Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič pravi, da projekt izgradnje drugega tira ni bil izbran za financiranje v okviru razpisa CEF, ker še ni znan zasebni partner pri projektu. S projektom se bodo potegovali za evropska sredstva tudi v prihodnje. Meni pa, da je za drugi tir treba najprej dobiti javna sredstva in šele potem zasebnega partnerja.
EVROPA: Pozabite na drugi tir! Ne damo denarja!
Gašperšič je v izjavi za medije po današnji objavi seznama predlaganih projektov za financiranje na odprtem delu razpisa za sredstva iz mehanizma CEF, na katerem ni drugega tira Koper-Divača, dejal, da so neizbor projekta drugega tira v okviru razpisa pričakovali že takrat, ko je bilo znano, koliko projektov se poteguje za financiranje v okviru razpisa in koliko sredstev je na voljo.
Članice EU so namreč prijavile preko 730 projektov v skupni vrednosti 36 milijard evrov, od tega jih je bilo izbranih 276 v skupni vrednosti 13,1 milijarde evrov. Gašperšič pravi, da so bili tokrat odobreni najpomembnejši in največji čezmejni evropski projekti.
In kljub temu, da je bil drugi tir tokrat izločen zaradi nezaključene finančne konstrukcije, pa Gašpešič meni, da je "ključno dobiti evropska sredstva, še preden bomo dobili zasebnega partnerja". Kot pravi, to ne bo mogel biti izločitveni razlog tudi na prihodnjih razpisih.
Nadaljevali bodo z iskanjem zasebnega partnerja
Minister pravi, da bodo nadaljevali na aktivnostih iskanja zasebnega partnerja. Odvisno od tega, kako daleč bodo prišli pri iskanju zasebnega partnerja, se bodo odločili, ali se bodo z drugim tirom potegovali za sredstva iz mehanizma CEF še na letošnjem razpisu, ki bo predvidoma objavljen jeseni in v okviru katerega bo po ministrovih besedah še več sredstev na voljo, ali na razpisu prihodnje leto.
Pojasnil je, da sedaj delajo nabor možnih modelov javno-zasebnega partnerstva za financiranje in izgradnjo drugega tira. Pri tem sodelujejo tudi z Organizacijo za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD). O tem namerava Gašperšič poročati na seji vlade 23. julija. Nato bo sledilo preverjanje interesa za izbrane najprimernejše modele.
Ko bodo izbrali najprimernejši model javno-zasebnega partnerstva, bodo izvedli tudi javni razpis za izbor zasebnega parterja. Predvidoma bo objavljen v prihodnjem letu.
"Nad odločitvijo Bruslja smo seveda razočarani," so za STA pojasnili v Luki. Ob tem so poudarili, da kljub modernizaciji sedanjega enojnega tira ostaja "dejstvo, da ima ta svoje omejitve, zato bi dolgoročno nujno potrebovali še dodaten tir".
Čeprav se v Luki niso opredelili do izvlečnega tira, za katerega je Slovenija med drugim dobila potrebna sredstva, pa je jasno, da gre pri njem v najboljšem primeru za začasno rešitev.
Če luka rabi tir pomeni, da ga bo itak mogla plačevat. kje je pol problem z denarjem ? :)
DOLANC-tu smo mi gospodar, tako je. Če ne bi bili mi, bi bil kdo drugi.................
Zato je bolje, da gre vse v božjo mater, kot pa, da pride nekdo drugi.
TECHERJEVA-komunizem prosperira dokler ne usahnejo tuji finančni viri.
Lep primer GRČIJA:
Ne vem kako to, da se še vedno pustimo jebat s strani teh poklicnih odjemalcev javne blagajne.
Nekaj naumijo, se..rejo klanfe skozi več vlad, sestavljajo ekspertne projektne skupine....
A noben nima najmanjšega pojma kje in kako bi dobili denar za ta drugi tir.
Ta minister pa še vedno glumi, da ni še vsega konec.
Moralo bi nam biti jasno, da denarja ni in da je edina alternativa proga KOPER-TRST.