Povečali bodo sodelovanje z gospodarstvom

Univerza na Primorskem se je od ustanovitve leta 2003 znala prilagoditi in se dejavno vključiti v lokalno, pa tudi nacionalno gospodarsko okolje. S svojimi aktivnostmi neprestano išče nove vzgibe za sodelovanje in delovanje v podjetniških procesih in širi kulturo o zamislih, ki iščejo trg in spodbude trajnostnega razvoja.

Rektor Univerze na Primorskem, dr. Dragan Marušič, je že marca omenil, da se povečuje sodelovanje z gospodarstvom: "Pripravlja se posvet z župani obalnih občin in gospodarstveniki." Sam pa se je v želji po poslovnem sodelovanju sestal z vodilnimi podjetja Trimo Trebnje.

Po eni izmed raziskav so najbolj perspektivna področja za razvoj v Sloveniji lesna industrija, gradbeništvo, promet, turizem in ekološko kmetijstvo.

Za uspešen razvoj države in regije je nujno potrebna univerza kot vrhunska raziskovalna institucija s trajnimi strateškimi povezavami z gospodarstvom in družbo tako doma kot po svetu. Trenutno je v fazi priprave Strategija za povečanje sodelovanja z gospodarstvom do leta 2020 in akcijski načrt, s katerim bo primorska univerza nadgradila obstoječe stanje in naredila korak dalje v smeri širitve prostorskega, vsebinskega in organizacijskega povezovanja z gospodarstvom.

Univerza na Primorskem je ustanovila določene strukture za namen povezovanja z gospodarstvom: Svet zaupnikov UP, ustanovila je Štipendijski sklad UP, Center za razvoj in prenos znanja UP, Konzorcij za razvoj visokošolskega izobraževanja na področju Naravoslovja in inovativnih tehnologij na Primorskem, Center za sodelovanje z gospodarstvom, UIP - Univerzitetni razvojni center in inkubator Primorske, Karierni center UP in Center za jezike UP.

V začetku leta so na univerzi predstavili strateški projekt za soustvarjanje konkurenčenga znanja in gospodarstva "Know us", v katerega so vključene štiri univerze iz Italije in Slovenije. Projekt sta podrobneje predstavila direktor UIP Matjaž Primc in Roberto Biloslavo kot predstavnik Univerze na Primorskem. Podjetnikom bodo skušali pomagati prek intervjujev, v katerih bodo zbrali njihove izkušnje. Tako zbrane informacije bodo skušali ubesediti in izluščiti vzorce uspešnih poslovnih modelov. Na italijanski strani uspešno tržijo blagovno znamko "Made in Italy". Usmerjeni so v ciljno publiko, na področju ekologije že pridobivajo ekološke certifikate, zavedajo pa se tudi, da inovativnost ni le v produktih, temveč tudi v poslovnih modelih, s katerimi družbe nastopajo na tržišču.

Deli novico: