HITRA CESTA POSTOJNA-JELŠANE BLIŽJE REALIZACIJI? Njena gradnja naj bi se začela leta 2030

Slovenija

Vlada je današnji obisk primorsko-notranjske regije začela v Cerknici z delovnim posvetom o cestni infrastrukturi, težavah zaradi divjih zveri, zaščiti vodnih virov in možnostih gospodarskega razvoja v regiji. Sogovorniki so največ časa posvetili cestni povezavi Postojna-Jelšane, je po zasedanju povedal podpredsednik vlade Matej Tonin.

"Vse skupaj nas je zanimalo, kje trenutno smo in kdaj lahko pričakujemo, da bo hitra cesta Postojna-Jelšane zgrajena. Reči moram, da je naša vlada začela postopke, ki so prej stali in so se šele leta 2020 začeli premikati naprej," je v izjavi v Cerknici povedal Tonin. Projekt je trenutno v fazi umeščanja trase v prostor. Glede na izkušnje in realistična pričakovanja naj bi se gradnja hitre ceste začela leta 2030.

"Da bi pospešili to gradnjo, smo se danes pogovarjali v smeri, da bi traso razdelili na več različnih delov. Zlasti na tistih delih, kjer je umeščanje v prostor neproblematično, bi lahko zadeva tekla hitreje in bi tudi z gradnjo začeli prej," je dejal Tonin.

Eden od večjih načrtovanih infrastrukturnih projektov v regiji je medtem obvoznica Pivka, ki bi razbremenila središče kraja, skozi katerega se poleg tovornega predvsem poleti vali tudi tranzitni promet turistov v smeri Hrvaške. Dokler načrti o hitri cesti do mejnega prehoda Jelšane ne postanejo realnost, so obvoznice ob državni cesti med Postojno in hrvaško mejo pomemben korak za večjo pretočnost prometa in izboljšanje življenjskih razmer za lokalno prebivalstvo.

Minister, pristojen za razvoj in evropsko kohezijsko politiko, Zvonko Černač je v pogovoru za Radio 94 izpostavil, da je dala vlada gradnji obvoznice pospešek. Prva faza bo po njegovih napovedih stekla še letos, glavni del projekta, ki bo vključeval tudi predor med krajem in muzejem Park vojaške zgodovine, pa naj bi začeli izvajati v roku dveh let. Kot je razvidno iz vladnega gradiva za obisk primorsko-notranjske regije, je izhodiščna vrednost projekta 19,7 milijona evrov, za obvoznico pa je bil izdelan idejni projekt in idejna zasnova predora Kerin. Januarja letos je bila podpisana tudi pogodba za izdelavo projektne dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja in za izvedbo prve faze. Trasa obvoznice je načrtovana v dolžini 1220 metrov, predor pa bo dolg 494 metrov.

Pogovarjali so se tudi o težavah, ki jih v primorsko-notranjski regiji povzročajo divje zveri. "Pogovarjali smo se o tem, kako učinkovito naslavljati težave, ki jih povzročajo divje zveri. V času naše vlade so bili zelo pospešeni postopki v primerih, ko gre za napad velikih zveri na človeka," je povedal podpredsednik vlade, sicer minister za obrambo.

Napovedal je še, da bodo na njegovem resorju podprli nadaljnji razvoj in bogatenje muzejske zbirke v Parku vojaške zgodovine v Pivki. Del razprave so namenili še vadišču Slovenske vojske na Počku.

"Odprti smo za dialog, pripravljeni smo se pogovarjati z vsemi občinami in nekatere stvari tečejo zgledno. Z Občino Postojna stvari tečejo nekoliko bolj počasi, vendar ministrstvo za obrambo kot kompenzacijo za našo aktivnost v tej regiji seveda izdatno financira lokalno skupnost. In to bomo delali tudi v naprej," je še poudaril Tonin.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Pjero Panin |  12 .02. 2022 ob  12: 57
Enakost med spoloma kjer bo penis imel isto funkcijo kot vagina.Ce bo otrok lacen povleci josko ven.
Zenske dejte si nekaj med noge da stremimo bolj k enakosti
Bujenabrigu |  11 .02. 2022 ob  23: 01
2p30jQuery1123029490423356044504_1644616517593?? Torej bodo Hrvati ki so imeli pet let vojno prej povezali vse dalmatinske otoke med seboj in z kopnom z mostovi in tuneli pod morjem Bosna pa koncala avtocesto iz Bosanskega broda do Neuma kot mi naredili .urcevih 25km avroceste do Jelsan in povezali Izolsko obvoznico z mejnim prehodom in istrskim ipsilonom ampak se bodo furesti se 30 let vozuli cez valeto v Istro????? Aj moj slovenski bangladesh dobro svico ste nam naredili!!!!