DRŽAVA BO PREIGRALA MOŽNOSTI, KI JIH IMA PO PROPADU ADRIE: Subvencioniranje ali novo podjetje?

Slovenija

Vlada bo po začetku stečajnega postopka družbe Adrie Airways danes znova preigravala možnosti, ki so ostale državi po propadu letalskega prevoznika: možnost subvencioniranja nekaterih linij ali ustanovitev novega nacionalnega prevoznika. Na mizi bodo imeli tudi že predlog novele zakona o letalstvu, ki bi omogočil subvencioniranje linij.

Premier Marjan Šarec je po torkovem sestanku koalicijskih partnerjev dejal, da so slišali predstavitev Družbe za upravljanje terjatev bank, kaj bi pomenilo, če bi se odločili za ustanovitev državnega podjetja. Vendar o podrobnostih ni želel govoriti. "Ne gre za kupovanje avta, gre za bistveno večje zadeve," je dejal in dodal, da so si vzeli še nekaj časa, da pridobijo dodatne informacije. Tudi gospodarski minister Zdravko Počivalšek je dejal, da bodo v nekaj dneh preučili omenjeni možnosti in na podlagi relevantnih številk v razmeroma kratkem času sprejeli končno odločitev.

Šarec in Počivalšek sta v minulih dneh večkrat zavrnila prošnje vodstva in zaposlenih Adrie, naj družbi država pomaga s finančno injekcijo. Prepričana sta, da je Adria propadla zaradi neodgovornega lastnika, nemškega finančnega sklada 4K, pod katerim država ne želi več vlagati denarja v družbo. Okrožno sodišče v Kranju je tako v sredo na predlog družbe začelo stečaj Adrie Airways, ki je insolventna in nima več sredstev, da bi lahko najemala letala in poplačala zaposlene.

Ker je prizemljitev letal Adrie Airways povzročila odpoved približno polovice vseh letov z Letališča Jožeta Pučnika, povezave že krepijo tuji prevozniki. Lufthansa in njena hčerinska družba Swiss bosta z zimskim voznim redom ponudili povezave ljubljanskega letališča do Frankfurta, Münchna in Züricha. Od srede so že v prodaji tudi karte za novo linijo Brussels Airlines v Bruselj.

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija