Ankaran ni več le občina v konstituiranju, ampak je po preteklih lokalnih volitvah postala dejstvo. Tako bomo poslej na Obali imeli štiri občine. Vroč kostanj v prihodnjih mesecih bo delitvena bilanca med Mestno občino Koper in novoustanovljeno občino Ankaran. Raziskali smo, kako poteka delitvena bilanca in kaj ta pravni termin dejansko pomeni.
Od nastanka občine do delitvene bilance: "To je kot ločitev zakoncev"
Ankaran
Po konstituiranju občinskega sveta na prvi seji bo prva naloga ugotovitev izvolitve župana. Nova občina se konstituira in začne opravljati svoje naloge s prvim dnem proračunskega leta, ki sledi letu, v katerem so bile opravljene volitve, torej s financiranjem prične s 1. januarjem 2015. Za proračun bo potrebna izvedba delitvene bilance, dokler ta ne bo rešena se bosta vpleteni občini financirali po dvanajstinah.
Pred bilanco skrben popis premoženja
"Iz izkušenj pri predhodnih delitvah premoženja občin sedaj Zakon o lokalni samoupravi natančno določa, kako poteka delitev premoženja. Odločitev o načinu sporazumne razdelitve premoženja sprejmejo občinski sveti v šestih mesecih po konstituiranju. Sporazum o razdelitvi premoženja sklenejo župani v nadaljnjih treh mesecih. Sklenjen sporazum je podlaga za vpis lastninske pravice občine v zemljiško knjigo. Dokler župani ne sklenejo sporazuma o razdelitvi premoženja, opravljajo posle rednega upravljanja s še nerazdeljenim skupnim premoženjem organi občine, na katerem območju je premoženje, ob soglasju vseh občin, ustanovljenih na območju posameznih prejšnjih občin," so nam pojasnili na Ministrstvu za notranje zadeve.
Občini imata tako na voljo šest mesecev za pripravo delitvene balance, nato imata župana še tri mesece časa, da predložita dogovor občinskima svetoma, ki morata dogovor potrditi, sledi podpis obeh županov. Skupno lahko tako postopek traja največ devet mesecev. V kolikor v tem času celoten dogovor glede delitve ni podpisan ali vsaj del ostaja nerešen, pride do arbitraže, nam je pojasnila Tadeja Hočevar, direktorica korparativne pisarne AR-plan, ki se ukvarja prav z mediacijo pri delitvenih bilancah in ima z omenjeno materijo številne izkušnje.
"Arbitražno komisijo sestavljata dva predstavnika občin, ki sta v fazi delitve, in en predstavnik vlade. Glasovi se delijo glede na število prebivalcev posamezne občine, s tem da ima predstavnik vlade pravico veta, torej mora sam potrditi to, kar je na arbitraži prejelo največ glasov," nam je še pojasnila Hočevarjeva.
V kolikor tudi arbitražna komisija ne doseže dogovora o delitvi, se prične upravni spor na upravnem sodišču. Slednje nato meritorno odloča o zadevi in postavi dokončen okvir delitve. Hočevarjeva glede na izkušnje pravi, da je pri delitvenih bilancah še najbolj pomemben subjektivni del, to je odnos dveh akterjev, v tem primeru županov Kopra in Ankarana, ki se bosta glede delitve dogovarjala. "Delitvena bilanca je kot razveza zakoncev. Lahko poteka gladko in v dobrih odnosih, lahko pa pride do razhajanj in iskanja pravde na sodišču," je povedala.
Kaj bo predmet bilance?
Občini bosta pred samim začetkom izvedbe delitvene bilance morali narediti popis vsega premoženja, tako premičnega kot tudi nepremičnega. Če je pri slednjem delitev precej enostavna, saj se vedno upošteva pravilo teritorialnosti, se lahko zaplete pri nepremičnem premoženju, še bolj pa pri delitvi javnih zavodov, gospodarskih deležev, terjatev in v končni fazi tudi dolgov.
Komentiraj
Verjemi, mene pa je sram, da si ti Slovenec. Tisti, ki ne mislijo kot ti (sicer pa do sedaj nisi nič pametnega povedal), so butasti, nesposobni, pijanci... eh, e vero che la madre degli stronzi è sempre incinta.