Na obeh straneh obalne ceste so pričeli z ureditvenimi deli, so danes poročili z izolske občine. V tem tednu bodo postavljene talne označbe za določitev interventne poti, kolesarske steze, deloma pa bo tudi postavljena prometna signalizacija za vzpostavitev dogovorjenega prometnega režima, ki bo ločil pešpot ter kolesarsko in interventno pot. Druga faza ureditve je predvidena pred začetkom turistične sezone.
UREJANJE OBALNE CESTE: Rokave zavihali tudi na izolski strani
Izola
Kot pojasnjujejo v Izoli, bodo sprva postavili le tiste prometne znake, ki jih imajo na zalogi oziroma bodo lahko dobavljeni do konca tedna, medtem ko so naročili še nekatere nestandardne znake, kakršni so tisti za rolerje, skiroje.
Po ureditvi bo levi vozni pas (smer Žusterna – Izola) namenjen dostopu do objektov, intervenciji in kolesarjem, ki bodo imeli prednost pred vozili, desni vozni pas pa bo namenjen samo pešcem. Sedanje območje trase Parenzane bo namenjeno izključno pešcem oziroma kopalcem v sezoni. Enaka ureditev bo velja tako na koprski kot izolski strani, z izjemo, da na izolskem območju ni predvidenih dostopov do objektov in zemljišč, še dodajajo.
Izvedbo druge faze ureditve napovedujejo pred sezono. Takrat bodo odstranili varnostno ograjo, kjer je to zaradi zagotavljanja varnosti možno. Občini preverjata tudi možnost postavitve sanitarij in tušev ter ceno predvidenih stroškov za postavitev javne razsvetljave. Potem ko bodo znani izsledki analiz, bo znano tudi, kaj bodo izvedli letos in kaj v naslednjih letih.
Občinski redarji od samega zaprtja obalne ceste opravljajo občasno kontrolo po obalni cesti, s čimer bodo nadaljevali tudi v prihodnje. Trenutna začasna postavitev prometne signalizacije na površini nekdanjega vozišča obalne ceste sicer omejuje promet za vsa motorna vozila, z izjemo vozil, ki dostopajo do objektov oziroma zemljišč na tem območju. "To pomeni, da trenutno vožnja po 'cestišču' ni dovoljenja. Vozniki koles in motornih koles 25 km/h morajo do postavitve nove prometne signalizacije voziti po obstoječi Parenzani. Do konca tedna bo sicer s postavitvijo talnih označb že razvidno, kje bo potekala kolesarska steza," še dodajajo v Izoli.
Glede na obstoječe predloge za vožnjo kolesarjev in seveda koles z motorjem do 25km/h, ki pogostoma to niso, bodo skupaj vozili po desnem pasu obstoječe ceste vse do zapore in potem bodo morali zapeljati navzkrižno levo, mimo peš cone in pasu namenjenem za dostop do zemljišč in intervencijska vozila, naprej po stari Parenzani mimo Žusterne proti Kopru. Zadeve bi morale v tej fazi biti predstavljene in domišljene na mnogo bolj enostaven in primeren način, saj bi morali vse površine in neravnine še dodatno poravnati s potekom Parencane, saj bi s tem pridobili dragoceni prostor za kopalce. Že obstoječo ograjo pa premakniti bolj proti sredini obalne ceste in tam pustiti dovolj cestišča za že predviden promet kolesarjev, koles z motorjem do 25km/h in del za dostop do zemljišč ter intervencijska vozila.
V ponedeljek po 13 uri sem s kolesom iz Izole do zapore srečal 1 na rolerjih, 1 kolesarja, 2 pešca ter 2 policaja na motorjih, snemalno ekipo RTV Koper in delavce Marjetice. Potem pa proti Žusterni spet vse zamešano, pešce, kolesarje, kotalkarje, na rolerjih ter kolesa z motorjem do 25 km/h na istem pasu po Parenzani. Upajmo, da bo do ureditve vsega obstoječega čim manj prometnih nesreč, saj s tako pisano ureditvijo, kar kliče po njih!
Eppur si muove!
saj lahko redarje usmerimo na cesto proti markovcu (na obeh straneh) in turiste pošiljamo v predor...kjer je volja je tudi moč a ne?