"NE" ŠE ENEMU TRGOVSKEMU CENTRU V KOPRU: Bržan prepričan, da ga mesto potrebuje, kaj menite vi? (ANKETA)

Koper

Na četrtkovi javni dražbi bo koprska občina za zemljišče kamionskega terminala, ki je trenutno v uporabi Luke Koper, podelila 40-letno stavbno pravico – za namen izgradnje, uporabe in vzdrževanja trgovskega objekta. Izhodiščna cena je 7,6 milijona evrov. Medtem, ko v Civilni iniciativi Skupaj in stranki Levica Istra izgradnji še enega trgovskega središča nasprotujejo, je Bržan prepričan, da ga mesto potrebuje. Kaj pa menite vi? 

Za 3,5 hektara veliko zemljišče sedanjega kamionskega terminala Luke Koper, ob Ankaranski cesti v neposredni bližini mesta, se konec leta 2023 izteče 30-letna koncesijska pogodba z Mestno občino Koper (MOK). Gre za zemljišče na atraktivni lokaciji in posledično je bilo tudi zanimanje zanj v preteklosti veliko.

Javna dražba je razpisana za četrtek, 7. aprila, do danes pa so morali zainteresirani vplačati varščino v višini 1,5 mio evrov. Vendar pa se s tako potezo koprske občine vsi ne strinjajo. V Civilni iniciativi (CI) Skupaj od občine zahtevajo, da zemljišče umakne z javne dražbe, ker gre za dragocen prostor, ki ga je mogoče bolj smiselno uporabiti kot pa za trgovski center, predvsem v javno dobro.

"Zadnja leta smo priča pospešenemu hiranju historičnega mesta Koper na eni strani in stihijski, nerazumni rasti številnih trgovskih središč okoli njega. Razkol med mestnim središčem in velikimi centri se z vsakim trgovskim centrom še dodatno poglobi, posledice so vse hujše, zato je umeščanje še enega trgovca v obroč Kopra s številnih vidikov izredno škodljivo," so prepričani v CI Skupaj.

Koper potrebuje reurbanizacijo okoliških con, namesto umestitve še enega trgovca, kar je tudi v skladu s trajnostno strategijo mesta do leta 2030. Ne sledi niti izzivom demografskega razvoja niti cilju ustvarjanja privlačnega in spodbudnega okolja za mlade, saj se v občini nadpovprečno povečujejo nezahtevna delovna mesta v trgovini, gradbeništvu in gostinstvu, mladi izobraženi kadri univerzitetnega mesta pa se na delo vozijo v Ljubljano in druge kraje ali pa polnijo police v trgovskih centrih, so med drugim zapisali v pismu koprskemu županu Alešu Bržanu.

"Dragoceni prostor bodo spet zasedala parkirišča in neatraktivna arhitektura, ki je daleč od mediteranskega značaja. V okviru osnutka OPN je predvidena sprememba namembnosti številnih kmetijskih zemljišč, zlasti v Bertokih. Zakaj ne bi načrtovanega tehnološkega parka namesto na kmetijsko zemljo v Bertokih umestili na komunalno opremljeno zemljišče sedanjega kamionskega terminala?" sprašujejo Bržana v civilni iniciativi.

Bržan: Potrebe Koprčanov so nekoliko drugačne 

Kot jim je konec marca odgovoril Bržan, so potrebe Koprčanov "nekoliko drugačne, kot ocenjujete v civilni iniciativi, in je podelitev stavbne pravice skrbno pretehtan odgovor nanje". "Zanimanje trgovskih podjetij za to stavbno pravico kljub zelo visoki izhodiščni ceni dokazuje, da občani storitve takšnega objekta na tej lokaciji potrebujemo oziroma jih nameravamo uporabljati," jim odgovarja v dopisu Bržan.

Na osnovi tega v civilni iniciativi zaključujejo, da je "posel praktično dogovorjen in bo nov trgovec v občini Bauhaus".

Proti prihodu novega trgovca na trenutno kamionsko parkirišče so proti tudi v stranki Levica Istra. Prepričani so, da se Koper že sedaj uvršča v sam vrh med slovenskimi mesti glede površin trgovskih centrov na prebivalca in je daleč pred Ljubljano. "Kar naše mesto spreminja v pravo malo potrošniško meko, z vsemi posledičnimi škodljivimi socialnimi in okoljskimi posledicami," pravijo v Levici Istra.

Menijo, da "trgovska četrt" ob Ankaranski spominja bolj na "avtomobilizirano ameriško predmestje", kot pa na kvaliteten primer evropskega urbanizma. "V strateškem delu osnutka Občinskega prostorskega načrta (OPN) in njegovih strokovnih podlagah je omenjeno, da bi bilo treba trgovske površine umikati in reurbanizirati. Obžalujemo, da se občinska oblast že sedaj odloča v nasprotju z usmeritvami OPN, ki ga ravno sedaj javno prestavlja občanom," še navajajo v stranki.

Kaj pa menite vi? Kaj bi umestili na območje kamionskega terminala? Sodelujte v naši anketi!

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Opazovalec |  06 .04. 2022 ob  08: 18
No Regionalci ......bi lahko dali v anketo še mošejo ali pa pravoslavno cerkev....:-)))))))
Kolibri123 |  06 .04. 2022 ob  07: 53
Že zdaj so trgovski centri na pol prazni, ne vem kdo plača vse te prodajalce, ki posedajo po trgovinah brez dela
Kolibri123 |  06 .04. 2022 ob  07: 51
Ne rabimo še ene trgovine, Luka rabi kamionski terminal in cesto do Luke! Pa kaj je narobe s kamionskim terminalom ali skladiščem za kontejnerje? Naj plača država tržno ceno, enako ali višjo, kot bi jo nek trgovski center.
Fošina |  06 .04. 2022 ob  07: 47
@Piero Panin

V Obiju. Ker tja res moraš it, če rabiš kak material za razumno ceno. Noro, kako se je vse za gradnjo podražilo.
Piero Panin |  06 .04. 2022 ob  01: 17
-1
@fosina..kje za boga si bil da se nisi mogu not premikat dijo povero
vseved |  05 .04. 2022 ob  10: 13
-2
Plačljivo parkirišče bi bilo čisto v redu, ker je tam okoli vse zabasano.
Martin Kacur |  05 .04. 2022 ob  09: 36
še ena trgovina kjer bomo domačini hlapci žabarjem. Ma zresnimo se.
Zadnjič sem jih gledal, kako hodijo v ribjo restavracijo. V fritolinu kupijo girice ni si na bankareli na tržnici priredijo ribji piknik. Vergonia, morti ti fame
Fošina |  05 .04. 2022 ob  09: 24
Trgovinski centri bodo ugasnili isti dan, ko bomo nehali kupovat v njih. Saj jih ne gradijo za marsovce, za nas jih gradijo. In če jih ne bo v Kopru, bomo hodili v Trst vanje. Meni so ogabni in kupujem tam samo, če res moram ali če se res splača, Mi je pa še bolj ogabno moraliziranje o tem, kako so neprimerni in nepotrebni, noter pa taka gužva, da se težko premikaš.
Piero Panin |  04 .04. 2022 ob  23: 13
Spomnem se merkatorja v salari ki je bil prvi takrat in je imel prometa tolko kot ga imajo verjetno danes vsi skupaj ker je bil edini.
Vec kot je trgovskih centrov bolj se ljudje razporedijo obicajno tam kjer so nizje cene.
Obstojeci zaradi upada prometa nimajo velikih donosov in potem so primorani spreminjat strategijo.
Bit trgovec v kopru je verjetno zadnja stvar ki bi jo hotu kdo startat
nylarazgotra |  04 .04. 2022 ob  22: 00
11
Kot prvo me je zmotila izjava " nezahtevna delovna mesta", gradbenistvo, trgovci in gostinci imajo še kako zahtevno delo. Pred 15 leti so skoraj vsi mladi po srednji šoli šli na faks, nobeden v službo( katero je bilo tudi težje dobiti), posledično je logično da toliko delovnih mest z visokošolsko izobrazbo Obala nima, zato se tej danes vozijo v druga mesta. Glede novega trgovskega centra pa bi bilo za se najprej vprašat ali ljudje na Obali imamo dovolj visoke plače da lahko zapraavljamo v nove luksuzne trgovske centre. Mogoče raje en velik, zelo velik park ali tudi diskoteka z glasbo za vse generacije, seveda varovano, ker mladi in starejsi tudi nimamo nobenega centra za zabavo. Mogoče.


Olgo Franco |  04 .04. 2022 ob  21: 09
Lahko bi jo namenli vrtičkarjem, da bi prinesli razvoj podezelja v mesto- kot je bilo obljubljeno med volilno kampanjo.
Ales, hvala ti. To bo edini drazji, vecji in energetsko potratnejši objekt kot šola v Škofijah- tvoja Sagrada.
TIK TAK TIK TAK TIK TAK
frikofrkic |  04 .04. 2022 ob  21: 08
Stanovanja ob luki glih ne pašejo. Sodobni tehnološki parki so ponavadi obdani z zelenjem. Pisarne so danes po Kopru kar precej prazne. Parkov je že kar nekaj, tam pa glih ne pašejo. Diskoteke so gostinci že zdavnaj zaprli. Najbolje tam pustit kamione, če trgovin ne rabimo.
1