NAJVEČJI GRADBENI PROJEKT PRI NAS NAPREDUJE: Vlada 2TDK podelila stavbno pravico za drugi tir

Koper

Vlada, ki opravlja tekoče posle, je na današnji dopisni seji s projektnim podjetjem 2TDK sklenila pogodbo o ustanovitvi stavbne pravice za izgradnjo drugega tira med Koprom in Divačo. Podelila jo je za 45 let, torej za čas trajanja koncesijske pogodbe.

Stavbno pravico je podelila za odsek med železniško postajo Divača in območjem elektronapetostne postaje Dekani, in to v skladu z gradbenim dovoljenjem, ki natančno opredeljuje obseg gradnje po tem dovoljenju in na katerih objektih se bo gradnja izvajala, so po seji vlade sporočili iz urada vlade za komuniciranje. Sestavni del gradbenega dovoljenja je med drugim projekt za pridobitev gradbenega dovoljenja, v katerem so razvidni tudi vsi posegi na zemljiščih, ki so predmet stavbne pravice, so še poudarili na uradu.

Odhajajoča vlada tako nadaljuje postopke za začetek gradnje nove železniške povezave med Koprom in Divačo, ki bo največji gradbeni projekt v Sloveniji v prihodnjih letih, o načinu njegove izvedbe pa so državljani na referendumu odločali dvakrat.

Kapitalski vložek Slovenije 200 milijonov evrov

Na svoji zadnji redni seji minuli četrtek je tako npr. sprejela akt o ustanovitvi 2TDK, ki bo investitor v gradnjo drugega tira, in dopolnjen poslovni načrt projektnega podjetja, obenem pa ga je dokapitalizirala z 20 milijoni evrov. Do konca leta bo država 2TDK po načrtih dokapitalizirala še s 179 milijoni evrov. Kapitalski vložek Slovenije v projektno podjetje 2TDK bo tako skupaj 200 milijonov evrov, saj je milijon evrov država na družbo prenesla že lani.

Izvedbo investicije prek projektnega podjetja in z možnostjo sodelovanja zalednih držav je zastavila odhajajoča vlada. S tem konceptom se je na današnjem zaslišanju strinjala tudi kandidatka za ministrico za infrastrukturo v vladi Marjana Šarca Alenka Bratušek. Pojasnila je, da bi se verjetno projekt dalo izpeljati drugače, a je z vidika vpliva na javne finance za državo bolj ugodno, da se investicijo pelje preko podjetja namesto direktno preko proračuna.

Sodelovanje zaledne države ni pogoj za črpanje evropskih sredstev

Bratuškovo pa obenem veseli, da so v koalicijskih pogovorih dobili zagotovila, da sodelovanje zaledne države ni pogoj za črpanje evropskih sredstev. Interes je sicer uradno izrazila Madžarska, s katero so že potekali pogovori. V koalicijski pogodbi so tako partnerji po besedah Bratuškove predvideli, da se pogovori z njimi nadaljujejo, a bodo na koncu izbrali pot, ki bo za Slovenijo najbolj ugodna. "Mislim, da bi država drugi tir lahko zgradila sama," je poudarila danes v DZ.

Kdaj se bodo začela prva dela na terenu, še ni jasno

Še vedno se namreč v okviru pripravljalnih del ni začela gradnja dostopnih cest, ki bo prvi vidni gradbeni poseg na območju bodoče trase. Gradnja je bila na čakanju zaradi referenduma o zakonu o drugem tiru. Direkcija za infrastrukturo je pogodbo o gradnji dostopnih cest podpisala že decembra lani, ob tem pa tudi podpis pisma o nameri o prenosu pogodbe na družbo 2TDK po uveljavitvi zakona o drugem tiru. Pogodba je tako imela odložni pogoj, da se začne izvajati šele po uveljavitvi zakona, kar se je zgodilo 21. julija. Kolektor CPG in sarajevski Euroasfalt sta na razpisu začeli s ponudbo v vrednosti 14,48 milijona evrov, medtem ko je celotna vrednost pripravljalnih del ocenjena na nekaj več kot 52 milijonov evrov.

Deli novico:

ištrian |  06 .09. 2018 ob  11: 21
@eho .....ma ti preu ne neznaš za kaj se gre , al si vosu padovanski .......Ku zastopeš......
@dino  |  06 .09. 2018 ob  10: 59
Trst - Koper - Pula - Rijeka - Split
dino |  06 .09. 2018 ob  09: 26
Evropa nam je svetovala, da zgradimo tir Koper Trst in se s tem priključimo na glavni koridor !!

To je edino pravilno ! vse ostalo je kraja, boste videli, tesh 6 avtoceste utd....
xxl |  06 .09. 2018 ob  08: 03
Drugi tir je nujen in nujen je tudi tretji tir! Kar pa je pri vsem tem sporno je naša država in igrice teh pokvarjenih, lažnjivih in roparskih tipov, ki so si PONOVNO pripravili vir odtekanja denarja v svoje žepe = kraja!
Pjero |  06 .09. 2018 ob  07: 38
@eho ... ma čajak malo, ne razumem kakšna je tvoja opcija.
Avstijci in Madžari našega drugega tira sploh ne rabijo.
Evropa je že prej 20 leti povedala, da drugega tira ne rabi.
Evropa nam je svetovala, da zgradimo tir Koper Trst in se s tem priključimo na glavni koridor.
Razumem, da ti imaš za sovražnika vse kar ne govori slovensko, ma kaj čemo, svet je malo večji od domače gmajne, kjer se pasejo slovenske krave.
NE železnice |  06 .09. 2018 ob  05: 17
železnice so zastarela, draga, neučinkovita, neekonomična in nefleksibilna infrastruktura …
Eho |  06 .09. 2018 ob  00: 00
Drugi tir ni v nobeno korist Slovenski skupnosti. Drugi tir je zlo za Vseslovensko skupnost. Tako bomo postali samo še bolj odvisni od drugih. Neprijatelj iz vana bo tako imel vedno večji nadzor nad Vsoslovensko skupnostjo.

Drugi tir ne potrebuje Slovenski narod, drugi tir potrebujejo vsi razen Slovencev. Naprimer potrebujejo ga Avstrijci in tudi Madžari in mnogi drugi. Naj si ga sami zgradijo.

Kaj se bo dogajalo v bodočnosti. Slovenija bo prisiljena vstreč tudi muham naprimer na Madžarskem gnanim nad nas kdo ve od kod. Ali pa nam ne bodo dali tistega kar hočemo, ali pa nam bodo dali tisto kar hočemo. Sovražniku tako dajemo priložnost ko nam je neki bolj všeč od drugega. Dal ti bo tisto kar ti je bolj všeč ali pa ti ne bo dal tistega kar ti je všeč, mišljeno je na pretovor v Luki oziroma uporabo drugega tira, ki če ne bomo plesali po njihovi muziki bomo od tira imeli samo koprivo, ki se bo zarasla okoli njega.

Vsi, ki mislijo, da bo Slovenija profitirala ker bo sama vlagala v gradnjo drugega tira so neuki ali lopovi ta huje vrste.

V vseh teh ladjah sidranih v tej naši majhni rokavici Jadrana ni videti prav nobenega napredka sveta, ampak propast vsega kar smo dobrega poznali.



2tdk |  05 .09. 2018 ob  21: 43
Ma kaj bluzite? Vceraj so porocali da je potrebno sprejeti nov DPN za dvotirno progo, danes pa da je podpisana stavbna pravica. Po tc. 1 se projekt vrne cisto na zacetek na nivo zasnove, po tc. 2 pa je ze vse doreceno s projektom za izvedbo.
nepotrebno |  05 .09. 2018 ob  20: 44
-1
ni ekonomsko upravičen … NEPOTREBEN
2TDK stereo casettes |  05 .09. 2018 ob  19: 55
Wooow, še en velik uspeh naše vlade.
Po dolgem in mukotrpnem delu je uspela skleniti pogodbo o ustanovitvi stavbne pravice za izgradnjo drugega tira med Koprom in Divačo s podjetjem 2TDK.
Alora sedaj ni nobenih ovir, da ne bi začeli z delom.
Aja, kaj pa šoldi ?
hmmmmm, ne vem, mogoče bo samoprispevek....
Pi pi |  05 .09. 2018 ob  19: 02
Bratušek, ki pravi da lahko sami zgradimo, verjetno hkrati misli, kradli bodo samo naši.
JJ |  05 .09. 2018 ob  18: 25
Še en vele nateg bogatih.