IZGLASOVAN VETO NA ZAKON O CESTAH: Med prevozniki in Darsom dogovor o oblikovanju posebne delovne skupine

Slovenija

Državni svetniki so soglasno s 26 glasovi za izglasovali odložilni veto na novelo zakona o cestah, ki je razburjenje povzročila z novostmi na področju odvoza pokvarjenih vozil z avtocest in hitrih cest. Svetnik Igor Velov je izpostavil, da rešitev posega v sicer dobro urejeno področje in bi poslabšala prometno varnost.

Prenovljeni zakon o cestah, ki ga je DZ sprejel prejšnji teden, Darsu daje možnost, da tudi za vozila, lažja od 3,5 tone, torej ne več le za tovorna vozila, kot je veljalo do zdaj, določi pravila, tehnične zahteve, postopke in najvišjo ceno za odvoz z avtocest in hitrih cest, kadar so pokvarjena ali poškodovana. Prav tako zakon Darsu za vsa vozila daje pristojnost izbora izvajalcev odvoza.

Pobudo za veto je vložila skupina osmih svetnikov s prvopodpisanim Igorjem Velovom. Ta je na današnji seji državnega sveta izpostavil, da zakon prinaša vrsto dobrih rešitev, "ne morem pa sprejeti, da prinaša tudi tako slabo, kot je opredeljeno v 7. členu zakona". "Lahko se strinjam in razumem, da zamujamo z implementacijo direktive, ne morem pa sprejeti, da smo državni svetniki talci tega," je dodal.

Infrastrukturni minister Jernej Vrtovec in predsednik uprave Darsa Valentin Hajdinjak sta o zakonu spregovorila v nedeljo in se z nekaterimi opozorili strinjala ter napovedala takojšnjo spremembo zakona.

Velov verjame, da je mogoče najti ustrezne rešitve, a glede na to, da bodo čez 14 dni volitve, "ne vemo, kakšna bo takrat volja, ne vemo, kdo bo takrat vodil ministrstvo in kakšno bo razmerje moči v državnem zboru, je to račun brez krčmarja".

Novosti po njegovih besedah po nepotrebnem posegajo na področje, ki dobro deluje, posegajo v delo izvajalcev, ki imajo za omenjeno storitev izpolnjene pogoje. Posegajo tudi v ceno, saj bo ta po oceni Velova po tem, ko se bo nabor izvajalcev zožil ali pa bo izbran zgolj eden, poskočila.

Najbolj pa Velova skrbi prometna varnost. "Iz logističnih razlogov, ko bo izvajalcev manj ali pa celo samo eden, bodo vozila pozneje odstranjena z avtocest in hitrih cest," je poudaril.

Generalna direktorica direktorata za kopenski promet na infrastrukturnem ministrstvu Monika Pintar Mesarič je povedala, da je bil glavni namen zakona prenos evropske direktive. "V primeru izglasovanega veta bo vložen dodaten napor ministrstva, da bi se zakon čim prej ustrezno popravil," je dodala.

"Monopol organizacije odvoza poškodovanih vozil z avtocest in hitrih cest prav gotovo ni bila zahteva uskladitve z zakonodajo EU," pa je podaril svetnik Igor Antauer. Obžaloval je sicer, da morajo svetniki izglasovati veto na celoten zakon, ne samo na sporen člen. "A očitno drugače ne gre," je ugotovil.

Tudi predsednik državnega sveta Alojz Kovšca se je pridružil Antauerjevemu opozorilu in dejal, da državni svet že več mandatov zapored poskuša sugerirati državnemu zboru, da razmisli o spremembi poslovnika DZ, da bi vete državnega sveta lahko obravnavali skozi četrto branje zakona. "S tem bi pospešili zakonodajni postopek in ga naredili bolj učinkovitega," je izpostavil.

Prevozniki in Dars za iskanje skupnih rešitev v zvezi s zakonom o cestah

Novost glede odvoza pokvarjenih vozil je razburila predvsem obrtnike in dosedanje izvajalce avtovlek. Uprli so se v Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS), kjer so rešitve danes iskali s predstavniki Darsa.  Prisotni so na srečanju sicer izmenjali stališča do rešitev, ki jih prinaša novela zakona, in se strinjali, da je področje avtovlek treba urediti. Vodstvo Darsa je poudarilo, da je družba kot odgovoren upravljavec avtocest in hitrih cest dolžna poskrbeti za čim hitrejši odvoz poškodovanih in okvarjenih vozil, kar pa morajo opraviti ustrezno usposobljeni izvajalci.

Predstavniki vseh treh interesnih združenj so se s tem strinjali, obenem pa so izpostavili potrebo po transparentni ureditvi področja in se zavzeli za čim širši krog ustrezno usposobljenih izvajalcev. Sogovorniki so se strinjali, da je treba poiskati operativne rešitve, da bodo asistenčni izvajalci avtovlek, ki izpolnjujejo pogoje, lahko to počeli tudi v prihodnje. Dogovorili so se o oblikovanju posebne delovne skupine, ki bo pripravila predlog pogojev za izvajanje avtovlek vozil.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija