Slovenski turizem ima velik potencial, vendar bosta za to potrebna boljše povezovanje in promocija navzven, so ugotavljali udeleženci včerajšnjega omizja, organiziranega ob 20-letnici delovanja portoroške Fakultete za turistične študije - Turistice.
V Portorožu o povezovanju in promoviranju turizma
Piran
Premier in minister sta se ob robu obiska srečala tudi s člani stranke. Foto: SMC
Turizem je bil dolga leta "priden otrok slovenskega gospodarstva" in z njim se dolgo nihče ni ukvarjal, je ugotavljala predakanja na Turistici Maja Uran Maravić. Po indeksu konkurenčnosti v turizmu je Slovenija letos padla na 39. mesto, za izboljšanje razmer pa bo treba odpraviti veliko ovir, tudi administrativnih, je dodala.
Po mnenju ministra za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravka Počivalška že nekaj let capljamo pri okoli dveh milijardah evrov prihodkov od tujskega turizma, to pa zato, ker nismo naredili nič od tistega, kar smo zapisali v nacionalno strategijo turizma.
Je napočil čas za spremembe?
"Mislim, da je napočil čas za spremembe," je napovedal Počivalšek, ki verjame, da se lahko z nekaj enostavnimi ukrepi doseže cilj treh milijard evrov prihodkov, kar bi za sabo potegnilo tudi povečanje števila zaposlenih v panogi in imelo druge multiplikativne učinke.
Rast slovenskega turizma pa bo po njegovem mnenju morala biti osnovana na tujem trgu, zato bo ključnega pomena promocija Slovenije v tujini. V tem smislu bodo s prvim julijem ponovno zagnali samostojno Slovensko turistično organizacijo (STO), čemur bo sledila skrb za njeno čim bolj stabilno financiranje.
Regije razbijajo enotne turistične produkte
Maja Pak iz agencije Spirit oz. bodočega STO je ocenila, da bodo potrebovali predvsem jasno organizacijsko strukturo. Zgodba o zeleni, aktivni in zdravi destinaciji po njenih besedah dejansko odraža produkte, ki jih Slovenija ima in jih turisti danes vse bolj iščejo. V prihodnje bo sicer treba podrobno premisliti način organiziranosti regionalnih turističnih organizacij, je izpostavila. Težava je v preteklosti nastala, ker se je šlo v sledenje statističnim regijam, pri tem pa se denimo razbilo enotne produkte, je dejala in omenila primer Julijskih Alp.
Predsednik združenja hotelirjev Slovenije Gregor Jamnik je recept za uspeh ponudil na primeru Ljubljane, ki je v zadnjem obdobju doživela pravi turistični razcvet. To naj bi bile naložbe. Prestolnica je namreč denar od turističnih taks ponovno investirala v turistične atrakcije, to pa je prineslo prepoznavnost destinacije. Hotelirji si tako želijo predvsem moderne javne infrastrukture ter pomoči države pri črpanju evropskih sredstev za turistično infrastrukturo.
Slovenski turizem z nizko dodano vrednostjo
Na zaskrbljujoče nizko dodano vrednost, ki jo ustvarja slovenski turizem, je opozoril predsednik uprave družbe Postojnska jama Marjan Batagelj. Ob tem je izpostavil, da turistični subjekti potrebujejo krovno turistično organizacijo, ki bo predvsem navznoter povezovala, navzven pa predstavljala Slovenijo.
Valentina Božič iz Hotelov Bernardin je medtem izpostavila, da je bolj kot sama oblika organiziranosti pomembno razmisliti, na kakšen način poskrbeti, da bodo postavljeni cilji tudi uresničeni.
Problem je v znamki ne v destinaciji
Predsednik uprave Valicona Zenel Batagelj pa je menil, da Slovenija nima problema kot turistična destinacija. Najprej je treba natančno opredeliti turistično "znamko" in jo nato enotno "sfurati" na vseh ravneh, je povedal.
20-letnico Turistice je kot slavnostni govornik počastil tudi premier Miro Cerar, ki je ocenil, da ima Slovenija velik turistični potencial, vendar bo na koncu od nas ljudi odvisno, kaj bomo iz tega potenciala naredili.
Vlada bo poizkušala realizirati turistične potenciale
Vlada se bo trudila realizirati turistične potenciale, konkretno bo v poletnih mesecih ponovno zaživela samostojna nacionalna turistična organizacija. Zelo odmevno je tudi sodelovanje države na Expu v Milanu, je naštel predsednik vlade.
Dekan Turistice Anton Gosar pa je v svojem pozdravnem nagovoru izpostavil, da se samo od lepote na dolgi rok ne da živeti ter da turistično gospodarstvo ne more vselej jadrati zgolj na sloganih, kakršen je "majhno je lepo". Po drugi strani pa se moramo zavedati resursov, ki jih premoremo, kakršen je na primer morje, je sklenil.
( sprenevedanja na kubike "gNOJEV".preSS )
( Velike zvinjarije v ZLO zdravstvu bi šle tako nedvomno tudi v tujini ZLO dobro v denar ! ... )
P.S., pa tudi PR predlog za novi, še modernejši turistični/reklamni deplian za interno, ZLO, uporabo : preveč dragi slovenski upokojenci, ostanite na počitnicah v RS, ne se hodit zdravit v druge države, kot so to počeli nekateri "elitneži" in politiki !... Papež ( Marijan ) ma vas rad ! ......... :-)
bo vse odcvetelo na Hrvaškem, kjer nas prehitevajo po levi in desni.. vmes pa nas še kupujejo...