KONTROVERZNA GLEDALIŠKA PREDSTAVA: Znova v Kopru!

Koper

Roman Vodeb – alias Sigman Frojdeb – 18. februarja spet (že drugič) prihaja v Koper, v dvorano Sv. Frančiška Asiškega. Na Primorskem je prvič gostoval jeseni, v Hrvatinih, drugič pa novembra v Kopru – seveda obakrat skupaj z "lepotico Monico Bikinsky".  Njegovo DuoTragiKomično satiro je obakrat popestril njegov sin Tim Vodeb, sicer zadnja leta že kar Ankarančan in tudi nogometaš NK Ankaran-Hrvatini.

Tim bo tudi tokrat igral na kitaro in zapel nekaj svojih avtorskih pesmi, ki po kritičnosti in družbeni angažiranosti skoraj dosegajo nivo svojega očeta Romana Vodeba. Seveda bo glavna "vizualna" zvezda večera spet "lepotica Monica Bikinsky", ki jo pozna že cela Slovenija, seveda po "dekolteju" in bujnemu oprsju ("XXL").

Ko gledalec gleda Vodebove gledališke hite – v bistvu je Roman Vodeb na gledališki oder postavil tri tragikomedije (s tremi različnimi soigralkami) – ima občutek, da so časi stare gledališke paradigme mimo. Vodeb je najprej sicer kar sam MonoTragiKomično "predaval" psihoanalitične teorije v "Seks Freud in jaz" oz. "Ajde, miška, to mi delaj!", sedaj pa z (amaterskimi) gledališkimi soigralkami, predvsem Moniko Jekler in Uršulo Soban ("Razočarana gospodinja pri seksologu") ter  Niko Manevski ("Najstnica pri seksologu"), ponuja novo gledališko paradigmo, ki ni toliko "igrano-dokumentarna" (kot kakšen film "Houston, imamo problem") – je pa bistveno drugačna. V novi paradigmi gre za to, da Vodeb kot ekspert in kot dober poznavalec človeške psihe (nezavednih procesov in seksualnosti) igra samega sebe – svoje ekspertize pa humorno, satirično (in tragično, celo "dokumentarno") podaja gledalcem v obliki dialoga, nekakšnega "talk showa". In ravno ta nov pristop, nova paradigma, je na nek način zasenčila klasično gledališko paradigmo, kjer igralci zgolj igrajo nek lik (ki ga "spišejo" scenaristi). V novi, Vodebovi gledališki paradigmi, pa na gledališki oder (v)stopa neka javno znana osebnost, ekspert – lahko bi bil tudi politik –, ki na nek način igra samega sebe, tako kot Vodeba igra Frojdeba (sebe "zmiksanega" s Freudom in celo s "primesmi" kontroverznega psihiatra Janeza Ruglja). Nekaj podobnega v zadnjem času na gledališkem odru počene tud Jonas.

Vodeb pripravlja še eno podobno predstavo – beri: piše scenarij: "Feministka na (psiho)terapiji" oz. "Feministka pri Frojdebu" … (Menda je problem najti pravo soigralko!) Vse to lahko predstavlja "bum", gledališko "bombo", ki bo spet eksplozijsko odmevala po celi Sloveniji. In kadar Vodeb v svojo predstavo vključi še svojega sina Tima – tako kot na obeh dosedanjih primorskih predstavah – se klasična gledališka paradigma, resnično lahko zamaje (vsaj v Sloveniji).

Kakorkoli že – za tiste, ki radi berete in poslušate Romana Vodeba, priskrbite si vstopnice za njegov nastop "Lepotica in psihoanalitična zver", ki bo v dvorani Sv. Frančiška Asiškega 18. februarja. Ker dvorana sprejem le 250 gledalcev, bi bilo dobro, da z rezervacijo vstopnic pohitite.

Deli novico: