Slovenci se vse raje voziomo z avtobusi

Slovenija

Število prepeljanih potnikov z avtobusi v mestnem javnem potniškem prevozu se je lani povečalo za skoraj 12 odstotkov na 47,8 milijona. Prav tako se je povečalo število potnikov v ostalih transportnih panogah, izjema je le pristaniški promet, kjer so našteli tri odstotke manj potnikov kot leta 2012.

Z vlaki se je lani peljalo 16,4 milijona potnikov oz. šest odstotkov več kot leta 2012, v zračnem prometu pa se je število potnikov povečalo za štiri odstotke na nekaj več kot milijon, so izračunali na državnem statističnem uradu.

Več ljudi potuje z letali

Na slovenska mednarodna letališča je lani prispelo ali z njih odpotovalo nekaj manj kot 1,3 milijona potnikov, kar je devet odstotkov več kot v prejšnjem letu, v slovenskih pristaniščih pa se je izkrcalo ali vkrcalo nekaj več kot 96.000 potnikov, to je tri odstotke manj kot v letu 2012.

Slovenska tovorna vozila so v letu 2013 prepeljala 65,3 milijona ton blaga, kar je štiri odstotke več kot v letu 2012, a je število opravljenih tonskih kilometrov z nekaj manj kot 16 milijardami ostalo približno enako kot prejšnje leto.

Za osem odstotkov na 17,1 milijona ton se je povečala tudi količina blaga, ki je bila lani prepeljala po železnici. V pristaniškem prometu pa je bilo pretovorjenega 17,2 milijona ton blaga, to je dva odstotka več kot v letu 2012.

Povprečna starost avtomobilov vse višja

Statistiki še ugotavljajo, da se je povprečna starost registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji tudi lani nekoliko zvišala - znašala je 9,1 leta. Tako kot že leta 2012 pa se je tudi lani zmanjšalo število osebnih avtomobilov na 1000 prebivalcev. V letu 2013 je bilo v Sloveniji 516 osebnih avtomobilov na 1000 prebivalcev, torej dva manj kot v prejšnjem letu.

Medtem pa se je dolžina javnih cest v Sloveniji lani nekoliko zmanjšala. Cestna vozila so imela na voljo 38.874 kilometrov cest, od tega 770 kilometrov avtocest in hitrih cest. Pri slednjih so zadnje večje spremembe nastale v letu 2008 in 2009, ko je bilo dokončanih in odprtih za promet nekaj zelo pomembnih avtocestnih odsekov v vzhodni Sloveniji.

Deli novico:

StrupeniAdi |  31 .10. 2014 ob  18: 30
lp
V vse te številke močno dvomim.!SLO je po uporabi javnega prevoza na repu EU.!!Razen v LJ po mojem javni prevoz krepko škriplje.Zakaj je tako?Mah razlogov je kot ponavadi veliko.
Železnice pa imamo itak na ravni Austro -Ogarske.lp


Seveda |  31 .10. 2014 ob  14: 51
je več ljudi, ki uporablja javni prevoz, več starejših avtomobilov ter več opustitev avtomobilov, kar lahko deluje zelo pohvalno iz okoljevarstvenih vidikov, realnost pa je druga.
Če bi ljudje imeli normalne plače za normalna preživetja, bi tudi normalno se vozilo okoli s svojimi vozili.
Normalno zato, ker zame je normalno, da lahko grem iz točke a do b kadarkoli si jaz zaželim oz. to potrebujem, ne pa, da gledam na urnike in bog ne daj zamudit...

Tako pa je marsikdo prisiljen prodat avtomobil zato, da lahko sploh preživi (žal poznam kar nekaj primerov).
Alternativa temu je pa javni prevoz.

Tako, da ja...jaz se nebi hvalil preveč s temi "uspehi" in številkami, ker za njimi se v večini skriva borba za preživetje.
Arivo |  31 .10. 2014 ob  14: 31
Saj bi se vozil z avtobusom, ma ga nimam kam parkirat.