Poleg dveh rednih vlakov med Ljubljano in Koprom bodo po 4. maju proti Primorski začeli voziti še dodatni vlaki, pravijo na Slovenskih železnicah, kjer v času prvomajskih praznikov poleg dveh vlakov, ki že zdaj redno vozita do hrvaških Reke in Opatije, uvajajo dodatni direktni vlak še med Ljubljano in Puljem.
Od maja več potniških vlakov proti Primorski
Koper
Od 4. maja dalje bosta med Sežano in Ljubljano vsak delovnik vozila jutranja vlaka, in sicer prvi ob 4.30 in drugi ob 5.10. Iz Ljubljane proti Sežani bo vlak odpeljal ob 14.33, iz Ljubljane proti Divači pa ob 13.12. Pri slednjem bo med Divačo in Sežano organiziran avtobusni prevoz. Ob sobotah, nedeljah in praznikih pa bodo omenjene vlake nadomeščali avtobusi.
Jutranji vlak med Rakitovcem in Divačo bodo na železnicah nadomestili z avtobusi.
Dodatni vlak in druge spremembe se obetajo tudi med Ljubljano in Borovnico. Tam bo od 4. maja dalje vozil dodatni vlak, ki bo iz Ljubljane odpeljal ob 14.19. Vlaka, ki ob delovnikih odpeljeta iz Ljubljane proti Borovnici ob 13.12 ter 14.33, pa bosta po 4. maju vozila tudi ob sobotah, nedeljah in praznikih.
Direktni vlak med Ljubljano in Puljem bo vozil od danes do prihodnje nedelje, 3. maja. Iz Ljubljane bo odpeljal ob 6.10 in prispel v Pulj ob 10.42, iz Pulja pa bo odpeljal ob 18.10 in pripeljal v Ljubljano ob 22.38.
Japonci so v torek v na testni železniški progi, v bližini gore Fuji, preskusili nov vlak, ki je podrl dober teden star hitrostni rekord (590 km/h).
Nov tip vlaka iz družine Maglev, hitrost 603 km/h dosegel v 1,8 kilometra oziroma v 11 sekundah, na prvi vožnji pa je sodelovalo 49 zaposlenih, ki so zbirali podatke za nadaljnji razvoj. To je šele prva vožnja, ki ji bodo sledile nove, medtem ko komercializacijo napovedujejo šele za leto 2027, ko naj bi super hitri vlak povezoval Tokio in Nagoyo. Za 286 km naj bi potreboval 40 minut. A do takrat morajo popolnoma prenoviti železniško infrastrukturo.
Maglev je super hitri vlak na magnetni blazini, ki lebdi na močnem magnetnem polju. Tega ustvarijo superprevodni magneti v tračnici. Za pogon in pospeševanje uporablja linearni motor, pri katerem se magnetno polje giblje neposredno pred vlakom.
www.avtomanija.com/default.asp?rb=5
https://www.youtube.com/watch?v=f1vg5R8HooY