Pri spletnih nakupih ne gre pozabiti na varnost

Delež nakupov preko spleta narašča, a potrošniki ne smejo pozabiti na varnost, opozarjajo v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS). Potrošnikom pred novoletno mrzlico med drugim svetujejo, naj za nakupe poskrbijo pravočasno oz. naj računajo, da imajo spletne trgovine ob koncu leta zaradi povečanega obsega dela nekoliko daljši rok dostave.

Kot so v sporočilu za javnost izpostavili v ZPS, je v Sloveniji prek spleta po podatkih evropskega statističnega urada Eurostat nakupovalo že 49 odstotkov ljudi.

V tej luči potrošnike pozivajo, naj ne pozabijo na varnost. Kot navajajo, naj bodo pozorni na podatke o ponudniku. Dobre spletne trgovine po njihovih navedbah na svojem spletnem mestu pregledno objavijo popolne kontaktne podatke, podatke o postopku nakupa in splošne pogoje.

Kontaktne podatke velja shraniti, da se lahko s ponudnikom, če se pojavijo težave, hitro naveže stik, poudarjajo v ZPS. Previdnost je na mestu pri spletnih trgovinah, ki objavijo le naslov poštnega nabiralnika, dodajajo.

Uporabljajte šifrirano povezavo 'https' 

Poleg tega izpostavljajo pomen varnosti osebnih podatkov. "Podatke o svojem bančnem računu ali karticah posredujte le prek šifriranih povezav. Prepoznali jih boste na primer po napisu 'https' v naslovni vrstici spletnega brskalnika," pojasnjujejo.

V zvezi z gesli menijo, da jih ni priporočljivo shranjevati na računalniku, saj lahko tako postanejo plen hekerja. Pri izbiri gesla je treba biti temeljit - rojstni datumi denimo niso najboljša izbira.

V ZPS so prepričani, da je treba poskrbeti tudi za zaščito računalnika; za protivirusne programe in požarni zid.

Pred prevzemom izdelka preverite, ali je poškodovan

Navajajo tudi, da velja pred prevzemom izdelka preveriti, ali je morebiti poškodovan. V tem primeru naj ga zavrnejo. Priporočajo tudi pisno obveščanje prodajalca o razlogih zavrnitve prevzema pošiljke in predložitev fotografije.

Sicer pa lahko kupec izdelek vrne, četudi ta nima napake. Za to ima zakonsko določen rok, v Sloveniji je to 14 dni od prejema izdelka. Trgovec mora kupcu vrniti celotno kupnino, kupec pa trgovcu v zakonsko določenem roku nepoškodovan izdelek.

Več informacij o pravicah potrošnikov v primeru nakupovanja preko spleta je na voljo na spletni strani Evropskega potrošniškega centra www.epc.si in na spletni strani Zveze potrošnikov Slovenije www.zps.si.