Na poti do začetka izgradnje izvlečnega tira je očitno padla pomembna ovira. Na direkciji za infrastrukturo so tako za STA povedali, da v sredo pričakujejo gradbeno dovoljenje za ta 1,2 kilometra dolg odsek od izhoda tovorne postaje v Kopru, ki predstavlja nekakšen prvi nastavek za težko pričakovani drugi tir od Kopra do Divače.
V sredo gradbeno dovoljenje za izvlečni tir?
Koper
Za izdajo gradbenega dovoljenja je po navedbah direkcije sicer pristojno ministrstvo za okolje in prostor, ki izdaja dovoljenja v primerih objektov državnega pomena. Na ministrstvu za STA za zdaj niso mogli potrditi, da je bilo dovoljenje izdano.
So pa na Luki Koper v odzivu na novico, da gre projekt izvlečnega tira očitno lahko v naslednjo fazo, zapisali, da je vsaka pridobitev, ki pomeni povečanje zmogljivosti obstoječega tira, za upravljalca edinega slovenskega pristanišča dobrodošla.
Izvlečni tir, 1,2 kilometra dolg odsek od izhoda tovorne postaje v Kopru, naj bi z nekaterimi drugimi dodatnimi ukrepi na obstoječi progi omogočil povečanje prevozne zmogljivosti obstoječega tira za čas do izgradnje drugega tira.
Po predlogu investicijskega programa znaša investicijska vrednost projekta nekaj več kot 20 milijonov evrov, in sicer za gradbena dela, elektronapajalno postajo, rekonstrukcijo obstoječega tira in protihrupno zaščito.
Tako za izvlečni tir kot za precej večji zalogaj izgradnje drugega tira, katerega investicijska vrednost je trenutno ocenjena še na 1,35 milijarde evrov, se Slovenija sicer poteguje za evropska sredstva iz mehanizma za povezovanje Evrope (CEF).
Medtem ko je Slovenija projekt drugega tira med Koprom in Divačo prijavila na odprti razpis za nepovratna sredstva CEF, pa se je za sredstva za izvlečni tir na razpis prijavila v okviru t.i. nacionalne ovojnice, skupaj s projektom nadgradnje železniške povezave Poljčane-Slovenska Bistrica. Prek nacionalne ovojnice je sicer samo za Slovenijo rezerviranih 159 milijonov evrov.
Bomo videli kako (ne)slavno bo končal. Je pa lepo videti, kako se z nekdanjim delodajalcem odlično razumeta.