Vipavski vinarji iščejo svojo priložnost v tujini

Vipavska dolina

Skupina 36 vinarjev iz vipavskega vinorodnega okoliša je pridobila sredstva na javnem razpisu podpore skupinam proizvajalcev pri dejavnostih informiranja in pospeševanja prodaje. V Vipavi se zavedajo, da je konkurenca vinarjev doma vse večja, zato želijo v prihodnosti polovico svoje proizvodnje prodati na tujem.

Že v bližnji prihodnosti želijo dvigniti izvoz s sedanjih 20 na 30 odstotkov proizvodnje, zato prilagajajo pridelavo in s tem tudi okuse vina svetovnim trendom in željam kupcev v svetu.

Prav zato so nekoliko prej kot običajno začeli s trgatvijo belih sort grozdja, saj želijo doseči predvsem sadnost okusa in nekoliko manjšo zrelost grozdja povezovati z dovolj visokimi stopnjami sladkorja in pozneje alkohola, je na današnji novinarski konferenci v Vipavi povedal enolog v družbi Agroind Vipava 1894 Uroš Bolčina.

V vipavski vinski kleti si želijo, da bi z dobrimi odnosi do pridelovalcev uspeli letno odkupiti okoli pet milijonov kilogramov grozdja. Koliko jim ga bo v klet uspelo pridobiti letos, ne Bolčina ne direktor Agroinda Vipava 1894 Boris Jež nista znala povedati.

Letošnja letina je slabša

Lani so ob slabi letini odkupili okrog dva milijona kilogramov grozdja. Letošnja letina pa je zaradi suše še nekoliko slabša od lanske.

Jež je ob tem še povedal, da so stare zaloge vina skoraj pošle, zato upa na nekoliko večji odkup grozdja, kot je bil lanski. Letošnja kakovostna in vrhunska vina zaščitenega geografskega porekla naj bi bila nekoliko drugačna od prejšnjih zaradi zgodnejše trgatve in nekoliko drugačne predelave kot v preteklosti. Predstavili jih bodo že konec oktobra, prvo večjo promocijsko akcijo pa napovedujejo novembra v Ljubljani.

Sicer pa bodo poskušali večjo prepoznavnost in pospeševanje svojih vin doseči tudi skozi projekt, ki bo trajal tri leta. V ta nameni so iz evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja pridobili 199.500 evrov, ostalih 30 odstotkov vrednosti bodo morali dodati sami, saj je celoten projekt vreden 342.000 evrov.

Cilj je promocija in informiranje

Cilji skupine vinogradnikov so predvsem promocija in informiranje o proizvajalcih vin vipavskega vinorodnega okoliša.

"Tako delo je dolgotrajno, računamo pa na to, da nam bo to prineslo večjo prepoznavnost vinorodnega okoliša Vipava, boljše pozicioniranje vin z višjo dodano vrednostjo na trgu in tudi povečanje prepoznavnosti Vipavske doline kot vinske destinacije. Želimo si namreč dobro sodelovanje tako s privatnimi vinarji kot tudi z vsemi ostalimi akterji, ki ustvarjajo podobo Vipavske doline, da tako privabimo goste in jim ponudimo to kakovost, ki jo imamo v dolini," je sklenil Jež.