TO JE VELIKA ČRNA GRADNJA V SREDIŠČU HRPELJ: Dotrajana stavba kazi podobo kraja že vrsto let, ali je na vidiku rešitev?

Slovenija

V središču Hrpelj se na 10.000 kvadratnih metrih zemljišča razprostira približno 6.000 kvadratnih metrov velik kompleks objektov, ki s svojim zapuščenim videzom več kot kazi podobo kraja že dlje časa. A ne le to. Kot smo izvedeli, naj bi bil eden izmed objektov, ki je v lasti slabe banke, v bistvu črna gradnja. Informacijo smo preverili na Občinski upravi Občine Hrpelje-Kozina, kot tudi, kakšne načrte imajo z omenjeno stavbo.

Gre za stavbo na Industrijski ulici, ki je v zadnjih petdesetih letih zamenjala kar nekaj lastnikov. Leta 1963 je bilo ustanovljeno podjetje Kovinar – tovarna vijačnih elementov, ki je v najboljših časih zaposlovala preko 200 ljudi. Takrat je bila tudi zgrajena sporna glavna hala. Leta 1979 se zgodi združitev z ljubljanskim podjetjem Avtomontaža, ki poleg vijakov izdeluje še dele za avtobuse. Leta 1998 halo od Kovinarja, ki je šel predhodno v stečaj zaradi nezadovoljstva krajanov ob domnevnem onesnaževanju okolja, odkupi podjetje Est Poliuretani. Samo tri leta kasneje, natančneje leta 2001, objekt kupi Pejo Trading in ji dogradi prizidek. Leta 2008 se znova zamenja lastnik, halo kupi podjetje Trgo Avto, ki pa je leta 2012 končalo v stečaju. Od takrat dalje objekte od stečajnega upravitelja najemajo različna podjetja, v zadnjih letih pa je nepremičnino prevzela Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB).

Po naših informacijah je objekt pravzaprav črna gradnja, s svojo zapuščeno in skoraj da postapokaliptično podobo pa kazi podobo kraja, na kar so nas tudi opozorili krajani Hrpelj.  Da so naše informacije vsaj deloma pravilne, so nam potrdili na Občinski upravi Občine Hrpelje-Kozina. "Stavba, o kateri sprašujete, je res deloma črna gradnja," nam je odgovoril direktor občinske uprave Andrej Bolčič. 

Objekt je trenutno v prostorskem načrtu v območju površine za industrijo, ker je bila taka dejavnost oz. namembnost objekta že od same izgradnje, nam je razložil Bolčič, ki je razkril še, da "glede na sedanjo situacijo in prostorski razvoj Hrpelj na občini razmišljajo tudi o drugačnih rešitvah".

Objekt je sicer dotrajan in na občinski upravi se zavedajo, da bo potreboval temeljito rekonstrukcijo, za katero pa je vprašanje, če je stroškovno smiselna še dodajo: "Občina sodeluje v postopku legalizacije objekta", a naj bi po njihovih navedbah legalizacija bila težko izvedljiva zaradi vrste razlogov, predvsem zaradi neprimernega dostopa do objekta, istočasno pa naj bi temu nasprotovali krajani Hrpelj in nekateri sosedje. 

Po naših informacijah naj bi DUTB v kratkem pričel s postopkom odprodaje objekta. Ob tem pa se seveda pojavlja vprašanje, za kolikšno ceno, glede na njegovo dotrajanost, še večje vprašanje pa je, kako bo prodaja sploh možna, če pa gre v resnici za črno gradnjo, in na koncu koncev, kdo bi sploh investiral kapital v stavbo in zemljišče, ki več kot očitno zaradi neurejenih pravnih in siceršnjih razmer v taki obliki prinaša več težav kot koristi? Zgodbo bomo spremljali še naprej. 

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija