrišč ob morju. Za obiskovalce ni pomemben samo tenis, ampak kaj ga obkroža," je poudaril Botti.

Pred 22 leti je tako pričel z organizacijo rekreativnega teniškega turnirja Fun Cup, ki je letos v Portorož privabil 700 ljudi, rekord je skoraj 1000 udeležencev, pa tudi pomembna podjetja kot npr. Head. Poleg tega organizira več dogodkov skozi vse leto. "Ni dovolj, če imaš teniško središče in hotel, potreben je program in nekdo, ki organizira dogodke in jih promovira naokoli," je prepričan Botti. Sam ima močno in fiksno prezenco v medijih ter obsežno mrežo po teniških klubih. "Skozi leta smo v Portorož pripeljali čez 40.000 obiskovalcev, sedaj letno okoli 2500 oseb, ki tukaj prenočijo v povprečju 3–4 noči, to pa pomeni do 8000 rezervacij. In to v času nizke sezone," je navdušen.

Tenis je lahko tako odličen turistični produkt, ki na destinacijo tudi izven sezone privablja veliko število turistov – ti se nato vračajo tudi zasebno. Tenis je po pričevanju Bottija zelo priljubljen šport tako med mladimi kot starejšimi, moškimi kot ženskami, trenutno pa je njegova priljubljenost celo v vzponu.

Deli novico: