Večina popotnikov destinacijo išče na spletu

Potovanja

Več kot 80 odstotkov turističnih povpraševanj v Evropi se zgodi na spletu, prav toliko ljudi o destinaciji raziskuje prav na spletu, rezervacijo pa opravi okrog 70 odstotkov popotnikov, je izpostavil Darko Dujić iz družbe Google Adriatics. V Sloveniji kar 93 odstotkov popotnikov destinacijo išče in raziskuje na spletu.

Pri izzivih digitalnega trženja je Dujić v okviru tretjih Dnevov slovenskega turizma izpostavil, da je izjemnega pomena predstavitev zgodbe, destinacije še pred odločitvijo popotnika za potovanje. "Splet v osnovi ni zgolj spletna stran, ni zgolj razglednica na strani, splet so ljudje in za spletom so ljudje. Popotniki so se z novo tehnologijo spremenili, spremenil se je tudi prodajni okvir," je izpostavil.

Različne analize kažejo, da približno polovica potrošnikov začne o potovanju razmišljati prav na spletu. 85 odstotkov ljudi ima splet kot najboljši vir informacij o potovanju. Vse več ljudi, že preko 32 odstotkov, jih deli izkušnje, slike in komentarje o potovanju. "Izkušnja je tudi osnova za sanjarjenje o potovanju nekoga drugega," je poudaril Dujić.

Ob tem je opozoril, da neposredna distribucija v turistični panogi postaja vse bolj agresivna ter da na to mesto prihajajo novi igralci (flash sales, start upi).

Večina strani še ni pripravljenih na mobilnike

Izpostavil je tudi pomen poznavanja ciljne publike. 71 odstotkov uporabnikov pametnih telefonov, ko vidi oglas na televiziji, v tisku ali na spletu, preko mobilnika išče več informacij, na drugi strani pa 79 odstotkov spletnih oglaševalcev še vedno nima optimizirane strani za mobilnike, je opozoril Dujić.

Cilj oglaševanja je zajeti priložnost v celotnem popotniškem ciklu. V prvi fazi je po mnenju Dujića treba povečati delež iskanj, spletnih obiskov, po destinaciji in po ciljnih doživetjih. V drugi fazi pa morajo ponudniki vplesti ciljne skupine, ponuditi atraktivne vsebine in prepričati s ponudbo ter na koncu zmagati v globalni rezervacijski igri.