ISTRSKI POSLANCI ENOTNI: Opozorili so na posledice gradnje hitre ceste Jagodje-Lucija

Izola

Poslanci iz vrst Kluba istrskih poslancev so včeraj po delovnem srečanju z izolskim županom Danilom Markočičem opozorili na posledice gradnje hitre ceste Jagodje-Lucija. Vztrajajo, da mora država prednostno rešiti vprašanje tranzitnega prometa z izgradnjo hitre ceste Šmarje-Dragonja, šele nato naj se pristopi h gradnji kraka ceste do Lucije.

Stališče prisotnih poslancev nedavno ustanovljenega kluba (od sedmih članov sta včeraj manjkala Matej Tašner Vatovec iz Levice in Branko Golubović iz LMŠ) je predstavila Meira Hot (SD), ki je spomnila, da piranska občina zaradi vpliva na prostor ni podala soglasja na predvideno traso hitre ceste, kar je bistvenega pomena za pridobitev gradbenega dovoljenja.

Istrski poslanci so si bili enotni, da vztrajajo na tem, da država najprej z izgradnjo hitre ceste Šmarje-Dragonja reši vprašanje tranzitnega prometa, šele nato se bo lahko začelo z deli na hitri cesti Jagodje-Lucija. Prav tako se poslanci zavzemajo za to, da bi se ponovno proučilo tudi alternativno traso hitre ceste, po kateri bi se hitra cesta po izhodu iz predora Markovec pri Izoli obrnila proti Hrvaški skozi predor Baredi.

Poslanec italijanske narodne skupnosti Felice Žiža pa je omenil, da nameravajo istrski poslanci v kratkem oblikovati predlog rešitve glede vprašanja vinjet na obmejnem območju z Italijo oz. med Škofijami in Koprom. Rešitev bi šla v smeri, da bi za ta odsek hitre ceste oblikovali alternativno obliko plačila cestnine.

Poslanci so ob tem podprli tudi prizadevanja izolske občine za izgradnjo sedeža centra odličnosti InnoRenew COE. Kot je pojasnil župan Markočič, so za omenjeni center že pridobili zemljišče, občinski svet je brezplačno oddal stavbno pravico, tudi gradbeno dovoljenje je pravnomočno. Tako bi se gradnja lahko začela že v februarja, vendar se je zataknilo pri javnem razpisu za izvajalca. Ponujena cena za izvedbo projekta je namreč presegla znesek, ki je bil za to predviden, zato zdaj skupaj z ministrstvom za izobraževanje iščejo rešitev za premik z mrtve točke.

Se bo PU Koper selila v Izolo?

Prav tako so se člani kluba istrskih poslancev seznanili z načrti za umestitev prihodnjega sedeža Policijske uprave Koper na območju izolske občine. Kot je navedel Markočič, gre za željo in potrebo same policije, ki išče primerno lokacijo, Izola pa je ob tem ponudila možnost za zemljišče v bližini hitre ceste, kar bi tudi predvideli v občinskem prostorskem načrtu.

V tem primeru bi šlo za zemljišča v lasti sklada kmetijskih zemljišč in gozdov, ki bi lahko bila prenesena na notranje ministrstvo brez stroška za državo, poleg tega pa bi bila lokacija ugodna zaradi osrednje lege med Koprom in Piranom, je naštel župan, ki pa je dodal, da bo končna odločitev na policijski upravi oz. ministrstvu.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Erazem |  20 .03. 2019 ob  12: 01
-1
Vatovca pa ni bilo, reveža, ker se je v parlamentu boril za svojega vzornika Madura.
Erazem |  19 .03. 2019 ob  17: 11
@porkamalora | 19 .03. 2019 ob 12: 40
Takrat ko bodo Dolenjci dobili enako cesto Grosuplje - Novo mesto.
porkamalora |  19 .03. 2019 ob  12: 40
Kdaj bomo mi, ki nimamo vinjete, dobili lokalno cesto Portorož-Trst, ki ne bo vodila skozi koprska spalna naselja?
Motoviltz |  19 .03. 2019 ob  12: 30
Boga Istra s temi politiki.
Kaj vse ne bi gradili na tej njihovi mali "obali".
Tunele, predore, mostove, letališča, golf igrišča, luke, druge tire, mega stolpe, piramide, sfinge....

Davidof |  19 .03. 2019 ob  10: 08
10
Dragi poslanci. Rešitev s predorom Baredi je že večkrat preverjena in dokazano, da ne ustrezna strateškim ciljem ločevanja tranzitnega prometa od lokalnega. Poleg tega pa bo predor Markovec v prihodnje v sezoni obremenjen do te mere, da ga bo treba zaradi varnosti zapirati in se bo promet spet selil na Šmarsko cesto. Torej je jasno, da Baredi-Dragonja ni smiselna rešitev, ampak "šnops ideja" nekaterih lobijev.

Poslanci naj raje čim prej podprejo izgradnjo HC KP-Dragonja, ki je v prostoskem planu RS še več kot 20 let. Za začetek je treba najprej zgraditi obvoznico Kopra, da se priključek Slavček in Šmarska cesta razbremenita, nato pa naprej do Dragonje glede na potrebe v prihodnjih letih. Jagodje-Lucija pa se odloži do gradnje HC KP-Dragonja.

Za vse strokovne študije, ki argumentirajo zgoraj navedena dejstva povprašajte na DARS ali MzI, ki so to že preučili.
Erazem |  19 .03. 2019 ob  08: 47
Če bi hoeli imeti stavbo PU Koper na osrednji legi njenega območja, bi jo morali postaviti nekam blizu Kozine. In po možnosti ne na kmetijskem zemljušču. Ubogi mi, da imamo tako nevedne poslance.