SLOVENSKE CESTE SO PREOBREMENJENE: Dars se bo takole tudi na primorki boril proti zastojem

Slovenija

Slovenske avtoceste imajo vsako leto v povprečju pet odstotkov več uporabnikov, s prometnimi obremenitvami pa naraščajo tudi zastoji. Na Darsu jih želijo omejiti s sistemi vodenja in nadzora prometa, ki zbirajo prometne in vremenske podatke, o njih pa v dejanskem času informirajo voznike. V načrtih je tudi sistem upravljanja s hitrostjo.

S sistemi vodenja in nadzora prometa oz. tako imenovanimi inteligentnimi transportnimi sistemi (ITS) je v Sloveniji trenutno pokritih 21 odstotkov avtocest in hitrih cest, so pojasnili na Darsu. Sestavni deli teh sistemov so med drugim grafični prikazovalniki prometno-informativne signalizacije, kamere, vremenske postaje in detektorji prometa, na Darsu pa njihov delež vseskozi povečujejo.

V okviru projekta postavitve novih portalov nad avtocestami in priključki je tako v začetku letošnje pomladi stekla postavitev štirinajstih novih portalov, šestih polportalov na posameznih avtocestnih priključkih, dva obstoječa portala pa bodo dogradili. Postavljajo jih med Lukovico pri Domžalah na štajerski avtocesti ter Divačo na primorski avtocesti, na ljubljanskem obroču in dolenjskem vpadnim krakom nanj, med Grosupljem in Ljubljano.

S portali opremljajo tudi območja posameznih nekdanjih čelnih cestninskih postaj, za zdaj sta to Torovo na gorenjski in Log na primorski avtocesti, kjer sta zdaj tako imenovani nadzorni točki. V sklopu preureditve cestninskih postaj so postavili tudi nove elektronske portale na tem območju avtoceste, po trije iz smeri Vrhnike proti Logu in iz smeri Brezovice proti Logu, enako pri Torovem, trije iz smeri Vodic proti Torovemu in trije iz smeri Brnika proti Torovemu.

Predsednik uprave Darsa Tomaž Vidic je minuli teden na okrogli mizi o razvoju infrastrukture, ki je potekala v okviru dnevov medgeneracijskega sožitja, izpostavil, da so slovenske ceste preobremenjene, ker niso bile načrtovane za tolikšne količine prometa, kot smo jim priča v zadnjih letih. "Dejstvo je, da so vse prometne napovedi, na podlagi katerih so se projektirale in gradile ceste, temeljile na močno podcenjeni rasti prometa," je dejal. Slovenija je v tem delu postala najbolj tranzitna država, celo bolj tranzitna kot Avstrija, je še dodal.

Vidic je napovedal, da bodo v Darsu v prihodnje uvajali tudi druge projekte, eden takšnih bo sistem upravljanja s hitrostjo. Cilj projekta bo po besedah prvega moža Darsa zagotoviti večjo pretočnost in prepustnost cest, kar pa je mogoče doseči z nižjo hitrostjo. Za vzpostavitev tega bo zato potrebno sekcijsko merjenje hitrosti, kar pa pri uporabnikih ni ravno popularno, je dodal Vidic.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Istriano |  20 .05. 2019 ob  11: 25
Ma kakšen DARS dajte no. Naj mi kdo razloži zakaj že tretje leto zapored popravljajo viadukt Ravbarkomanda na istem mestu? Kar se tiče avtocest pri nas, pa saj so projektanti vedeli, da tečeta čez Slovenija dva panevropska koridorja in da bo počasi cel Balkan šel v Evropsko unijo. To pomeni, da bo vozilo po slovenskih avtocestah samo še več vozil. Da ne govorimo o reki hrvaških turistov, ki vsako poletje prečka Slovenijo. Tako je, mi se pa prerivamo med tovornjaki in hrvaškimi turisti in vsemi drugimi, ki vozijo po naših avtocestah. Ste pomislili koliko CO2 nam ispuhajo vsa ta vozila v zrak, pa še vse druge delce in snovi, ki jih potem mi dihamo.