TUDI V MANJ PREPOZNANIH POČITNIŠKIH DESTINACIJAH SO S SEZONO ZADOVOLJNI: Tako v Škofji Loki kot Radovljici prevladujejo slovenski gostje

Slovenija

Turistični boni in gneča v najbolj znanih turističnih središčih so slovenske goste letos pripeljali tudi v nekatera mesta, ki so sicer med Slovenci manj prepoznana kot počitniške destinacije. Z obiskom so tako lahko vsaj delno zadovoljni tudi v zgodovinskih mestih Radovljica in Škofja Loka.

Radovljica

Kot je povedala vodja Turizma Škofja Loka Andreja Križnar, so ponudniki turističnih namestitev na Loškem do sredine junija beležili zelo velik upad nočitev v primerjavi z letom pred tem, preko poletja pa beležijo od 70 do 80 odstotkov lanske zasedenosti in so tako kljub vsemu s poletno sezono zelo zadovoljni, še posebej glede na to, kakšne so bile prvotne napovedi zaradi pandemije.

Močno se je spremenila struktura gostov. Na Loškem so pretekla leta prevladovali Španci in Francozi, ki jih je letos izjemno malo. Daleč največ je slovenskih gostov, sledijo pa Nemci, Avstrijci in Madžari ter kakšen Italijan, ki so bili prejšnja leta na tretjem mestu po številčnosti. Slovenski gostje v veliki večini koristijo turistične bone, najpogosteje pa na Škofjeloško prihajajo družine iz Prekmurja, Primorske, Bele krajine in Kočevskega.

Škofja Loka

Kar nekaj jih je povedalo, da so najprej pregledali obalne in gorske destinacije, ker je tam velika zasedenost, pa so se potem osredotočili bolj na osrednjo Slovenijo. Nekateri so podatke o Škofji Loki našli preko združenja zgodovinskih mest, nekateri pa po Sloveniji iščejo turistične kmetije, ki jih je tudi na Loškem veliko, je motive gostov za obisk Škofje Loke povzela Križnarjeva.

Zelo veliko jih pride s kolesi, zanimajo se tudi za pohodniške in tematske poti, pozitivno presenečeni pa so, da je reka Sora precej topla in da se lahko v njej kopajo. Veliko se jih prek Selške doline za kakšen dan zapelje tudi v Bohinj ali pa obiščejo Bled, kar kaže na to, da iščejo vodne aktivnosti. V Škofji Loki so letos kot novost obiskovalcem ponudili rokodelska doživetja, s čimer so popestrili sicer okrnjeno dogajanje v mestu.

Značilnost letošnje sezone je tudi v tem, da rezervacije prihajajo v zadnjem hipu, bolj pomembna pa je postala promocija prek družbenih omrežij, ki v preteklosti ni bila tako potrebna. Ponudniki se z različnimi akcijami trudijo, da bi tudi za jesen privabili goste. Ob lepem vremenu v septembru in oktobru znova računajo na Slovence, pričakujejo pa tudi tuje poslovneže, ki jih je bilo zaradi pandemije letos v industrijsko močni Škofji Loki sicer zelo malo.

Tudi v Radovljici letos prevladujejo slovenski gostje, ki so, kot opaža direktorica zavoda Turizem in kultura Radovljica Nataša Mikelj, bolj zahtevni, saj dobro poznajo ponudbo in ugodnosti ter jih zato tudi pričakujejo. Na ta način gostje letos povprašujejo tudi po nekaterih muzejih, ki tujcev ne zanimajo ali zanje sploh ne vedo. Prav tako denimo želijo dobiti kartico mobilnosti, kar spodbuja ponudnike, da pristopajo k temu projektu.

Glede števila gostov so v radovljiški občini letos po nočitvah na približno polovici lanske realizacije. Pri obisku radovljiškega mestnega jedra pa Mikljeva razlike v primerjavi s preteklimi leti niti ne opaža, kar pomeni, da je več enodnevnih gostov oziroma gostov, ki z izleti raziskujejo to doslej manj poznano območje.

Savnikova vila ob vstopu na Linhartov trg

"Letošnja sezona je res posebna, ampak če se znaš prilagoditi, imaš lahko od nje celo več kot prejšnja leta," je ocenila Mikljeva, ki opaža, da v Radovljico prihajajo gostje, ki jih zanimata kultura in aktivnosti v naravi. Ob tem se je pokazala tudi priložnost, da bi se Radovljica v prihodnje bolj umestila kot pohodniška destinacija za družine.

Mikljeva opaža tudi, da so morda slovenski gostje bolj hvaležni od tujih, ko si delavci v turistično informacijskem centru zanje vzamejo čas in jim predstavijo različne možnosti, kaj vse lahko na destinaciji vidijo in obiščejo, denimo Kamno Gorico, Kropo in grad Kamen.

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija