ROBERT ČASAR KOPRSKEM SODNIKU: "Žalostno, da dejavnosti, ki bi jih lahko opravila Luka Koper, opravlja njen konkurent"

Kronika

Nekdanji člani vodstva Luke Koper so danes na okrožnem sodišču v Kopru zagovarjali svojo odločitev iz leta 2009 za nakup deleža v slovaški družbi TTI. Robert Časar, Aldo Babič, Marjan Babič in Milan Pučko so prepričevali sodnika, da niso zlorabili položaja, posel pa da bi bil za Luko donosen, če ga naslednja uprava ne bi ovirala.

Robert Časar

Danes je bil zaslišan soobtoženi, Avstrijec Dieter Kaas, solastnik slovaškega podjetja Trans Trade International (TTI). Zatrdil je, da podjetje s 600 milijonov evrov letnega prometa ne more biti poceni, in da bi bila njegova cena danes večkratnik tiste iz leta 2009, ko je Luka Koper za 10-odstotni delež plačala 25,8 milijona evrov.

Pojasnil je, da je TTI holding, ki obvladuje več logističnih podjetij v vzhodni in srednji Evropi. Med drugim je z avstrijskimi železnicami solastnik podjetja Rail Cargo Austria, ki organizira prevoz tretjine vseh kontejnerjev iz Kopra.

TTI je zgradil tudi logistični terminal v Aradu v Romuniji, v katerem je imela Luka Koper tretjinski lastniški delež. Kaas je zatrdil, da je izkupiček od prodaje deleža TTI takoj vložil v gradnjo tega terminala, in da ničesar ni dal v svoj žep. V sojenju za obtožbo zlorabe položaja pri nakupu deleža v Aradu je bila uprava Luke s sodbo vrhovnega sodišča oproščena.

Kaas je dejal, da so se za vstop Luke v lastništvo TTI dogovarjali zaradi sinergijskih učinkov, in da so ceno 10-odstotnega deleža postavili po letu in pol pogajanj, podlaga pa je bil skrbni pregled poslovanja, ki ga je opravila družba Deloitte. S tem je zanikal obtožbo, da so se za ceno dogovorili vnaprej.

Kot vzor za sodelovanje so po Kaasovih besedah vzeli podjetje Metrans, ki je v lasti pristanišča Hamburg. Poudaril je, da po propadu sodelovanja med Luko in TTI prav Metrans poskrbi za tretjino železniških prevozov iz koprskega pristanišča. Bivši predsednik uprave Luke Časar je pripomnil, da je žalostno, da dejavnosti v koprskem pristanišču, ki bi jih lahko opravljala Luka Koper, opravlja njen konkurent.

Kot je še dejal Kaas, je po odstavitvi Časarja in obeh Babičev nova uprava Luke, ki jo je vodil Borut Veselko, "torpedirala" dogovorjeno sodelovanje.

O cenitvi deleža TTI je danes pričal nekdanji vodja finančne službe pri podjetju Deloitte Slovenija Janez Škrubej, vendar se po 15 letih ni spomnil skoraj ničesar. Pojasnil je le, da ko ne gre za sovražne prevzeme, cenitve običajno izračunajo na podlagi podatkov, ki jim jih predložijo naročniki, in ne iščejo neodvisnih virov. V zvezi z obtožbo, da je bila cena že dogovorjena, šele zatem pa so opravili cenitev, je zatrdil, da Deloitte ne označuje dokumentov s ponarejenimi datumi.

Kot priče so danes zaslišali še vodje terminalov oziroma hčerinskih družb Luke iz časa obravnavanega posla. To so Branko Vodopija, Matjaž Mesec, Bojan Tomišič in Andrej Cah. Tudi njim ni ostalo v spominu veliko o okoliščinah nakupa.

Večino vprašanj jim je zastavil obtoženi Milan Pučko, ki je bil takrat direktor Lukine hčerinske družbe Adria Transport in je pripravil oceno sinergijskih učinkov sodelovanja Luke in TTI. Poskušal je dokazati, da je bil kompetenten za pripravo te ocene, in da je bila realistična. Prikazal je sporočila, v katerih so hčerinska podjetja TTI dejansko ponujala Luki posle, ki pa jih niso izpeljali.

Pučko je zagovarjal tudi upravičenost takrat napovedane redne železniške povezave med Koprom in Aradom. Veselkova uprava linije ni uvedla, saj je ocenila, da na tej relaciji ni dovolj tovora. Po Pučkovih trditvah zdaj Metrans na tej progi odpremlja dva vlaka na teden.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
kokodek |  01 .02. 2023 ob  14: 26
sami dobrotniki so v zaporu
Martin Kacur |  01 .02. 2023 ob  12: 33
Pa naj ga že enkrat spustijo. Ta je plačal tudi za Lovšina.