Koalicijski vrh bo na današnjem srečanju razpravljal o strateških vprašanjih oz. projektih, ki jih želijo že dalj časa spraviti pod streho. Med številnimi prioritetami so v ospredju zdravstvena reforma, reorganizacija centrov za socialno delo, demografski sklad in drugi tir, njihova uresničitev pa je vprašanje politične volje, pravijo partnerji.
KOALICIJSKI VRH DANES O PRIORITETAH: Na listi tudi drugi tir
Slovenija
Koalicijski partnerji, ki so po turbulencah v zadnjem času zdaj nekoliko umirili tone, želijo danes tudi pojasnilo ministrstva za finance glede iskanja novih nadzornikov Slovenskega državnega holdinga (SDH). Na ministrstvu menijo, da je treba postopek v celoti ponoviti, koalicijski partnerji pa poudarjajo, da je treba nadzorni svet SDH čim prej popolniti.
Danes pričakujejo tudi odgovore glede drugega tira, saj naj bi vlada zakon obravnavala že v četrtek ter ga poslala v DZ. V DeSUS in SD obžalujejo kratko javno razpravo ter izpostavljajo, da sta na pragu tako vladni zakon kot predlog civilne iniciative, ki projekt tudi finančno precej različno vrednotita.
Ena bolj vročih tem bo danes verjetno zdravstvena reforma
Novele zakona o zdravstveni dejavnosti koalicija še ni uskladila, zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju še pričakuje po končani javni razpravi. Koalicijski partnerji so nestrpni, pričakujejo pa tudi ukrepe za skrajšanje čakalnih vrst.
Še zlasti DeSUS bo danes izpostavila zakon o demografskem skladu, ki je v zadnji fazi usklajevanja, vnovič pa bodo razpravljali tudi o reorganizaciji centrov za socialno delo. V SMC izpostavljajo še spremembe na področju pravosodja ter spodbude za nadaljnjo gospodarsko rast.
Današnji sestanek naj bi tako prinesel odgovor, kakšne so realne možnosti za uresničitev vseh projektov, ki jih je koalicija sicer navedla v koalicijskem sporazumu.
- sama odločala o porabi denarja, ki se ustvari pri pretovoru (sama si napisala pogoje koncesije)
- sama krojila kadrovsko politiko (IPS so vedno bolj dobrodošli)
- sama določila, kdo, do kdaj, za koliko in čigav denar (seveda ne tistim, ki se v luki generira z državno infrastrukturo) gradi drugi tir
- da potniški terminal zgradi občina, ker luko to ne zanima in jim ni v interesu
- da se država in občini dogovorita glede širitve luke, ki je enako pomemben pogoj za njeno rast kot 2. tir.
Če upoštevamo, da morebitno izgubo podjetja v večinski državni lasti krijemo davkoplačevalci, potem ga ne vidim junaka, ki si ne bi želel delat v taki družbi. Ki vrh vsega postavlja še svoje pogoje, sicer s stavkami blokira 80% logističnega sektorja države in dela škodo BDP.
Spomnimo: vzdrževalna dela na 1. tiru so imela za posledico preusmeritve 5-ih vlakov mercedesov, kar so v upravi zelo hitro ovrednotili. Za oceno stroškov stavke pa javnost še vedno čaka ...
Najboljše, da jim državni zbor podeli dosmrtni mandat kot Titu in problem rešen.