Kako voziti v zimskih razmerah?

Vsako zimo se ponavlja, da ob poledici in malo več centimetrih padajočega snega vozila skupaj z vozniki in potniki nemočno stojijo ob cesti. Takrat tudi rado prihaja do nesreč, v katerih se ne da izogniti tistemu, čemur bi se lahko in to z nekaj prav minimalnimi predhodnimi ukrepi in znanji.

Dejstvo je, da prve zimske razmere večino voznikov "presenetijo" in da ob naslednjem malo bolj obilnem sneženju ponovno ne bo nevšečnosti, se raje na to še bolje pripravimo. To velja tako za avto, kot za naš način vožnje v manj prijaznih voznih razmerah.

Če je avto zasnežen, vedimo, da se vozilo najhitreje segreje med vožnjo in ne na mestu, kot zmotno menijo nekateri. Ker zakon zaradi onesnaževanja tudi prepoveduje ter sankcionira daljši tek motorja na mestu, je najbolje, da smo pri odstranjevanju snega in ledu z vozila še preden ga vžgemo in se odpeljemo, nadvse natančni.

Na prvem mestu je skrb za predpisano zimsko opremo. Nanaša se le na pnevmatike oziroma verige, a je priporočljivo, da imate, odvisno od tega, koliko in kje vozite, oziroma na kakšno pot se odpravljate, v avtu še metlico za odstranjevanje snega, strgalko za led, kakšen sprej proti zmrzali ali za lažji vžig motorja, lopatko, kantico z rezervo goriva, tekočino za spiranje vetrobranskega stekla, rezervne gumice za brisalce, vrečko peska ali celo kako odejo.

Toliko o avtu in zimi. Kaj pa voznik? Zelo priporočljivo je, da se ob prvem snegu odpeljimo na večji zasnežen prostor, kjer ne bomo ogrožali nikogar. Najdimo na primer prazno parkirišče in poizkusimo zavirati, speljevati, zavijati, naredimo kakšno osmico in podobno. To bo nekakšen uvajalni test za spoznavanje "novih" voznih razmer, v katerem bomo občutili nevarnosti prostovoljno in zavestno. Brez ogrožanja sebe in drugih bomo v živo začutili, kako zahtevnejša je vožnja v zimskih razmerah.

Ko gremo pozimi na daljšo pot, prisluhnimo radiu, preko katerega AMZS in policija sproti obveščata voznike o stanju na cestah. Ob vsem tem pa seveda predvsem ne pozabimo, da je vožnja pozimi drugačna od tiste v drugih letnih časih. Terja večjo zbranost, preudarnost, pa tudi solidarnost in razumevanja do drugih udeležencev v prometu.

Ob običajnem načinu vožnje v letnih in jesenskih razmerah bomo na snegu takoj prepričljivo spoznali, da je zavorna pot bistveno daljša, da zadek vozila zanaša, da nas sprednji del sili iz ovinka, da je pospeševanje povsem drugačno – da nas skratka avto še zdaleč ne uboga tako, kot sicer. Prepričali se bomo, da moramo speljevati s čim manj plina in čim preje prestaviti v drugo prestavo, da moramo voziti mnogo počasneje, zavirati najprej nežno ter šele nato stopnjevati pritisk in da zaviranje z motorjem ni priporočljivo. V zavojih ne premikajmo volana prehitro. Če nam v zavoju začne zanašati zadek, obrnimo volan v drugo smer, če pa zanaša sprednji del, popustimo plin. Seveda povečajmo varnostno razdaljo, saj razmere močno povečujejo nevarnost naleta.

Na zasneženi ali poledeneli cesti v zavojih ne premikajmo volana prehitro. Če nam v zavoju začne zanašati zadek, obrnimo volan v drugo smer, če pa zanaša sprednji del, popustimo plin. Povečajmo varnostno razdaljo, saj razmere močno povečujejo nevarnost naleta.

Če vozila nimamo v garaži oziroma pod streho, velja upoštevati nasvet, da se z njim ne vključimo v promet, dokler ne očistimo vsa stekla. Če je zasnežen, s celega avta odstranimo sneg preden speljemo. Predvsem se znebimo tistega na in okoli svetlobnih teles in tudi tistega s strehe, ki nam lahko ob zaviranju zdrsne na vetrobransko steklo ter nas "oslepi". Ob tem velja opozoriti, da se med vožnjo z vozila ne sme raztresati sneg, led, voda ali blato.

Sorodne vsebine:

Zahod Slovenije je zajelo sneženje

Sneg tudi na Obali!

Začenja se smuka na slovenskih smučiščih

Deli novico: