METROPOL IN KEMPINSKI: Nevzdržne razmere, ki jih omogoča zakonodaja

Piran

Potem ko je prišlo v javnost, da nad zaposlenimi v hotelu Metropol vršijo hude pritiske, naj bi bile razmere nevzdržne tudi v Kempinskem. Obalni sindikat gostinstva in turizma je delavcem zagotovil lokalno odvetnico. Naslednji korak sindikata je poziv Upravi za varno hrano, da opravi nadzor, ali imajo zaposleni v vseh hotelih ustrezno prehrano. "Lastniki hotelov se morajo vprašati, ali jim bo brez ustrezne strategije sploh uspelo zadovoljiti in zadržati goste," opozarjajo v obalnem sindikatu.

"Do danes je zatišje. Lastniki se ne odzivajo niti glede ponudb z elementi odpovedi niti, kar se tiče količinskih normativov dela. Ljudem smo povedali, da nam morajo aktivno poročati, ker moramo vsak primer posebej proučiti in se odločiti, kako ga peljati naprej," pravi izvršna sekretarka Obalnega sindikata gostinstva in turizma KS90, Irena Valenti.

Gliste, štopanje, premalo natakarjev

Informacije o glistah v straniščnih školjkah in hudih pritisikih na zaposlene v hotelu Metropol, ki so pred dnevi prišle v javnost, so zaskrbljujoče za obalni hotelski turizem. Vodstvo hotela, hrvaška Liburnija, naj bi vzpostavila za zaposlene nevzdržne razmere. Namesto dodatka za malico naj bi dobivali ostanke hrane gostov. Uprava naj bi jih na informativnih pogovorih pozvala, da prostovoljno dajo odpoved, v zameno pa jim ponudila enkrat nižje odpravnine kot jih predvideva zakon.

Direktor hotela Aleksander Volaš naj bi štopal sobarice, koliko časa potrebujejo, da počistijo sobo. Norma z 12 sob dnevno naj bi se dvignila na 18 sob. Kuharji in natakarji naj bi delali tudi 10 ur dnevno. Na višku turistične sezone naj bi imeli le en prost dan. Zaradi pomanjkanja kadrov naj bi 230 gostov v enem večeru stregli trije natakarji.

(Irena Valenti)

V Sloveniji ni normativov

Poletna sezona je končana, zasedenost hotelov je padla in tudi to je morda razlog za zatišje, se strinja Valentijeva. "Zakonodaja nam ne gre na roko, ker je določanje količinskih normativov v domeni podjetij oziroma lastnikov. Delodajalec je tisti, ki postavlja normative. Gre za problematiko v celotni branži. Kar lahko naredijo zaposleni, je, da se pravilno odzovejo in naredijo, kolikor zmorejo. To je edina varovalka," pravi Valentijeva.

Zadeve poskuša sindikat urejati na nivoju kolektivnih pogodb, vendar s strani delodajalcev ni nikakršnega interesa. "Sklicujejo se na hotelske uzance, ki urejajo to področje," pojasnjuje Valantijeva. Letos zato pričakujejo ostra pogajanja med sindikati gostinstva in turizma ter predstavniki delodajalcev, ki združujejo člane turizma.

Za delavce Metropola lokalna odvetnica

V primeru težav zaposlenih v Metropolu, je sindikat priskrbel lokalno odvetnico, Moniko Mavser iz Lucije, ki pa še ni prevzela nobenega primera. "Nimamo podlage, saj lastnik oziroma delodajalec direktno ni kršil nobenega predpisa niti ni direktno kršil pogodb o zaposlitvi. Ničesar ni naredil formalno, vse je bilo ustno," razlaga Valentijeva.

Težke razmere tudi v Kempinskem

"Da zadeve niso rožnate, znajo povedati tudi zaposleni v Kempinskem, kjer imajo težave z neprestano sistematizacijo delovnih mest in posledično veriženjem pogodb za določen čas. Sporna so tudi navodila glede trajanja delovnega dne, saj ljudje delajo po približno 12 ur dnevno, v drugem obdobju pa je hotel zaprt. So pa pri njih plače bistveno višje kot v drugih hotelih na Obali," opisuje Valentijeva.

Spomnimo, da je v začetku septembra Istrabenz turizem prodal sto odstotni delež Istrabenz hoteli Portorož, in s tem Kempinski, švicarski družbi Agri Holding AG, ki je povezana s srbsko družbo MK Grupa v lasti srbskega poslovneža Miodraga Kostića.

(Kempinski.com)

Obalni hotelski turizem s tako strategijo naglo propada

Hotelski uslužbenci imajo v primerjavi z ostalimi v gospodarskem sektorju 30 odstotkov nižje plače. Gre za panogo, kjer je produkt odvisen od dela človeških rok.

"Ta odnos se je skozi politiko bank upnic zaostril. Zmanjšuje se število zaposlenih. Tistih, ki se upokojujejo, ne nadomeščajo z novimi kadri. Situacija je daleč od urejene. Na mestu je, da se lastniki vprašajo, kdo bo delal v roku nekaj let. In, ali bodo brez ustrezne strategije sploh uspeli zadržati in zadovoljiti goste," opozarja Valentijeva.

Pomoč Uprave za varno hrano

Naslednji ukrep, ki ga pripravlja sindikat, je poziv Upravi za varno hrano, da izvede nadzor, ali imajo hotelski uslužbenci na delovnem mestu zagotovljeno organizirano prehrano skladno s panožno pogodbo.

Deli novico:

PEDRO |  13 .10. 2015 ob  18: 24
Volaš ni vreden ničesar več razen tega da drži štoparico v rokah Vesel naj bo da mu vsaj to zaupajo hrvati. Sramota slovenskega turizma.
zvizgac |  08 .10. 2015 ob  07: 14
pravnica za mobing se ni slisala ali pa ne ve kako ukrepati
sindikati so koruptivni
naj zacnejo na barnardinu pri savi
@fk |  07 .10. 2015 ob  00: 11
Slovenci hocejo meter morja a hrvati jim gurajo prs u dupe in imajo u lasti hotel...mercator.....ipd
Xxxx |  05 .10. 2015 ob  19: 26
V slabih casih je bil Metropol pojem turizma,z300 zaposlenimi,ki so imeli dohodek vseh 12 mosecev,ceprav je bilo zaprtih polovica hotelov.Sedaj po 70 ljudi dobi mezdo in so krivi za slabo poslovanje?Kdo je tu pametem?Vse so pokradli(Starovic,Zerjal,Valant in njim podobni ficfirici) Nasa obcina in drzava pa vse zafurali!,,,,
narod ne šteka |  05 .10. 2015 ob  19: 13
-2
država bi morala omogočiti odpoved. pogodbe za stalno ni več, sploh pri privatnikih. če nočejo z odpravnino bodo pa šli tako. še kakšno vprašanje?
na koncu boste dobili odpovedi |  05 .10. 2015 ob  19: 11
še enkrat. hotel ima novega lastnika. ta če želi lahko tudi neha z dejavnostjo. če je ponudil odpravnine pomeni, da bo odpuščal, ne vem kaj zaposleni ne razumejo. ne rabijo jih več. šli bodo tako ali drugače. 1000x videno. sindikati pa samo skrbijo za svojo službo, ne vem zakaj se še sploh na njih obračate. na koncu ne zmagajo samo plače vlečejo.
Je suis Charlie |  05 .10. 2015 ob  19: 06
-1
Nekdo spodaj je napisal, da smo počili. Res je: po šivih, po dolgem in po čez. Kmalu bo počilo tudi folku - kaj bo to prineslo s sabo... Nič dobrega, sigurno. Pregloboko smo zabredli da bi izšli ven brez večjih prask.

Nemirno bo.
kjočola |  05 .10. 2015 ob  18: 21
Vsekakor se strinjam, da morajo biti zaposlenim omogočeni vsaj minimalni pogoji.
Vsak dober gospodar ve, da bo zadovoljen delavec bolje opravljal svoje delo.

Vendar pa je tu nujno potrebno dodati: Portorož je prazen, hoteli so prazni, prihodkov ni.
Tisto, kar pa uspejo iztržiti, pa je v najboljšem primeru avtobus turistov po sindikalni ceni. Veliko dela, za "pozitivno" ničlo.

Zato se lahko sindikat skupaj z delavci postavi na glavo.... ampak iz prazne vreče ne bodo mogli nič vzeti.
Edina pot je iskati dolgoročno rešitev za celotno destinacijo, pridobiti sredstva, in pričeti delati.
halo izkorišča se delavce |  05 .10. 2015 ob  16: 47
zato da potem , ker so budale še bolj plačujejo članarino sindikatom. zato da ni dobro pa poskrbijo sindikati roka z roko z levimi vladami. Vsi nekja jokate, ko vam je bilo najboljše ste pa piskali s piščalkami na čelu s Semoličem in kričali pred parlamentom. Čim je padla desna vlada in so zavladali vaši rdeči je v Sloveniji izgubilo delo 70 000 delavcev. Medtem časom se jih je odpravilo na delo v tujino še 20 tisoč. Halo kje vam je pamet. A ja pamet konzumirate preko medijev ki vam polnijo glavo z uspehi vlade. Pa kaj ne morete skopčati, da je prav za vse kriva prav leva vlada zadnjih 8 let.
ha ha |  05 .10. 2015 ob  16: 41
semulič ima najrajši budale. Saj mu edino budale plačajo članarino.
hahahaha |  05 .10. 2015 ob  12: 53
-1
...pa to je v hotelih Istrabenz že leta način štopanja in dela
ena štala |  05 .10. 2015 ob  12: 39
Problem tu je tipičen problem Slovenije. Pravna država ne deluje, lastniki se ukvarjajo z mutnimi posli namesto s tem kar imajo v lasti-dejanskim hotelom, lokalna skupnost ne vlaga v infrastrukturo, sindikat se ukvarja z novinarstvom.
Mislim sindikat je pred leti delil turistom letake v kako slabem stanju so zaposleni. Ah, naj se zgledujejo po zdravnikih, šolnikih in policajih al naj zaprejo štacuno.
1