Potem ko je prišlo v javnost, da nad zaposlenimi v hotelu Metropol vršijo hude pritiske, naj bi bile razmere nevzdržne tudi v Kempinskem. Obalni sindikat gostinstva in turizma je delavcem zagotovil lokalno odvetnico. Naslednji korak sindikata je poziv Upravi za varno hrano, da opravi nadzor, ali imajo zaposleni v vseh hotelih ustrezno prehrano. "Lastniki hotelov se morajo vprašati, ali jim bo brez ustrezne strategije sploh uspelo zadovoljiti in zadržati goste," opozarjajo v obalnem sindikatu.
METROPOL IN KEMPINSKI: Nevzdržne razmere, ki jih omogoča zakonodaja
Piran
"Do danes je zatišje. Lastniki se ne odzivajo niti glede ponudb z elementi odpovedi niti, kar se tiče količinskih normativov dela. Ljudem smo povedali, da nam morajo aktivno poročati, ker moramo vsak primer posebej proučiti in se odločiti, kako ga peljati naprej," pravi izvršna sekretarka Obalnega sindikata gostinstva in turizma KS90, Irena Valenti.
Gliste, štopanje, premalo natakarjev
Informacije o glistah v straniščnih školjkah in hudih pritisikih na zaposlene v hotelu Metropol, ki so pred dnevi prišle v javnost, so zaskrbljujoče za obalni hotelski turizem. Vodstvo hotela, hrvaška Liburnija, naj bi vzpostavila za zaposlene nevzdržne razmere. Namesto dodatka za malico naj bi dobivali ostanke hrane gostov. Uprava naj bi jih na informativnih pogovorih pozvala, da prostovoljno dajo odpoved, v zameno pa jim ponudila enkrat nižje odpravnine kot jih predvideva zakon.
Direktor hotela Aleksander Volaš naj bi štopal sobarice, koliko časa potrebujejo, da počistijo sobo. Norma z 12 sob dnevno naj bi se dvignila na 18 sob. Kuharji in natakarji naj bi delali tudi 10 ur dnevno. Na višku turistične sezone naj bi imeli le en prost dan. Zaradi pomanjkanja kadrov naj bi 230 gostov v enem večeru stregli trije natakarji.
(Irena Valenti)
V Sloveniji ni normativov
Poletna sezona je končana, zasedenost hotelov je padla in tudi to je morda razlog za zatišje, se strinja Valentijeva. "Zakonodaja nam ne gre na roko, ker je določanje količinskih normativov v domeni podjetij oziroma lastnikov. Delodajalec je tisti, ki postavlja normative. Gre za problematiko v celotni branži. Kar lahko naredijo zaposleni, je, da se pravilno odzovejo in naredijo, kolikor zmorejo. To je edina varovalka," pravi Valentijeva.
Zadeve poskuša sindikat urejati na nivoju kolektivnih pogodb, vendar s strani delodajalcev ni nikakršnega interesa. "Sklicujejo se na hotelske uzance, ki urejajo to področje," pojasnjuje Valantijeva. Letos zato pričakujejo ostra pogajanja med sindikati gostinstva in turizma ter predstavniki delodajalcev, ki združujejo člane turizma.
Za delavce Metropola lokalna odvetnica
V primeru težav zaposlenih v Metropolu, je sindikat priskrbel lokalno odvetnico, Moniko Mavser iz Lucije, ki pa še ni prevzela nobenega primera. "Nimamo podlage, saj lastnik oziroma delodajalec direktno ni kršil nobenega predpisa niti ni direktno kršil pogodb o zaposlitvi. Ničesar ni naredil formalno, vse je bilo ustno," razlaga Valentijeva.
Težke razmere tudi v Kempinskem
"Da zadeve niso rožnate, znajo povedati tudi zaposleni v Kempinskem, kjer imajo težave z neprestano sistematizacijo delovnih mest in posledično veriženjem pogodb za določen čas. Sporna so tudi navodila glede trajanja delovnega dne, saj ljudje delajo po približno 12 ur dnevno, v drugem obdobju pa je hotel zaprt. So pa pri njih plače bistveno višje kot v drugih hotelih na Obali," opisuje Valentijeva.
Spomnimo, da je v začetku septembra Istrabenz turizem prodal sto odstotni delež Istrabenz hoteli Portorož, in s tem Kempinski, švicarski družbi Agri Holding AG, ki je povezana s srbsko družbo MK Grupa v lasti srbskega poslovneža Miodraga Kostića.
(Kempinski.com)
Obalni hotelski turizem s tako strategijo naglo propada
Hotelski uslužbenci imajo v primerjavi z ostalimi v gospodarskem sektorju 30 odstotkov nižje plače. Gre za panogo, kjer je produkt odvisen od dela človeških rok.
"Ta odnos se je skozi politiko bank upnic zaostril. Zmanjšuje se število zaposlenih. Tistih, ki se upokojujejo, ne nadomeščajo z novimi kadri. Situacija je daleč od urejene. Na mestu je, da se lastniki vprašajo, kdo bo delal v roku nekaj let. In, ali bodo brez ustrezne strategije sploh uspeli zadržati in zadovoljiti goste," opozarja Valentijeva.
Pomoč Uprave za varno hrano
Naslednji ukrep, ki ga pripravlja sindikat, je poziv Upravi za varno hrano, da izvede nadzor, ali imajo hotelski uslužbenci na delovnem mestu zagotovljeno organizirano prehrano skladno s panožno pogodbo.
sindikati so koruptivni
naj zacnejo na barnardinu pri savi
Nemirno bo.
Vsak dober gospodar ve, da bo zadovoljen delavec bolje opravljal svoje delo.
Vendar pa je tu nujno potrebno dodati: Portorož je prazen, hoteli so prazni, prihodkov ni.
Tisto, kar pa uspejo iztržiti, pa je v najboljšem primeru avtobus turistov po sindikalni ceni. Veliko dela, za "pozitivno" ničlo.
Zato se lahko sindikat skupaj z delavci postavi na glavo.... ampak iz prazne vreče ne bodo mogli nič vzeti.
Edina pot je iskati dolgoročno rešitev za celotno destinacijo, pridobiti sredstva, in pričeti delati.
Mislim sindikat je pred leti delil turistom letake v kako slabem stanju so zaposleni. Ah, naj se zgledujejo po zdravnikih, šolnikih in policajih al naj zaprejo štacuno.