Izolska Komunala vsako leto naredi anketo med uporabniki, da preveri zadovoljstvo s svojimi storitvami. Anketa kaže pozitiven trend, predvsem pa je namenjena temu, da ugotovijo, kje občani pričakujejo izboljšave.
Anketa: Zadovoljstvo občanov s komunalo v porastu
Izola
Anketa, ki je bila opravljena na precej velikem vzorcu (več kot 1400 ljudi), se v večjem delu nanaša na ravnanje z odpadki in urejenostjo ter čistočo javnih površin. Če pogledamo končni rezltat, bi lahko trdili, da je 90 odstotkov občanov zadovoljnih z delom komunale, je pa v anketi skritih tudi nekaj opozoril. "To je pohvala občanov, ob tem pa tudi zaveza, da poiščemo rešitve tam, kjer so težave še prisotne in ne nazadnje, da prisluhnemo temu, kje občani pogrešajo izboljšave. Konkretno, v tokratni anketi smo zaznali, da nekatere moti porezava dreves v Drevoredu 1. maja," pojasnjuje direktor Denis Bele. Sami so sicer sledili smernicam odgovornega za hortikulturo, ki je predlagal takšno porezavo.
Rezultati ankete so še pokazali, da je v primerjavi s preteklim letom znatno več občanov seznanjenih z možnostjo naročila brezplačne dostave in odvoza zabojnika za kosovne odpadke, še vedno pa se kaže manjše nezadovoljstvo kar zadeva pasje iztrebke.
Denis Bele
"S takšnimi rezultati smo zadovoljni, pohvala pa gre predvsem občanom, ki vse bolj vestno ločujejo odpadke," je še dejal Bele. Prav na področju ločevanja odpadkov je bilo v zadnjih letih opaziti največji napredek. Če je bil pred štirimi leti odstotek ločeno zbranih odpadkov nižji od 20, se je ta številka do lanskega leta dvignila na 42 odstotkov, pozitiven trend se kaže tudi za prihodnost. "Naša želja je, da bi na tem področju dosegli raven nekaterih najbolj uspešnih regij iz tujine, ki tudi do 80 odstotkov odpadkov zberejo ločeno, vendar bo za to potreben čas," pojasnjuje Bele.
Pozitivni učinki ločenega zbiranja niso zgolj okoljski, kar je sicer v prvem planu, imajo namreč tudi finančni učinek. Število zbranih mešanih komunalnih odpadkov se je v občini Izola v zadnjih štirih letih prav na račun ločevanja skoraj prepolovilo, kar pomeni, da je bilo privarčevanih vsaj 300.000 evrov, ki bi sicer bremenili občane.
Izolska komunala veliko sodeluje tudi s šolami, saj se je to pokazalo kot odlično orodje za izobraževanje mladih na področju ravnanja z odpadki in varovanja okolja. "Otroci so pokazali velik čut do omenjene teme in rezultati so na tem področju zelo spodbudni. Bistvo je, da jih že od začetka podučimo o tem, kako je potrebno skrbno ravnati," še dodaja Bele.
Glede obračunavanja odvoza odpadkov pa Bele pravi, da se zaveda, da sistem, ki je sedaj v veljavi v Izoli (izračun glede na kvadraturo gospodinjstva), ni idealen, kakor ni idealen niti sistem obračunavanja glede na število članov gospodinjstva. "Najbolj idealna rešitev bi bilo obračunavanje na podlagi oddane količine odpadkov, vendar je za izvedbo takega sistema potrebno vsako gospodinjstvo opremiti z zabojnikom z vgrajenim čipom, smetarska vozila pa s sistemom za evidentiranje zabojnikov in seveda tehtanja odpadkov. Tak sistem ponekod že poznajo in je najbolj pravičen, a je investicija za vzpostavitev precej visoka," je še sklenil Bele, ki ugotavlja, da glede na vse pripombe in ocene občanov delajo v pravi smeri.
Rezultate celotne ankete si lahko ogledate s klikom na to povezavo.
Kqj boste vi slovenceljni..samo cmizdrit znate. A drzavo vam pokradli do onemoglosti in ti bos nekaj.
V trst se preseli kot jaz. Bos vsaj zivel v drzqvi.