IMATE LETALSKO KARTO, LET PA JE BIL ODPOVEDAN? Pot do povrnitve denarja ne bo enostavna

Slovenija

Potem ko je vodstvo Adrie Airways na sodišče vložilo predlog za začetek stečaja, na tržnem inšpektoratu potrošnike opozarjajo na pravice, ki jih imajo ob odpovedi leta. Če je potrošnik kupil vozovnico pri Adrii, bo terjatev oz. odškodnino lahko prijavil v stečajni postopek. Drugače pa velja za letalski prevoz, ki je del paketnega potovanja.

Potrošniki, ki so karto kupili pri Adrii, let pa je bil odpovedan, bodo terjatev lahko prijavili v treh mesecih po oklicu oz. začetku stečajnega postopka. Tržni inšpektorat pričakuje, da bo kranjsko okrožno sodišče, kamor je bil v ponedeljek vložen predlog za stečaj in ki mora o tem odločiti v treh dneh, stečaj oklicalo v sredo.

Inšpektorat medtem potrošnikom, ki imajo kupljena paketna potovanja pri turističnih agencijah, kjer je poleg letalskega prevoza vključena tudi nastanitev in morebitne ostale storitve, svetuje, da se obrnejo neposredno na turistične agencije, s katerimi imajo sklenjene pogodbe.

"Pri teh pogodbah namreč ni nujno, da je agencija kupila let pri prevozniku Adria Airways, temveč pri kakšnem drugem letalskem prevozniku in bo potovanje tudi nemoteno izvedla. Tudi v primeru, da je bil let kupljen pri letalskem prevozniku Adria Airways, to še ne pomeni, da potovanje ne bo realizirano. Za izpolnitev take pogodbe odgovarja organizator potovanja, in sicer ne glede na to, ali vključene potovalne storitve izvaja sam ali jih izvaja drugo podjetje," so v sporočilu za javnost poudarili na inšpektoratu.

Turistične agencije bodo tako za izpolnitev pogodbe lahko iskale alternativne možnosti preko drugih letalskih prevoznikov. "Pri tem seveda lahko pride tudi do kakšnih zamud ali odloženih letov, zato predlagamo potrošnikom, da so v takšnih primerih strpni," so navedli na inšpektoratu.

Ob tem so spomnili, da pravice potnikov v primeru zamud, odpovedi leta in zavrnitve vkrcanja sicer ureja evropska uredba. Pristojni nacionalni izvršilni organ za pravice letalskih potnikov je agencija za civilno letalstvo (CAA), zato inšpektorat potrošnikom predlaga, da se za informacije obrnejo neposredno na agencijo.

Na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo so ob tem spomnili na nasvet Evropskega potrošniškega centra potrošnikom, ki so letalsko vozovnico plačali s kreditno kartico in so nakup opravili nedavno. Ti se lahko pri banki izdajateljici plačilne kartice pozanimajo o možnosti povračila denarja zaradi neopravljene storitve v okviru reklamacijskega postopka.

Ta postopek pri banki je po njihovih navedbah mogoče na primer uporabiti v primeru neavtoriziranih plačil, ob neizvedeni dobavi blaga ali zaradi neizvršene storitve, večkrat zaračunanem blagu oz. storitvi in podobno. Če banka zavrne izplačilo, a po mnenju potnika neupravičeno, se lahko potnik obrne tudi na organ za izvensodno reševanje potrošniških sporov, ki deluje pri Združenju bank Slovenije.

Potrošniki lahko po navedbah ministrstva počakajo tudi na odločitev sodišča glede uvedbe stečajnega postopka in nato prijavijo svoje terjatve. Ta možnost je za potrošnika sicer najmanj ugodna, so še zapisali na ministrstvu.

Z ministrstva za zunanje zadeve so popoldne sporočili, da bodo potnikom v primeru težav, četudi niso nosilec tovrstnih obveznosti, pomoč s podatki o hotelskih namestitvah, kontaktnih naslovih agencij in letalskih družb, ki bi jih lahko potrebovali, nudila tudi diplomatska predstavništva.

Vodstvo Adrie Airways, ki se je že dlje časa soočala s hudimi finančnimi in operativnimi težavami, je predlog za stečaj vložilo zaradi insolventnosti družbe in v skladu z zakonskimi določbami, ki mu v položaju, v kakršnem se je Adria znašla, nalaga obveznost predlagati stečaj podjetja.

Agencija za civilno letalstvo je po vložitvi predloga za stečaj Adrii odvzela operativno licenco, družba pa je odpovedala vse še predvidene lete.

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija