TOVORNJAKOM PREPOVEJMO PREHITEVANJE: Se strinjate s to poslansko pobudo? (ANKETA)

Slovenija

Poslanec Socialnih demokratov (SD) Matjaž Han je na ministrico za infrastrukturo naslovil poslansko pobudo, v kateri predlaga sprejem generalne prepovedi prehitevanja tovornjakov s skupno težo nad 7,5 ton po slovenskih avtocestah. S pobudo želi Han doseči povečanje varnosti na avtocestah, pa tudi večjo prometno urejenost in pretočnost prometa. Se strinjate s predlogom?

"V poletni sezoni, ko na naših prometnih odsekih državo prečka prek 150.000 vozil na dan, bi se ob poostrenem nadzoru in prepovedi prehitevanja tovornjakov po avtocestah zagotovo povečala pretočnost prometa, zmanjšali bi se izpusti ogljikovega dioksida ter manj uničevalo slovenske avtoceste," svoje argumente za poslansko pobudo niza Matjaž Han.

Han v pobudi navaja sedanjo ureditev, saj Zakon o pravilih cestnega prometa določa, da lahko veliki tovornjaki vozijo le po dveh prometnih pasovih na desni strani smernega vozišča. Vozniki tovornih vozil smejo prehitevati na avtocestah in hitrih cestah le na delih, kjer to ni prepovedano s prometno signalizacijo. Zagrožena globa za kršitelje znaša 300 evrov, pri tem pa Han opozarja, da je v sosednji Italiji kazen za tovrstni prekršek 5000 evrov, kazen za podjetje pa znaša desetkrat več, 50.000 evrov.

Han pri tem opozarja tudi na pomanjkljiv nadzor in na pogosto neustrezno vozniško kulturo voznikov tovornjakov. Ti namreč za prehitevanje drugega tovornjaka potrebujejo kar nekaj kilometrov, s tem pa upočasnijo in zmanjšajo pretočnost preostalega prometa.

Pred vami je anketa – v kolikor vam oglas zakriva aplikacijo, pritisnite na x.

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
elincton |  14 .01. 2020 ob  20: 19
12
(pri tem pa Han opozarja, da je v sosednji Italiji kazen za tovrstni prekršek 5000 evrov, kazen za podjetje pa znaša desetkrat več, 50.000 evrov.)
HAN ne laži zopet in ne zavajaj ljudi. neštetokrat si že dokazal da si lažnivec, te vozniki plačujejo davke iz katerih si ti napajaš, ker v realnem sektorju si nezaposliv. V Italiji je kazen 600€ in 6 mesecev odvzem vozniške, za podjetje ni kazni, je pa treba plačati takoj, ali pa zadržijo vozilo.
Lili |  14 .01. 2020 ob  17: 55
20
Naj se tej politični bedaki začnejo ukvarjati in reševati prave probleme, ne pa non stop neke populistične teme obvelovat . in to vedno na tujih ramenih. Naj vprašajo prevoznike s kolikšnimi problemi se srečujejo v zadnjih letih odkar je ta drhal na vladi.
Duracell |  14 .01. 2020 ob  17: 36
Pri nas ta balkanska sodrga omejitev itaq ne upošteva, poglejte samo omejitvi pri urah, milica pa se itaq ukvarja samo s kurjimi tatovi, do tam ji sežejo možgančki,... če štronco rodiš se, štronco umreš...
Tiramola  |  14 .01. 2020 ob  17: 34
14
Imam novo vprašanje!
Ali lahko država nekomu, ki je pijan in vozi v nasprotno smer na avtocesti, lahko vzame in kaznuje za storjeni ???? prekršek.
Lahko?
Od kdaj velja zdravniško spričevalo kot opravičilo?
Ali pogojna kazen?
In zakaj se g. Han smeje?
Lp
ManofSteel |  14 .01. 2020 ob  15: 14
-3
DA ! V Italiji je to že zdavnaj urejeno in tako je tudi prav!
choco |  14 .01. 2020 ob  12: 50
10
Tovorni promet na tire.

Pobude pa ne podpiram. Lahko bi dali podobno omejitev, kot je sedaj na dolocenih odsekih. Naj prepovejo prehitevanje med 6:00-10:00 ter med 13:00-18:00. Oz ob konicah.
Najboljsa resitev bi bila variabilna omejitev. Torej senzorji po celi avtocesti. Kadar nekje zaznajo povisan promet, se tam vklopi znak za prepoved prehitevanja tovornih vozil. Zraven pa se znak za omejitev hitrosti za ostala vozila 100 ali manj, odvisno od gostote prometa. Saj nizja hitrost poveca pretocnost.
solinar |  14 .01. 2020 ob  10: 16
30
A nebi gospod poslanec, sebi in ostalim kolegom, dal pobudo za izgradno tretjega
pasu na obremenjenih odsekih, in šele potem prepoved prehitevanja za tovorna vozila na prehitevalnem pasu.