Mestna občina Koper se je naveličala brezplodnih pogajanj za preureditev bertoške vpadnice v štiripasovnico, zato so na včerajšnjem sestanku na infrastrukturnem ministrstvu Luko Koper, ki bo imela od gradnje največ koristi, izključili iz pogajanj in pogodbe. Kot pojasnjujejo na občini, je razlog neodločnost.
POPOVIČ MIMO LUKE V DOGOVOR Z MINISTRSTVOM: Bertoška vpadnica končno bo!
Koper
Tako bodo “končno omogočili izgradnjo te, za razvoj Luke Koper, kakor tudi za ureditev logistike občank in občanov Mestne občine Koper in njenih obiskovalcev prepotrebne pridobitve”, so prepričani v vodstvu občine. Plačilo projektov, ki bo ob pridobitvi gradbenega dovoljenja v celoti vrnjeno, bo tako namesto na Luko padlo na občino.
Koprski župan Boris Popovič je razočaran nad obnašanjem vodstva Luke Koper, vendar je razvoj pristanišča, “za našo občino in regijo enostavno neprimerno bolj pomemben kot vsakokratna uprava Luke Koper ali vsakokratni nadzorni svet Luke Koper”.
Rešitev na občini imenujejo ‘Izstopi, da okrepiš ekipo', po Popovičevem mnenju pa bi enak princip morali uporabiti tudi v primeru drugega tira. Tiste, ki projekt zavirajo, bi bilo treba identificirati in izločiti iz projekta, potem pa takoj objaviti mednarodni razpis, je prepričan koprski župan. Pri tem pa ocenjuje, da “bo realna cena drugega tira in to z dvotirno železniško povezavo približno 500 milijonov evrov, kar pomeni, da je projekt še kako izvedljiv”.
Računica je, tako Popovič, zelo enostavna. 300 milijonov evrov si lahko za 27-kilometrsko progo država obeta iz naslova nepovratnih evropskih sredstev, 200 milijonov pa je že tako namenila za projekt. “Kilometer dvocevnega predora za potrebe avtoceste z vso potrebno infrastrukturo stane cca. 15 milijonov evrov, za potrebe železnice pa sta potrebna predora manjša, infrastruktura pa je cenejša. In če upoštevamo viadukte, ki so po kilometru približno enakovredni cestnim predorom, ali so nekaj procentov dražji, je računica na dlani,” pojasnjuje Popovič.
V svojem slogu pa dodaja: “Odločevalci morajo enostavno imeti jajca, da javni mednarodni razpis čim prej objavijo, izberejo izvajalca in zgradijo ta bogi, za našo državo od osamosvojitve naprej očitno zgodovinsko največji 27 kilometrov dolg infrastrukturni projekt. Smeje se nam namreč že cel svet. Upam, da bomo po vzoru Bertoške vpadnice tudi ta gordijski vozel končno in dokončno presekali.”
Zgradit oz. dokončat serminsko vpadnico (ki je že v DLN-ju), ki je logičnejša in najbrž tudi cenejša pa ne?! Nekomu se zdi nadaljnje mešanje tovornega in lokalnega prometa po bertoški vpadnici pametneje....spet provizije za nekoga
Da bo pa to v celoti plačala občina?! Od kje? In zakaj? To cesto in nov vhod mora financirat Luka, verjetno ne rabimo novega kredita na občinskem proračunu!
@Resnica | včeraj ob 14:57
E ljubi moj, to je samo TVOJA resnica. Resnica ima vedno tudi drugo plat. NAJMANJ tudi drugo. Kajti več ko je prisotnih dejavnikov, več je različnih pogledov, različnih interesov, različnih presoj in različnih resnic. Vsak ima svoj zorni kot - in iz njega gleda in vrednoti. Ti tako, drugi čisto drugače, tretji nasprotno od obeh... Glede Luke Koper, upora delavcev in vsega tega dogajanja, je bilo po naših medijih napisanih toliko resnic, toliko interpretacij, toliko pogledov, da si iz vsega tega kvečjemu lahko vsakdo ustvari neko svoje lastno mnenje, ki pa je še zmeraj samo mnenje. Lastiti si pravico, da je tvoja resnica edina Resnica... heh!