Mnogi Izolani se sprašujejo, zakaj se ladje s turisti ne ustavljajo v njihovem mestu. “Ugotovili smo, da je Občina oziroma Komunala Izola začela zaračunavati pristojbino za potnike, in sicer 1,88 evra na osebo po veljavnem ceniku,” pravijo v stranki Izola je naša. Cenik pristaniških dejavnosti bo na današnji seji potrjeval izolski občinski svet.
PRISTOJBINE ZA LADIJSKE POTNIKE: “Zakaj barke, ki prevažajo turiste, zaobidejo Izolo?”
Izola
Kritiki so prepričani, da je bila praksa pobiranja pristojbin v preteklosti opuščena, ker da dela škodo domačim gostincem in ostalim ponudnikom, ki so odvisni od prihodkov iz turizma. Stroški rednega dežurstva na pomolu, kjer ladje pristajajo, pa so bili višji od pobrane pristojbine, pravijo v IJN. Po njihovem pa Komunala ne stori ničesar pomembnega in odgovornega, da bi za storitve lahko zaračunavala. “Ali se župan zaveda, da z enostranskimi in kratkoročnimi ukrepi nastaja škoda za vse naše podjetnike in ponudnike, ki preživijo zavoljo turistične sezone? Ali se župan zaveda, da barke in turisti, ki bi obiskali Izolo, gredo v sosednje občine?” se sprašujejo in zahtevajo takojšnjo ukinitev zaračunavanja pristojbine za potnike.
V Komunali Izola so nam pojasnili, da imajo v skladu z akti, ki urejajo upravljanje občinskega pristanišča, tudi dolžnost zaračunavanja pristojbin za potnike, ki se praviloma zaračunavajo izvajalcem gospodarske dejavnosti prevoza potnikov, kar pa da v občini ni novost.
“Poudariti moramo, da so pristojbine za potnike vključene v prihodek, ki ga upravljavec evidentira in iz katerega financira opravljanje dejavnosti gospodarske javne službe. Veljavni predpisi določajo, da mora pristojbino za uporabo pristanišča plačati upravljavec oz. plovilo za vsakega vkrcanega oz. izkrcanega potnika in tovora ter plovila, ki se uporabljajo pri opravljanju gospodarske dejavnosti," še dodajajo v Komunali.
Pristojbine se nanašajo na uporabo pristanišča in pristaniške infrastrukture ob izvajanju dejavnosti. Z vidika prevoznikov gre torej za pridobitno dejavnost, pri kateri so tovrstne pristojbine praviloma že vključene v strukturo cene, ki jo prevozniki zaračunavajo svojim strankam, poudarjajo v Komunali. Tovrstni način zaračunavanja pristaniških pristojbin naj bi se izvajal v večini obmorskih držav Sredozemlja in drugih državah.
“V letošnjem letu smo s sprejetjem novega Odloka, pristopili k doslednejšemu vodenju evidenc upravičenih pristojbin za uporabo občinskega pristanišča, saj so te, kot že omenjeno, eden izmed virov financiranja izvajanja dejavnosti upravljanja občinskega pristanišča.” V teku so sicer pogovori z izvajalci prevozov potnikov, da bi dosegli kompromis o višini zneska za tovrstno uporabo pristanišča. Predstavniki Komunale Izola pa se dogovarjajo tudi z upravljavci sosednjih pristanišč, s katerimi želijo skupaj pristopili k izboljšanju sedanjega načina obračunavanja.
Cenik, ki je na dnevnem redu današnje seje občinskega sveta, sicer določa, da tisti, ki ne plačujejo letnega priveza v Izoli, plačajo 1,88 evra pristojbine na potnika, prevozniki z letnim privezom pa 1 evro.
V Komunali Izola so še poudarili, da v celoti podpirajo tovrstno gospodarsko dejavnost, saj ima ta z vidika turizma za občino pomemben doprinos.
Veliki BOSS IJN ki je bil direktor te iste komunale pa je dejansko zaračunaval pristojbino vsem ladjarjem ki niso iz izole...sedaj pa se dela mona in nabija na zavest...
Naj gre do ladjarjev in jih vpraša kje in koliko plačajo.