UMETNA INTELIGENCA V TURIZMU? "Težko me bo kdo prepričal, da bo lahko zamenjala prijazne ljudi z nasmehom" (FOTO, VIDEO)

Slovenija

Umetna inteligenca v turizmu prinaša številne priložnosti, med drugim lahko pospeši procese, optimizira stroške in zagotovi vpoglede v vedenje strank, nikakor pa ne more nadomestiti pristnega človeškega stika, je bilo slišati na Dnevih slovenskega turizma v Novi Gorici. Da je v turizmu najbolj pomemben človek, je prepričan tudi minister Matjaž Han.

"Nove tehnologije so realnost, ampak težko me bo kdo prepričal, da bo umetna inteligenca lahko zamenjala prijazne ljudi z nasmehom. Tega se ne bo dalo," je izpostavil minister za gospodarstvo, turizem in šport Han.

Po njegovih besedah so gostoljubnost, prijazna beseda in doživetja v turizmu še vedno največje vrednote in jamstvo za zadovoljstvo gostov. "Ljudje, ki pridejo v Slovenijo, imajo največkrat prvi stik z ljudmi, ki delajo v turizmu. Ta stik nesejo nazaj v svoje domovine in zaradi njega se vračajo," je dejal.

Matjaž Han

Direktorica Slovenske turistične organizacije (STO) Maja Pak je prepričana, da bo umetna inteligenca močno spremenila panogo. Med drugim je sposobna obdelati ogromne količine podatkov, s čimer lahko zagotovi dragocene vpoglede v vedenje strank in tržne trende, kar pomembno pomaga pri strateškem odločanju.

Umetna inteligenca po njenih besedah omogoča izboljšanje interakcije s strankami pred, med in po potovanju, zmanjšuje stroške, virtualni pomočniki oz. klepetalni roboti, ki jih poganja umetna inteligenca, pa lahko zagotavljajo 24-urno podporo strankam, pomagajo pri rezervacijah, s čimer izboljšujejo kakovost, učinkovitost storitev.

Maja Pak

Omogoča tudi ciljano oglaševanje in spremljanje optimiziranja naravnih in drugih virov ter tako krepi trajnost, je med drugim priložnosti umetne inteligence v panogi strnila Pak. "Prej kot bomo te priložnosti pretvorili v prakso, bolj konkurenčni bomo. Zato je res zelo pomembno, da razumemo, kaj nam umetna inteligenca lahko prinese, seveda glede na naše cilje, glede na naše procese," je izpostavila.

Tehnologija in avtomatizacija se sicer po besedah direktorice STO pogosto dojemata kot negativni sili, ki odpravljata delovna mesta. "Toda nova orodja in tehnologije niso namenjena nadomestitvi človeškega stika, ampak temu, da ga izboljšajo in človeško delo usmerijo tja, kjer prinaša največjo dodano vrednost," je poudarila.

"Zgodovina se ponavlja"

Da se umetno inteligenco povezuje s strahom pred uvajanjem neznanega in izgubo delovnih mest, je izpostavil tudi predsednik Turistično gostinske zbornice Slovenije Andrej Prebil, a gre po njegovi oceni za prastrah, ki ga je človeštvo v taki meri nazadnje doživelo v 18. stoletju.

Ne industrijska ne tehnološka revolucija nista pomenili izgube delovnih mest, še najmanj v turizmu, je poudaril. "Na eni strani je ustvarila nova delovna mesta, na drugi strani pa poenostavila in pohitrila procese. Prepričan sem, da se zgodovina ponavlja," je še dejal Prebil in dodal, da moramo umetno inteligenco izkoristiti kot podporo za bolj učinkovito izvajanje nalog in nadgradnjo procesov, kot so rutinske naloge, podpora prodaji, procesiranje podatkov, marketingu...

Ključno se mu sicer zdi, da so v proces spreminjanja in uvajanja tehnoloških novosti vključeni zaposleni.

Blaž Cvar

"Tradicija je v času, ko delovna mesta prevzemajo roboti, še bolj pomembna"

"V času, ko se svet spreminja in ko številna delovna mesta prevzemajo roboti, ko si pri delu pomagamo z umetno inteligenco, je tradicija še toliko bolj pomembna in mi ji moramo dati še večjo veljavo," pa je prepričan predsednik Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije Blaž Cvar.

Pri Turistični zvezi Slovenije po besedah njenega predsednika Dominika S. Černjaka digitalizacijo in umetno inteligenco razumejo predvsem kot način, kako razpršiti turistične tokove in jih preusmeriti na manj znane lokacije ter tako razbremeniti zaposlene v turizmu in jih na ta način opolnomočiti ter jim omogočiti, da se bodo lahko osredotočili na pristen človeški stik.

"Turizem bo vedno dejavnost, ki bo slonela na ljudeh, tehnologija pa je samo orodje za izboljšanje pristne izkušnje, nikakor pa ne sme in ne more postati nadomestek za ljudi v tej pa panogi," je dejal.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija