Z zaprtjem obalne ceste med Izolo in Koprom bi Slovenija vzpostavila zeleni koridor ob obali, poleg večje kakovosti življenja prebivalstva pa bi povečali tudi svoj ugled resne evropske obalne države, je opozoril Mitja Bricelj z ministrstva za okolje. Izolski župan Igor Kolenc je napovedal, da bodo odgovore Darsu posredovali v prihodnjem tednu.
ELABORAT ZA ZAPRTJE OBALNE CESTE PRIPRAVLJEN: Dars bo imel odgovore na mizi prihodnji teden
Obala
Župana Izole in Kopra, Igor Kolenc in Boris Popovič, na današnji novinarski konferenci v Izoli sicer nista mogla postreči z novimi informacijami o postopku zaprtja obalne ceste, je pa koordinator Okoljskega stebra Evropske strategije za Jadransko-jonsko regijo Mitja Bricelj zato opozoril na strateške razloge za njeno zaprtje.
Z izvedbo ukrepov, ki med drugim vključujejo tudi zaprtje obalne ceste za avtomobilski promet, bi Slovenija po njegovih besedah vzpostavila t. i. zeleni koridor v celotni dolžini obale, to pa "bi pomenilo prvo mesto v Evropi pri doseganju ciljev protokola o celovitem upravljanju z obalo in pa ciljem evropske makroregionalne strategije za Jadran in Jonsko morje".
Slovenija bi bila na ta način nagrajena ne samo z večjo kakovostjo življenja prebivalstva, temveč tudi z večjo konkurenčnostjo pri nadgradnji ciljev strategije. Naša država bi namreč dobila reference, s katerimi bi lahko postala vodilni partner pri mnogih projektih znotraj jadransko-jonske makroregije, ter ostala vodilna država pri uveljavljanju okoljskih ukrepov. Izvedeni ukrepi pa bi obenem dvignili ugled Slovenije kot resne evropske obalne države.
Kolenc je poudaril, da zaprtje obalne ceste ni kaprica obalnih županov, ampak da to delajo za vse Slovence. Glede zahteve Darsa, ki je konec decembra pred izdajo soglasja zahteval pripravo elaborata začasne prometne ureditve in njenega trajanja, je Kolenc pojasnil, da je elaborat že narejen in ga bodo Darsu verjetno posredovali v prihodnjem tednu. Sicer pa sam ne vidi razloga za zgolj začasno zaprtje ceste, saj je njihov edini cilj "trajno zaprtje tega območja za pločevino". Je pa župan v isti sapi pojasnil, da "če pa je pot do trajnega zaprtja tudi začasno, fazno zapiranje, se bomo tudi tega poslužili".
Koprski župan je ob tem ponovil, da zaprtje obalne ceste ne bo imelo za posledico povečanje prometa čez Markovec. Sam predor pod hribom je namreč dvocevni in zamišljen tako, da bi se v primeru nesreče v eni cevi predora promet preusmeril v drugo cev, kjer bi potekal dvosmerno. Se je pa Popovič ponovno zavzel za uvedbo lokalnih vinjet in zatrdil, da ta predlog ostaja med njihovimi načrti.
Oba župana sta še navedla, da podobe obalnega pasu po zaprtju ceste ne bodo spreminjali čez noč, pač pa da bo šlo za dolgoročen proces. Pri tem sta ponovila, da ob morju ne bodo gradili "turističnih kolosov".
rekli so do konca leta
sedaj naslednji teden..
pol bo treba se kaj dopolnit..
da bi povedali pa kaksne so zahteve darsa pa nobe ne napise...
Gospod Bricelj iz Ministrstva za okolje in prostor naj raje pove kakšne cilje in strategijo za obalo ima to ministrstvo, kje bo vzelo denar oz. koliko ga bo prispevalo pri uresničevanju teh ciljev na obali če je to takšnega strateškega pomena za celo Slovenijo. Prav tako naj Bricelj pove kaj je ministrstvo za okolje in prostor naredilo po zadevi odlaganja mulja iz morja zaradi poglabljanja morja za GGm-jevo barko v Serminu, katerega je tam odlagala Marjetica.
Edino kar v tem zapisu drži je to, da je zaprtje obalne ceste dejansko kaprica dveh županov in popolnoma se strinjam z " REFERENDUM | danes ob 17:44".
Kdorkoli hoče zapret obalno cesto naj to naredi na transparenten način z uresničljivimi idejami in projekti in večinsko voljo občanov in občank obeh občin, potem nergačev 100% nebo, dokler, pa so to samo besede in nakladanje ter zavajanje, pa je to samo voda na mlin nergačev.