Hrvaška Ina lani z 210 milijoni evrov izgube

Svet

Hrvaška naftna družba Ina je lani ustvarila za 1,6 milijarde kun (210 milijonov evrov) izgube, ki jo bo pokrila iz zadržanega dobička iz prejšnjih let. Njeni rafineriji sta sicer poslovale bolje, čeprav je bila marža lani nižja za 21 odstotkov, poroča spletni portal poslovni.hr.

Nadaljnja rast Ine je naša skupna odgovornost, je po torkovi skupščini družbe v Zagrebu dejal predsednik uprave Ine Zoltan Aldott. Ponovil je, da je Ina največji vlagatelj in vodilni izvoznik v državi. "Lani smo znatno povečali naložbe, za skoraj 60 odstotkov. V času, ki prihaja, ostajamo predani doseganju močnih rezultatov, za kar je podpora naših delničarjev nujna," je dodal Aldott.

V Ini so napovedali, da bodo kljub vse težjemu zakonodajnemu okolju investicije v letu 2014 ostale na ravni iz leta 2013 - dve milijardi kun. Skupščina se je odločila, da bodo izgubo iz leta 2013 pokrili iz zadržanega dobička.

Povpraševanje po naftnih derivatih pada

Na skupščini so tudi poudarili, da povpraševanje po naftnih derivatih strukturno pada. Na Hrvaškem, v Sloveniji in BiH se je povpraševanje po gorivu v zadnjih petih letih zmanjšalo za 1,5 milijarde ton, kar je okoli tretjina zmogljivosti rafinerije na Reki in dve tretjini rafinerije v Sisku.

Kot opozarjajo v Ini, časi za predelavo naftnih derivatov niso ugodni. Cene nafte in derivatov ter posledično rafinerijske marže se nepredvidljivo spreminjajo, zaradi prevelikih zmogljivosti in nizke stopnje izkoriščenosti, ki je posledica gospodarske krize, pa rafinerijske marže ostajajo nizke. Poleg tega so evropske rafinerije pod velikim pritiskom konkurence iz ZDA, Rusije ter Bližnjega in Daljnega vzhoda.

Nižje cene nafte omogočajo ameriškim rafinerijam izvoz motornih goriv preko Atlantika, velike moderne rafinerije na Vzhodu pa resno načrtujejo osvajanje Evrope. V Ini so se kljub temu pohvalili, da je bilo lani poslovanje njenih rafinerij boljše, čeprav je bila povprečna rafinerijska marža nižja za 21 odstotkov. Tržni delež v veleprodaji na Hrvaškem se je povečal s 67 na 73 odstotkov. Rast prodaje se je povečala na vseh glavnih tržiščih: na Hrvaškem in v BiH, še posebej pa v Sloveniji, kjer se je povečala za petkrat, še poroča portal poslovni.hr.

Deli novico: