Začela se je obnova, črni privezi ostajajo

Biser ob robu krajinskega parka Sečovlje, Jernejev kanal, bo dobil novo, bolj urejeno podobo. Sečoveljske soline v okviru projekta MANSALT, ki se financira iz programa EU LIFE+, bodo temeljito obnovile dediščino, ki je sedaj v vse prej kot zavidljivem stanju.

"Cilj tega projekta je ohranjati pestrost rastlinskih in živalskih vrst ter njihovih življenjskih okolij, ki jih med drugim ogroža nenadzorovano preplavljanje zaradi več desetletij slabo vzdrževanih solinskih nasipov, hkrati se varuje tudi kulturna dediščina solin in povečuje varnost zaledja pred visokim plimovanjem," je za Regional pojasnila Slavica Tucakov, predstavnica za odnose z javnostmi na Občini Piran.

Nosilec projekta je upravljavec KPSS, podjetje Soline d.o.o., ki je za potrebe obnove solinskih nasipov zaposlilo prek 20 delavcev, večinoma s področja izvajanja gradbenih del. Po opravljenih pripravljalnih delih se v letošnjem letu pričenjajo obsežnejša dela na obnovi leve brežine Jernejevega kanala. V letu 2013 bo tako obnovljen, bolje rečeno na novo postavljen, okoli 300-metrski odsek kamnitega zidu od izliva kanala navzgor.

Kdaj dokončna ureditev kanala?

Jernejev kanal je že dalj časa degradiran, biser ob robu Sečoveljskih solin pa propada tudi po zaslugi črnih privezov oziroma vseh tistih, ki se poživžgajo na pravila in svoja plovila vežejo ravno v tem kanalu. Za potrebe teh plovil, ki so povečini zanemarjena in turističnemu kraju zagotovo v sramoto, je v kanalu nastalo kup improviziranih lesenih pomolčkov, ki kazijo videz kanala.

Investicija v okviru projekta Mansalt (vredna je približno milijon evrov) tega sicer ne bo odpravila, je pa prvi korak k ureditvi, čeprav bo moral tisti glavni šele priti na vrsto. Tedaj bodo svojo vlogo morale odigrati inšpekcijske službe, brez prelaganja odgovornosti, ki že leta dopušča status quo.

Več iz rubrike Morje:

 

Delfin se je ujel v ribiško mrežo

V Piranu opazili 30 delfinov

Občina Izola še vedno ni dobila 3,9 milijona evrov od Marinvesta

 

  

Deli novico:

zzz odgovor fattori |  26 .04. 2015 ob  18: 36
saj bi marsikdo šel na komunalni privez, ampak ker privezov ni, je najboljša opcija jernejev kanal.
Da bom za 4m pasaro z katero peljem otroka 3x na sezono malce na kopanje in lovit ribe plačeval nek privez po 1500e in več .. toliko ni vredna skoraj cela pasara ...
športni RibiČ |  30 .01. 2013 ob  09: 32
Tako malo imamo morja in obale in ne znamo za njo skrbeti.Kot so prepovedane črne gradnje,zaposlovanje na črno...tako bi moralo biti tudi za priveze na črno!Kaj delajo na ministrstvu za okolje in prostor,inšpekcijske službe,kapitanija".NIČ"!!Sedijo v pisarnah,imajo dosti za povedat,ne delajo kar bi morali po uradni olžosti in vlečejo lepe plače!Do gdaj bo to trajalo??ENA VELIKA SRAMOTA!!
fattori |  28 .01. 2013 ob  12: 49
Upam da jih vse skupaj pohvatajo in da plačujejo davek za priveze kot vsak uporabnik avtomobila cestnine...sem krajan Seče in si želim ureditve omenjenega kanala, čeprav se nekateri "sosedje" borijo in oklepajo črnih privezov v izgovoru "vse nam bodo Ljubljančani pokupili"