ZAHTEVNA POT SLOVENSKEGA TURIZMA: V četrt stoletja samostojne države beleži nadpovprečno rast

Slovenija

Slovenski turizem je v četrt stoletja samostojne države beležil nadpovprečno rast in se razvil v uspešno gospodarsko panogo. A pot do tu nikakor ni bila lahka, je poudaril minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek. Izzivi sektor čakajo tudi v prihodnje, izpostavljajo vodilni obrazi slovenskega turizma.

V zadnjih 25 letih je slovenski turizem beležil nadpovprečno rast - prilivi iz naslova izvoza potovanj so se v tem obdobju potrojili, prav tako se je potrojilo število tujih turističnih nočitev, je naštel Počivalšek. Danes je turizem v Sloveniji po njegovih besedah uspešna in rastoča gospodarska panoga.

A pot do sem je bila zahtevna. "Pred 25 leti je bil ugled Slovenije kot varne turistične destinacije zelo omajan, posledično je bil upad mednarodnega turizma tako velik, da smo do povrnitve na nekdanje rezultate potrebovali skoraj dve desetletji," je izpostavil minister v izjavi, ki so jo posredovali iz Slovenske turistične organizacije (STO).

Pred seboj smo imeli številne izzive pravi Počivalšek

Poleg tega smo imeli pred seboj številne izzive, kot so prestrukturiranje turističnega gospodarstva, lastninjenje hotelskega sektorja, obnova nastanitvenih zmogljivosti, vzpostavitev novih organizatorjev potovanj in turističnih agencij ter popolna odprtost do tujih trgov. "Ker takrat nismo bili dovolj privlačni za tuje vlagatelje, smo vire financiranja zagotavljali sami s pomočjo evropskih sredstev," je spomnil Počivalšek.

Od leta 2004 je tako slovensko turistično gospodarstvo pospešeno vlagalo v nastanitvene zmogljivosti. Do konca lanskega leta je gospodarsko ministrstvo sofinanciralo 135 projektov v višini 168 milijonov evrov. Skupna vrednost teh projektov je znašala 657 milijonov evrov. "Zagotovo je to eden ključnih dosežkov v tem obdobju," na minulih 25 let gleda Počivalšek.

Leta 2012 je bila narejena pomembna prelomnica slovenskega turizma

Naslednja pomembna, a ne tako zelo oddaljena prelomnica slovenskega turizma je bila narejena leta 2012, ko so se vsi partnerji zavezali k razvoju trajnostnega turizma, je izpostavil minister. Pomemben dosežka pa sta tudi ponovna osamosvojitev STO in bistveno povečanje sredstev za promocijo Slovenije v tujini.

"Pred nami so nove naloge predvsem v smeri izboljšanja poslovnega okolja za delovanje slovenskega turističnega gospodarstva," je zaključil minister. Le tako bomo po njegovem lahko dosegli zastavljeni cilj povečanja prilivov iz naslova tujskega turizma na tri milijarde evrov letno.

Temelj slovenskega turizma je v povezovanju in sodelovanju

Generalna direktorica direktorata za turizem in internacionalizacijo Eva Štravs Podlogar je dodala, da je temelj slovenskega turizma v povezovanju in sodelovanju. "Menim, da je bil na tem področju narejen precejšen korak naprej. Pod isto streho sta nas še bolj trdno umestila usmerjenost v trajnostni turizem in znamka Slovenje I Feel Slovenia, ki jo prav slovenski turizem nosi najbolj ponosno," je izpostavila.

Podlogarjeva je izpostavila tudi področje zakonodaje, kjer se obetajo pomembne izboljšave. S spremembo zakona o gostinstvu, ki je pred sprejemom v DZ, bo na primer omogočeno elektronsko poročanje v turizmu, kar bo razbremenilo nastanitvene obrate.

V pripravi nov zakon

V pripravi je tudi nov zakon o spodbujanju razvoja turizma. Z njim naj bi vzpostavili pogoje za hitrejši razvoj turizma, vključno z novim virom za financiranje delovanje STO na področju trženja in promocije turistične ponudbe Slovenije na tujih trgih. Naslednje leto pa bo steklo še izvajanje nove strategije trajnostne rasti slovenskega turizma 2017-2021, ki jo bodo intenzivno pripravljali naslednjega pol leta.

"Vse spremembe, tako tiste bolj revolucionarne kot tiste manjše, a vseeno pomembne, so v tem obdobju sledile in še sledijo ključnim usmeritvam slovenskega turizma: razvoju turizma in dvigu kakovosti, posledično pa tudi večanju turističnega prometa, predvsem prilivov od njega," je še poudarila Podlogarjeva.

Velik izziv

Direktorica STO Maja Pak pa je poudarila, da je bil postaviti Slovenijo na svetovni zemljevid po osamosvojitvi izziv. "S sistematičnim delom na področju trženja, jasnim sporočilom, oblikovanjem zanimivih produktov, usmerjanjem v trajnostni turizem nam je vsem skupaj uspelo," je prepričana.

Ob tem pa je Pakova spomnila na velike spremembe, ki so se v turizmu zgodile v zadnjega četrt stoletja. "Močno se je spremenilo vedenje turistov, priča smo digitalni revoluciji, svet postaja odprt, povezan, dostopen. Hkrati ranljiv tudi na območjih, kjer do zdaj ni bil. Konkurenca za osvajanje src turistov je vse večja," je naštela. To nas danes postavlja pred nove izzive, na katere pa v STO gledajo pozitivno, je zagotovila direktorica.

Deli novico:

v 25 letih  |  27 .06. 2016 ob  17: 34
ste UNIČILI obalni turizem! Kar hvalite se s tem!