Po padcu v času krize število hitrorastočih podjetij spet raste

Število hitro- in srednjerastočih podjetij se je v Sloveniji med letoma 2008 in 2011 zmanjšalo za polovico, vendar pa se je padanje v letu 2012 ustavilo in se povečalo za pet odstotkov, ugotavlja publikacija, ki so jo ob evropskemu tednu podjetništva izdali na statističnem uradu. Večina jih je delovala v storitvenih dejavnostih.

Za hitro- oz. srednjerastoča podjetja veljajo tista, ki se lahko pohvalijo z več kot 10-odstotno povprečno letno rastjo v triletnem obdobju. V letu 2012 je bilo takšnih podjetij v Sloveniji 1200, večinoma pa so imela od pet do devet zaposlenih.

Tudi sicer v Sloveniji majhna in srednje velika podjetja skorajda popolnoma prevladujejo: v letu 2012 jih je bilo med vsemi aktivnimi podjetji v nefinančnih poslovnih dejavnostih 99,8 odstotka. Najdemo jih v vseh dejavnostih, v gradbeništvu ter storitvenih dejavnostih pa drugih podjetij kot majhnih praktično ni.

Vloga malih in srednjih podjetij se zmanjša, če pogledamo druge podatke, vendar pa so zaposlovala 72 odstotkov vseh zaposlenih ter ustvarila 68 odstotkov prihodkov od prodaje ter 63 odstotkov dodane vrednosti, je v torek na novinarski konferenci povedala Andrejka Šivic iz državnega statističnega urada.

Produktivnost dela se povečuje z velikostjo podjetja. V majhnih in srednje velikih podjetjih je bila namreč dodana vrednost na osebo, ki dela, za tretjino nižja kot v velikih podjetjih. Ta razlika je bila še posebej očitna v industriji in drugih storitvah.

Tradicionalno usmerjajo na domači trg

Majhna in srednje velika podjetja se tradicionalno usmerjajo na domači trg - v letu 2012 so ustvarila manj kot polovico vrednosti blagovnega izvoza. Izvaža jih le 12 odstotkov, medtem ko je med velikimi podjetji izvoznikov 69 odstotkov. Presežek v blagovni menjavi Slovenije s tujino so v letu 2012 ustvarila velika podjetja, medtem ko so majhna in srednje velika podjetja ustvarila primanjkljaj, ugotavljajo statistiki.

Podatki o inovacijski aktivnosti podjetij za obdobje 2010-2012 kažejo, da je bilo med majhnimi in srednje velikimi podjetji manj inovacijsko aktivnih podjetij kot pa med velikimi podjetji. Medtem ko je bilo med velikimi podjetji inovacijsko aktivnih 87 odstotkov, pa je bilo med majhnimi in srednje velikimi podjetji takšnih manj kot 45 odstotkov.

Deli novico: