LETO DNI PO IZTIRJENJU PRI HRASTOVLJAH: Še vedno potekajo nekateri preventivni ukrepi

Slovenija

Te dni je minilo leto dni od železniške nesreče v bližini Hrastovelj, v kateri je izteklo več kot 7600 litrov kerozina. Čeprav je nevarnost, da bi kerozin prišel do vodarne, minimalna, niso opustili preventivnih ukrepov, poudarjajo na Rižanskem vodovodu. Tudi Slovenske železnice so v tem času uvedle dodatne ukrepe za povečanje varnosti.

Na Rižanskem vodovodu Koper so imeli po izlitju kerozina veliko dodatnega dela in tudi stroškov. Kot je že pred meseci ocenil direktor Martin Pregelj, so ti znašali okoli 800.000 evrov.

Odgovoren odnos do porabnikov jim je namreč nalagal "stalno preverjanje surove vode, ki smo jo zajemali na izviru reke Rižane ali črpali iz podtalnice, ki smo jo v vodarni predelovali v pitno vodo, da bi preprečili potencialno nevarnost pojava kerozina v vodi," so navedli.

Čeprav je nevarnost, da izliti kerozin pride do vodarne, po njihovi oceni po letu dni minimalna, pa v Rižanskem vodovodu vse do danes niso opustili preventivnih ukrepov. Zmanjšali so le število dnevnih vzorčenj surove vode, zato pa so na zajetju montirali poseben merilnik, ki deluje na principu merjenja hlapnih organskih snovi v surovi vodi, ter tako vzpostavili meritve morebitne prisotnosti mineralnih olj.

To omogoča takojšnje ukrepanje v primeru zaznambe onesnaženja, posledično pa je vodno zajetje na izviru Rižane s tega vidika pod nadzorom, so še poudarili na Rižanskem vodovodu.

V Kopru sicer upajo, da bo vzporedno tekel projekt iskanja dodatnega vodnega vira in da ne bo prišlo do njegove upočasnitve. "Po prvih sestankih na ministrstvu za okolje in prostor smo dobili vtis, da se tudi na državni ravni dokončno zavedajo pomena dodatnega vodnega vira za prebivalce slovenske Istre, ki predstavljamo pet odstotkov populacije, ter za gospodarstvo, zlasti za turizem in druge sorodne dejavnosti," so dodali.

Na Slovenskih železnicah (SŽ) so po nesreči izvedli sanacijo, ki je vključevala sanacijo spodnjega ustroja proge, izvedbo zaščitnih ukrepov proti pronicanju vode v tla, izvedbo vrtine za monitoring in sanacijo samega tunela.

Poleg tega so uvedli dodatne ukrepe za povečanje varnosti, so navedli. Tako so v okviru dodatnega pregleda vseh vgrajenih kretnic na celotnem železniškem omrežju samo na postojnskem območju pregledali 121 kretnic. Napak, ki bi predstavljale veliko tveganje, pri tem niso ugotovili. Prav tako so uvedli ultrazvočne preglede in t.i. head check defektoskopijo z metodo vrtinčnih tokov na najbolj obremenjenih kretnicah.

Nadalje je na najbolj obremenjenih železniških progah v načrtu povečano število dodatnih pregledov kretnic, in sicer dvakrat, in ne več enkrat letno, kot to predpisuje področni pravilnik. V prihodnjih treh letih pa bodo izvajali dodatne preglede najbolj obremenjenih kretnic na vodovarstvenih območjih na celotnem železniškem omrežju.

Stroški nesreče sicer po podatkih SŽ znašajo približno 2,5 milijona evrov, pri čemer ni zajet strošek poškodovanih vagonov. Stroški analiz in nakupa vode Rižanskem vodovodu pa so znašali nekaj več kot 834.000 evrov.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija