PODALJŠANA OBALA Z NOVIM PRIVEZNIM MESTOM: "Luka Koper bo na drugi tir pripravljena" (FOTO)

Koper

Luka Koper se lahko letos pohvali z zaključkom več infrastrukturnih naložb, ena izmed pomembnejših pri tem pa je podaljšanje operativne obale na kontejnerskem terminalu. Danes so slavnostno otvorili novi privez 7D. Kot so spomnili na novinarski konferenci, so prvih 150 metrov obale zgradili leta 1979, danes pa so otvorili že četrto podaljšanje. Na prvem pomolu so pretovorili skoraj 12 milijonov kontejnerskih enot, od tega dve tretjini v zadnjih desetih letih.

Z leve proti desni: Aleš Mihelič, Dimitrij Zadel, Jernej Vrtovec in Uroš Ilić.

Predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel je na otvoritvi dejal, da je vsak meter pomola in vsak nov privez "vedno zgodovinski dogodek". "V zadnjih desetih letih je prav ta del postal najpomembnejši in najbolj strateški del našega pristanišča, zato ne preseneča, da vanj investiramo največ resursov," je povedal uvodoma.

"Nova pridobitev, nov privez 7D je le nov začetek. Mi naprej gledamo dalje, vsak dan," je dejal in pojasnil, da zraven že raste skoraj 25 tisoč kvadratnih metrov skladiščnih površin, brez katerih kontejnerski terminal ne more funkcionirati. Zgrajene naj bi bile predvidoma v začetku prihodnjega leta, kapaciteto terminala pa nameravajo še povečevati. 

Vrednost celotne naložbe kontejnerskega terminala znaša 45,6 milijona evrov, del sredstev zanjo soo pridobili iz evropskega projekta NAPA4CORE.

Sicer so v Luki že naročili tudi dve novi kontejnerski dvigali razreda super post-panamax, ki bosta prišli konec prihodnjega leta. Poleg tega se bodo po letu 2022 lotili še izgradnje severnega dela prvega pomola, ki bo prav tako namenjen kontejnerjem.

Dimitrij Zadel

"Gradnja novega pomola je tudi z inženirskega in gradbenega vidika velik podvig. V preteklosti smo namreč pomole gradili na nasipih, danes pa bo novi južni del prvega pomola slonel na 770 pilotih povprečne dolžine 65 metrov," je še pojasnil in se zahvalil vsem izvajalcem in inženirjem, ki so pri tem poiskali najboljše rešitve za okolje.

"Podaljšanje prvega pomola je namreč ključni strateški projekt družbe, ki bo omogočil ohranitev primata na območju kontejnerjev v severnem Jadranu. Seveda ob upoštevanju, da bo v predvidenem roku zgrajena tudi železniška povezava pristanišča z zaledjem. Kajti že danes polovica vseh kontejnerjev, ki jih pretovorimo v Kopru, potuje po železnici," je pojasnil Zadel.

"Spoštovani gospod minister, Luka Koper bo na drugi tir pripravljena," je še dodal in se ob tem zahvalil vsem, ki so ta projekt omogočili.

Predsednik nadzornega sveta Luke Koper, mag. Uroš Ilić, je uvodoma spomnil na nekatere večje pretekle investicije in otvoritve, ki zadevajo koprsko Luko, denimo dva nova vhoda v pristanišče, podaljšanje železniških tirov v dolžini skoraj treh kilometrov, izgradnjo tretje garažne hiše ter nov vez, ki so ga lani predali avtomobilskemu terminalu. 

Ilić je poudaril tudi ambiciozno strategijo Luke, po kateri bo do izgradnje drugega tira za naložbe namenila pol milijarde evrov, s čimer bo lahko izkoristila povečanje kapacitete železniškega prometa.

"Luka Koper potrebuje lokalno, regionalno in nacionalno podporo, da bi lahko bila v prihodnje še bolj uspešna. Regija in država pa potrebujeta moderno pristanišče, ki zagotavlja blaginjo vsem prebivalcem. Če je močna Luka Koper, smo močni vsi," je sklenil Ilić.

"Upam, da bo realizacija investicij v Luko Koper spodbudila tudi širše poslovno okolje in bo prišlo do ponovne krepitve in rasti gospodarske moči v Istri," je nadaljeval in se v imenu nadzornega sveta zahvalil vsem udeleženim pri realizaciji tega projekta.

"V čast in v veselje mi je, da se Luka Koper razvija," je začel minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec.

Kot ocenjuje, ima koprsko pristanišče glede na vse pretekle investicije primat kar se tiče kontejnerskega pretovora "in ga bo tudi z državno pomočjo še naprej imela". "Draga Luka Koper, obljubljam nacionalno podporo razvoju in obljubljam, da bom naredil vse, da bi bila ta podpora tudi širša, regionalna," je naznanil.

Jernej Vrtovec

Dejal je, da je treba skladno z Luko krepiti tudi zaledje, predvsem železnico. "Drugi tir se gradi in želim si, da bodo leta 2026 prvi kontejnerji iz Luke Koper šli po drugem tiru," je dejal. Gradnja drugega tira bo po njegovem tudi priložnost za gradnjo zalednih skladišč v Sloveniji in s tem za rast slovenske logistike.

"Podaljšanje pomola za skoraj 100 metrov zagotavlja Luki Koper, da ohranja konkurenčno vrednost še naprej," je nadaljeval Vrtovec. Sicer pa od Luke pričakuje še bolj ambiciozne načrte na področju razogljičenja, pri čemer je omenil možnosti t. i. zelenega dogovora.

"Živimo ponosno v tej naši državi, kljub temu da se v mnogih pogledih razlikujemo, pa moramo biti v nekaterih ključnih stvareh, kot je vizija Luke Koper, enotni. Naj živi Luka Koper in naj živi še naslednja desetletja naša ljuba domovina," je še dejal Vrtovec in ob tem čestital Luki ob bližajoči se 30. obletnici osamosvojitve "za ves doprinos, ki ga je naredila v tej 30 letih, da je lahko naš ponos".

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Prognostik |  23 .06. 2021 ob  17: 49
Obljublja že, ampak Avstrija je še vedno prva in bo prva še dolgooooo.
vseved |  23 .06. 2021 ob  15: 14
-1
Hlapec Vrtovec obljublja Mađarsko nadvlado in lastništvo !