Uprava Luke Koper je sprožila postopke za prekinitev delovnega razmerja sindikalistu in predstavniku zaposlenih v nadzornem svetu Mladenu Jovičiću. V svetu delavcev dejanje uprave razumejo kot napad na sindikalno in delavsko gibanje, vodstvo pristanišča pa je prepričano, da ravna skladno z zakonom. Julijsko delovno nesrečo, ki naj bi bila vzrok za odpoved delovnega razmerja Jovičiću, je sicer preiskoval Janez Požar, nekdanji predsednik luškega nadzornega sveta, v katerem je istočasno sedel tudi Jovičić.
POŽAR IN JOVIČIĆ SE OSEBNO POZNATA: Delovala sta skupaj štiri leta v nadzornem svetu, to naj ne bi vplivalo na poročilo o smrtni nesreči
Koper
Uprava Luke Koper je sprožila postopke za prekinitev delovnega razmerja Jovičiću, saj je bila, kot so pojasnili, zaradi zagotavljanja integritete in predvsem enake obravnave zaposlenih dolžna sprožiti postopke v skladu z zakonom.
"Zato je delavcu izročila pisno seznanitev z očitanimi kršitvami in vabilo na zagovor, na katerem lahko delavec skladno z zakonom poda svoj zagovor in razloge, da očitane kršitve ne obstojijo," so navedli v Luki Koper. Ker postopki še niso zaključeni, zaradi domneve nedolžnosti in zaščite integritete zaposlenega luška uprava do zaključka postopka ne more podajati nobenih dodatnih informacij.
Svet delavcev Luke je na ponedeljkovi seji med drugim sprejel sklep, da ostro nasprotuje morebitni nezakoniti odpovedi pogodbe o zaposlitvi Jovičiću, "saj gre za nezakonito, nepremišljeno in skrajno sprevrženo dejanje, ki bi naredilo nepopravljivo škodo družbi". Obenem je svet delavcev pooblastil svoje vodstvo, da uporabi vsa razpoložljiva pravna in druga sredstva za preprečitev "morebitnega nezakonitega dejanja uprave družbe".
Luški sindikat na čelu z Mirkom Slosarjem je pridobil pravno mnenje, v katerem zastopnik delavcev Aleksander Lisjak ugotavlja, da so bile vse okoliščine, na podlagi katerih bi se uprava lahko odločala o začetku postopka izredne odpovedi, znane že v avgustu, zato so vsi roki za podajo odpovedi potekli že v septembru. "Glede na svoje večdesetletne izkušnje na tem področju sem prepričan, da vodenje postopka podaje izredne odpovedi ni več dopustno!" je zapisal Lisjak.
Lisjak: Pravno mnenje, na katerega se sklicuje delodajalec, nekorektno
Pravnemu mnenju Luke oporeka tudi v delu, da je delavec "najmanj iz hude malomarnosti huje kršil svoje pogodbene in druge obveznosti iz delovnega razmerja". "Besedo 'najmanj' je razumeti, kot da obstaja celo možnost očitanja naklepa?!" je kritičen Lisjak, ki je prepričan, da je tako mnenje nekorektno, posebej ob neupoštevanju zagovora delavca.
Jovičić naj bi bil na bolniški in ni dosegljiv za telefonske klice. So se pa oglasili v Sindikatu žerjavistov pomorskih dejavnosti, kjer so izrazili ogorčenje nad ravnanjem nove uprave.
Manever Matićeve uprave z novo zaposlitvijo ničen?
Nekdanji predsednik, v novi upravi pa član nadzornega sveta Rado Antolovič je na skupščini konec lanskega leta dejal, da bi morala odgovornost za nesrečo prevzeti bivša uprava pod vodstvom Dragomirja Matića. Tudi predsednik nadzornega sveta Uroš Ilić je bil na decembrski skupščini do bivše uprave kritičen. Matićeva uprava postopka individualnega odkrivanja odgovornosti za nesrečo ni sprožila, Jovičića pa so po nesreči prezaposlili na drugo delovno mesto, po nekaterih informacijah na delovno mesto skladiščnika. S tem manevrom so poskušali zaščititi njim naklonjenega Jovičića.
Nova uprava mu očita, da je "zlorabil" funkcijo nadzornika ter vplival na upravo (Matićevo, op. a.), da je namesto odpovedi sklenila z njim novo pogodbo o zaposlitvi. Pogodba naj bi bila sklenjena v nasprotju z moralnimi načeli in zato nična, Jovičič pa je najmanj iz hude malomarnosti huje kršil svoje pogodbene in druge obveznosti iz delovnega razmerja"
Mladen Jovičić in Janez Požar (na sliki desno)
Požar in Jovičić se osebno poznata, to naj ne bi uplivalo na poročilo
Spomnimo, julijsko tragično nesrečo v koprskem pristanišču, ki je podlaga za Jovičičevo odpoved, je kot preiskovalec pomorskih nesreč obravnaval Janez Požar, ki je sicer leta 2009 postal predsednik nadzornega sveta Luke Koper, Jovičić pa je deloval kot predstavnik zaposlenih. Po besedah Požarja se z Jovičićem osebno poznata, saj sta bila člana luškega nadzornega sveta štiri leta, a naj poznanstvo ne bi vplivalo na preiskavo nesreče. "Po zamenjavi nisem imel z njim nikakršnih stikov. Preiskava je bila strokovna, ni ugotavljala krivde, temveč vzroke za nesrečo. Žal je dvigalo upravljal ravno g. Jovičić. Tudi v poročilu so navedena zgolj dejstva, katera sem ugotovil," nam je povedal Požar.
Požar zanika, da je iskal podporo za mesto predsednika uprave, Mozetičeva trdi drugače
Ob nastopu funkcije leta 2009 se je Požar zavzel za boljše sodelovanje med koprsko občino, upravo in nadzornim svetom Luke Koper. Po nekaterih informacijah naj bi imel tudi željo postati predsednik luške uprave in naj bi celo prosil za podporo koprskega župana Borisa Popoviča, a je Požar te navedbe zanikal.
"Res sem imel ponudbo nadzornega sveta, da v času med zamenjavo Gregorja Veselka in imenovanjem novega predsednika uprave Luke Koper prevzamem vodenje družbe, vendar se zaradi pomanjkanja izkušenj na tem področju za tak korak nisem odločil," je povedal Požar.
Sabina Mozetič (desno)
Njegove besede pod vprašaj postavlja direktorica koprske občinske uprave Sabina Mozetič, ki je zatrdila, da je Požar "prišel na občino iskat podporo za predsednika uprave, ker naj bi imel že podporo delavcev in lastnikov – države" in je želel, da bi zadeva bila usklajena z lokalno skupnostjo. "Mi pa mu te podpore nismo dali."
To pomeni, da če je Popo kot peteršilj, je za naše zdravje zelo pomemben. Ha ha hahahahh, ti si pa Popota zelo pohvalil.
– oseba umre ali utrpi hudo telesno poškodbo v zvezi z delovanjem ladje;
– oseba pade z ladje zaradi delovanja ladje;
– je ladja izgubljena, domnevano izgubljena ali zapuščena;
– je ladja poškodovana;
– ladja nasede, razen če nasede namensko za krajši čas in zaradi tega ni poškodovana;
– je ladja nesposobna za plovbo;
– ladja trči;
– je povzročena premoženjska škoda zaradi delovanja ladje ali
– se onesnaži okolje zaradi poškodbe ladje ali zaradi delovanja ladje;
POMORSKA NESREČA ALI OBIČAJNA NESREČA NA DELU PRI KATERI LADJA NI IMELA
NIKAKRŠNE VEZE ???????????????????
GA NI IPS DELAVCA KATERI GRE SAMOVOLJNO BREZ UKAZA NADREJENEGA V LADIJSKO SKLADIŠČE !!!!!!