ZAVEDENA? Koprčanka ni vedela, da je kupila obnovljen telefon

Koper

Pred kakimi šestimi meseci je Koprčanka v trgovini Mobystyle v Park Centru Koper kupila pametni telefon, za katerega je odštela 500 evrov. Sedaj je ugotovila, da je kupila obnovljenega, pišejo Primorske novice.

Ob nakupu telefona ni dobila v originalni embalaži, prodajalec naj bi se izgovoril na kaos, prav tako naj ji ne bi nihče povedal, da je telefon obnovljen. Temu nasprotuje direktor podjetja Ibis Trade, lastnika prodajaln Mobystyle po Sloveniji, Aleš Goričanec, ki je za časnik zagotovil, da stranke vedno obvestijo, kakšen telefon kupujejo, nov ali rabljen oziroma obnovljen. Slednji so običajno cenejši od novih, ki stanejo med 800 in 1000 evri, stranke pa jih dobijo v beli škatli, z računom in enoletno garancijo.

Koprčanka, ki je želela ostati anonimna, pravi, da telefona ne bi kupila, če bi vedela, da gre za obnovljenega. Da je temu tako, je ugotovila, ko se je naprava nekoliko poškodovala pri padcu. Po opravljenem ogledu so ji v trgovini pojasnili, da bo za popravilo treba odšteti 100 evrov.

Ker se ji je to zdelo preveč, ga je pregledal še prijatelj, ki naj bi ugotovil, da naj bi bil telefon sestavljen ter da vsi deli niso originalni. Po podatkih IMEI kode naj bi bil prvič uporabljen pred tremi leti, po njegovi oceni pa naj bi ga preplačala, je Koprčanka še povedala Primorskim novicam.

Zaradi 'nepooblaščenega' posega v napravo v trgovini sedaj pravijo, da verjetno noben serviser ne bo hotel priznati garancije – Koprčanka sicer dodaja, da garancijskega lista niti ni prejela, le račun – ter da je pri mehanskih poškodbah v vsakem primeru tudi ob upoštevani garanciji potrebno doplačilo.

Obnovljeni telefoni so sicer normalno funkcionalni, z obnovljeno opremo in le manjšimi ali celo komaj vidnimi znaki uporabe, od česar je odvisna tudi cena. Običajno se prodajajo v kompletu s polnilcem, USB kablom, slušalkami, vključen je tudi garancijski list.

Deli novico:

Kontra Anit Koperoktober |  19 .04. 2018 ob  15: 56
Vi ste pa res nagnjeni k pisanju zavajajočih stvari - skoraj že "Fake news production's"
Nikjer, v nobenem zakonu, ne piše, da mora kdo kupcu kaj ustno pojasnjevat in predstavljat. Trgovec lahko to počne iz svojih razlogov lahko odgovori na vprašanje kupca. Pri tem naj načeloma res ne bi uporabljal zavajanja sicer bo storil prekršek, samo kupec pa od tega nič nima, pa še dokazat je to težko. Zato pa v zakonu jasno piše, da mora blago imet priložene navodila za uporabo in drige listine itd.., da mora biti ustrezno označeno, itd,.....Samo na kupcu je da si blago pred nakupom pregleda in prebere njegovo dokumentacijo ter se prostovoljno odloči za nakup. Kdor tega ne stori je pač kandidat za ......,
Čisto drugače se seveda zakonodaja obnaša ko kupujemo nekaj na daljavo in proizvoda pred nakupom ne držimo v rokah. Takrat ima kupec 14 dni časa da stvar vrne, in to ne da bi moral kaj razlagat. Samo vrnit mora pa tudi v takem primeru nepoškodovano.
Glede stvarne napake in garancije, vsak poseg nepooblaščene osebe in ali mehanska poškodba predstavljajo tako oviro, da je stvarno napako ali garancijo praktično nemogoče uveljaviti. Če pa to še v navodilih ali pa na garancijskem listu piše, potem pa sploh ni šans.
In zakaj sem se sploh oglasil: zato ker je naslov ZAVEDENA ? perfidna insinuacija obtožbe prodajalca z vprašajem zraven za vsak primer, če bi kdo tožil, ker lahko tak naslov predstavlja tudi vzrok za poslovno škodo ali pa javno blatenje. S tem je s strani novinarja(ke) posredno spodbujeno javno obtoževanje prodajalca in v manjši meri tudi kupca v anonimnih komentarjih. Lahko, da je imela gospa prav ali pa tudi ne, ampak novinar(ka) ne more o tem arbitrarno odločat in pisat takih člankov kot, da ima gospa 100% prav. Milo rečeno grdo. Škoda ker je sicer portal Regional Obala kar cool.

S tem končujem in lepo pozdravljam
anonimni koperoktober ;)
ma |  18 .04. 2018 ob  08: 56
ne dam 500 eur za nov, še manj pa za obnovljen telefon. Predvidevam, da je gospa hotela bit fina dama in si je omislila iphone, pa ni imela cekinčkov za novega....
jurij |  17 .04. 2018 ob  22: 25
500 € ! Po moje jo je mož doma nagarbal in si je vse skupaj malo izmislila.
Bobu bob |  17 .04. 2018 ob  21: 52
Ocitno je bil g.EGO premočen, da bi si gospa priznala napako. Verjamem, da so fantje vse razloižili kot so morali. Še slehernemu penzionistu, ki se s telefonom ne znajde lepo počasi in razumljivo razložijo osnovne zadeve, verjamem da so pa pri takšnih zadevah še toliko bolj dosledni. Pa brez zamere penzionisti. Kakorkoli Mobytsyle ekipa kapo dol! Pofesionalni, strokovni in ustrežljivi!
Elvis |  17 .04. 2018 ob  13: 35
meni se je tudi zdela zgodba malo tako tako, sem šel na Facebook stran od te trgovine, so tudi oni napisali svojo plat zgodbe, pa naj si vsak naredi svojo sliko... https://www.facebook.com/pg/mobystyle.si/reviews/?ref=page_internal

"Najprej naj se vam zahvalimo za deljenje Vaše nakupovalne izkušnje, vendar moramo pojasniti, da ste pozabila navesti kar nekaj pomembnih dejstev.
V četrtek dne 5.4.2018 se je uporabnica zadevnega aparata zglasila v naši poslovalnici, kjer je navedla, da aparat ne deluje. Pri pregledu aparata je bilo ugotovljeno, da je zaslon fizično poškodovan, kar je uporabnica tudi potrdila z navedbo, da ji je aparat padel. Razloženo ji je bilo, da lahko uredimo zamenjavo zaslona z drugim za ceno 100 EUR. Dogovorjeno je bilo, da bo sporočila svojo odločitev, do tega trenutka uporabnica sploh ni navedla, da je bil aparat kupljen pri nas, niti svojega nakupa ni predstavila z računom ali garancijskim listom. Nakar ste se v poslovalnici v soboto 7.4.2018 oglasila Vi, z navedbo, da je bil aparat kupljen pri nas in da zahtevate uveljavljanje garancije. Po pregledu aparata je bilo ugotovljeno, da je bil zaslon zamenjan drugje, saj na zaslonu ni bilo prisotnih poškodb, ki so bile prisotne dne 5.4.2018, kar pa avtomatično pomeni prekinitev garancijskega kritja, saj gre za nepooblaščen poseg v aparat katerega lahko opravi izključno izbrani serviser nosilca garancije. Ob nakupu pa vam je bilo razloženo, da je aparat obnovljen, kaj to pomeni in tudi da je aparat v garanciji 1 leto od dneva nakupa, jasno pa je da v kolikor pride do fizične poškodbe in/ali nepooblaščen poseg v aparat taka garancija ne velja več.
Želimo vam lep in uspešen dan še naprej, ekipa Mobystyle."
mobi |  17 .04. 2018 ob  09: 56
Že na polovici članka sem se ustavil z branjem in brez razmišljat bi tožil medije za blatenje ugleda. Kaj piše na računu? Če ne piše ,da je naprava nova ni nova in pika . Po kakšni logiki je naprava nova 1/3 cene nižja od ostalih? vsi poznajo samo pravice ..na dolžnosti so vsi pozabili,wtf Kar se tiče pa garancij...lepotne napake na napravi nebi smele vplivat na garancijo!
ANTI KOPEROKTOBER |  17 .04. 2018 ob  08: 19
-1
Ej, ti si pa res pameten. Praviš, da bi se morala zavedati. Pa kje živiš? Kaj se ti vsaj malo sanja o predpisih? Očitno ne, zato te bom jaz podučila, da ne boš še naprej klatil neumnosti:
Vsak potrošnik mora biti pred nakupom jasno obveščen o tem kakšen izdelek kupuje, z vsemi lasnostmi. Če je bil izdelek obnovljen in ne nov, bi jo na to morali opozoriti. Sicer bi morala, ko je ugotovila, da je kupila izdelek, ki nima lasnosti, ki so ji bile predstavljene oziroma izdelek, katerega je mislila da kupuje, uveljavljati stvarno napako po Zakonu o varstvu potrošnikov in zahtevati vračilo denarja ali drug izdelek. O tem kaj bi zahtevala, je njena odločitev.
Ja, naslov, da je bila ZAVEDENA, je pravilen. Zato bi šlo v navedenem primeru lahko tudi za kršitev 5.člena Zakona o varstvu potrošnikov pred nepošteno poslovno prakso, za kar je predpisana globa, mislim da za pravno osebo 3000 eur .
koperoktober |  17 .04. 2018 ob  07: 58
Zakaj pa tak bombastičen naslov - ZAVEDENA?. Bi se že morala zavedati da za nizko ceno ne moreš dobiti novega Telefona. Pa tudi če so mehanske poškodbe tega nikjer ne priznajo kot garancijo. Kr neki samo da ste popularni. Slabo je takšno novinarstvo.
Justino |  17 .04. 2018 ob  07: 34
Potrebno bi bilo trgovca ovadit za goljufijo.
Bigboss |  16 .04. 2018 ob  22: 51
Aja niem vedu, da imajo vsi istega oz. nisem bil siguren, ampak ne glede na to.. jaz sem kupil pri telekomu, ne pri njihovem serviserju, uvozniku, whatever.. in ce mi tipi ne zrihtajo defekten telefon, zaradi ene praske.. me prav boli k kdo jim servisira, zame so smradi oni, ki samo prelagajo odgovornost na nekoga drugega in furajo tako politiko

->bigboss |  16 .04. 2018 ob  22: 28
Z vsem se strinjam razn...kaj ma veze, če je telefon kupljen na TELEKOMU, A1, T2, Telemach....vsi telefoni imajo ENEGA serviserja, ki je uradni zastopnik in uvoznik za določeno znamko (lahko več znamk), ampak vsi ti pošljejo k istemu...kaj ma veze kje si kupu??
bigboss |  16 .04. 2018 ob  18: 16
ta novica je krneki.. kaj pravi en, kaj drugi.. niso mi dali garancije, oni niso rekli, da je obnovljeni, mogoce nisem razumela kaj kupujem? lahko sem izgubila garancijo? to so vse bale...
dejansko kar pise na racunu, to je kupila. ostalo je brezpredmetno

druga zadeva.. ce telefon pade in se poskoduje, lahko je samo praska kot v mojem primeru, pooblasceni serviser to takoj zavrne, ker so smradi.. ne glede kje kupis.. oz. vsaj pri telekomu je tako in zato sem jih jaz tudi skenslal, ker se mi ne da placevat skroaj 150 eur na mesec za vse skupaj in pol jim nesem telefon z okvaro oz. napako v garanciji in mi zaradi ene res minimalne praske recejo, da je mehanska okvara in zavrnejo!!!

no kakorkoli tako je, smradi so to je dejstvo.. treba narediti kasko, pac na vsem sluzijo

in kar je najbolj pomembno.. prav me zanima kdo je ta zenska, ki izrablja medije za svojo osebno vendetto, ziher je kaksna novinaraka al kolegica od novinarke al neki, ker to je res KARNEKI vse skupaj!!!!! dela se slabo reklamo podjetju, brez nikakrsnih dokazov, samo nabijanje bal
1