NASLEDNJI KORAK PROTI DRUGEMU TIRU: Država in 2TDK porazdelila tveganja pri projektu

Slovenija

Vlada je danes izdala uredbo o koncesiji za gradnjo in gospodarjenje z drugim tirom proge med Divačo in Koprom, ki določa temelje koncesijskega razmerja med državo in projektnim podjetjem 2TDK. Na njeni podlagi bo sklenjena koncesijska pogodba. Koncesijsko razmerje bo sklenjeno za 45 let, so iz vladnega urada za komuniciranje sporočili prek Twitterja.

Kot so pojasnili v vladnem uradu, je najpomembnejša vsebina koncesijskega akta porazdelitev tveganj med državo kot koncedentom ter 2TDK kot koncesionarjem in uradnim investitorjem v novo železniško progo v času gradnje in obratovanja infrastrukture. Tveganja v osnovi nosi 2TDK, ki drugi tir gradi ter zagotavlja njegovo dosegljivost v svojem imenu in za svoj račun. V izjemnih primerih pa tveganje prevzame država do zgornje meje, določene v koncesijskem aktu.

2TDK bo po izgradnji drugega tira kot lastnik infrastrukture nosil tveganje zagotavljanja dosegljivosti in bo kril tudi vse s tem povezane stroške upravljavca infrastrukture, ki bo družba SŽ-infrastruktura. Podjetji bosta sklenili tudi pogodbo o medsebojnih pravicah in obveznostih.

Za zagotavljanje dosegljivosti bo 2TDK mesečno od države prejemal plačilo za dosegljivost, ki bo služilo kot vir za odplačilo najetih posojil za gradnjo in bo pokrivalo stroške delovanja družbe. Plačilo se bo glede na uredbo zmanjšalo, če drugi tir ne bo na razpolago za obratovanje ali v primeru manjše kakovosti zagotavljanja dosegljivosti, ki bi se kazala npr. v zamudah vlakov zaradi obratovanja tira.

Nadzor nad koncesijo bo poleg pristojnih državnih organov izvajalo ministrstvo za infrastrukturo. To bo lahko izvedbo posameznih nalog poverilo tretjim osebam, kot so revizorji in zunanji strokovnjaki, pretežno pa bo nadzor izvajalo s sodelovanjem projektno-finančnega sveta, v katerem sedijo tudi predstavniki civilne družbe.

Ob prenehanju koncesije bo moral 2TDK državi izročiti vso infrastrukturo drugega tira. V primeru rednega prenehanja, torej po 45 letih, mora to storiti brezplačno, v primeru predčasnega prenehanja pa bo država 2TDK plačala vrednost, ki upošteva obveznosti iz plačila kreditov in ocenjene stroške poslovanja družbe do končanega likvidacijskega postopka.

Danes sprejeti dokument je tako naslednji korak v postopku uresničevanja največjega trenutnega infrastrukturnega projekta v državi. Po potrditvi investicijskega programa in začetku gradnje dostopnih cest do trase drugega tira bo tako zdaj naslednji pomemben mejnik zaključek finančne konstrukcije v naslednjih mesecih.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
td |  04 .04. 2019 ob  19: 08
@Drek, osebno sem bil proti, verjetno pa zaradi zapuščnine prejšnje vlade in glede na pritiske EU, ker to je bila njihova domislica, druge žal ni bilo. Složno so se strinjali kar pomnim skoraj vsi razen SD takrat, našel pa sem tudi citat kdo je najbolj ploskal temu, ki si ga sam omenil. Romana Tomc, SDS: »Prav je, da je prevladal razum, čestitam predsednici vlade, da je zmogla narediti ta korak. Še enkrat, podprli so praktično vsi, ker so ocenili, da nimamo druge. Osebno sem bil vsekakor proti in to je en od minusov AB, ker finance nimajo kaj delat v ustavi. Razen, da bi vsak državljan moral imeti dovolj financ, da lahko dostojno živi. Kot rečeno, verjetno ali morda druge takrat v krizi ni bilo, ker bi sicer EU naredila drugo Grčijo iz nas.
Drek |  04 .04. 2019 ob  16: 54
td | 04 .04. 2019 ob 16: 52
Bratuskova je dala v ustavno fiskalno pravilo , kar je najbolj skodljiva stvar za slovenske drzavljane. Vse to pod diktatom evrope z oblubljeno sluzbo evropske komisarke.
Bratuskova JE EDEN NAJBOLJ SKODLJIVIH POLITIKOV V SLO. Ze Jansa je hotel dati fiskalno pravilo v ustavo pa mi ni uspelo.
td |  04 .04. 2019 ob  16: 52
Ne pričakujem pohval, ampak ta vlada se je izkazala pod Šarcem bolj kot vse ostale, žal je zraven po volji volilcev ravno prejšnja, ki je kmalu zakuhala drugi Teš s tem tirom, bodo zanimive naslednje volitve. Večina se ji posmehuje za nazaj, osebno me pa povsem prepriča tudi Bratuškova. :-)
Drek |  04 .04. 2019 ob  15: 21
TO je zdaj novi trik v tej drzavi. Isto kot DUDB in SDH...Drzavno podjetje ustanovjeno z drzavnim denarjem , katero upravlja z drzavnim denarjem, MA NE ODGOVARJA NOBENEMU , SE MANJ PA DRZAVI!

Welcome to NEOLIBERALIZEM! Naj samo kdo pizdi cez socializem...
vseved |  04 .04. 2019 ob  15: 11
Kakšno tveganje nosi 2TDK če gradi z državnim denarjem?