Drugemu tiru se obeta državni NE

Minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel pravi, da ni preveč optimističen glede izgradnje drugega tira Divača–Koper, saj naj bi bil projekt predrag.

Na srečanju gospodarstvenikov slovenske Istre je minister včeraj dal nedvoumno vedeti, da je država praktično že odstopila od projekta, saj denarja zanj nima. Izgradnja 27-kilometrske proge med Koprom in Divačo (več kot dve tretjini bi bili speljani skozi predore) je ocenjena na 1,2 milijarde evrov. 

Čeprav dokončna odločitev še ni bila sprejeta in bo znana v roku dveh tednov, se ministrstvo nagiba k "zasilni" rešitvi, to je posodobitvi obstoječega tira, kar bi stalo 300 milijonov evrov, poroča Zurnal24.si. 

Ekonomist Jože P. Damjan je sicer lani decembra predstavil svojo študijo pomembnosti drugega tira za razvoj Luke Koper, o čemer smo poročali tudi na Regionalu. Po njegovih izračunih naj bi država z neizgradnjo drugega tira vsako leto izgubila 800 milijonov evrov. 

"Če gledamo ceno za državo na neto tonski kilometer, je avtocesta petkrat dražja od železnice. Da ne govorimo o multiplikativnem učinku, ki bi ga investicija v drugi tir imela na gospodarstvo, saj bi bil izračunan količnik enak 1. Najslabše za državo pa bi vsekakor bilo, da bi ohranila status quo, se pravi, da ne bi storila ničesar," je tedaj pojasnil Damijan. Omenjena študija ministru Omerzelu ni znana, dejal pa je, da jo bo preučil. 

Obeta se širitev pristanišča

Novi šef Luke Koper Gapar Gašpar Mišič pravi, da bi v izogib negodovanja lokalnega prebivalstva glede izgradnje tretjega pomola raje podaljšal prvega in drugega ter poglobil bazene. "Ob robu pomola lahko zgradimo tudi tenis igrišča, da ima nekaj od tega tudi lokalna skupnost," je izpostavil.

Mari sz Čubeda |  12 .09. 2013 ob  14: 51
Ma dio buh, najbuljše je kakuš ki nosi jajca zadavit in pestit uno ki nosi nč! Ma ka nam če drugi tir, ma ka nam če tretji pomol, ma ka nam če Luka, eno še par biteg nam fali...
sveti jurij |  12 .09. 2013 ob  10: 50
Naj dajo delo Grafistu !!
Robby |  11 .09. 2013 ob  23: 23
Garantiram , da če bi vladi podarili dobro rejeno in kosmato ovco z neskončnim pašnikom, crkne v enem tednu ali pa naredi samomor
Ma kakšen drugi tir |  11 .09. 2013 ob  19: 39
Drugi tir, kot je načrtovan v državnem lokacijsken načrtu je bil projektiran v času debelih krav, ko so gradbeni lobi obladali SCT, Kraški in Primorje. Dejstvo je da je bilo potrebno tako velik aparat zaposliti nekje po koncu avtocestnega križa. Pa jih je prehitela kriza in finančni krč, dolgoročni krediti ki bi se z lahkoto odplačali, če bi šlo kot je bilo načrtovan, so jih pokopali..... Utopično je graditi 21 km tunelov na 27 km proge da o premostljivih objektih ter vzdrževanju take proge ne izgubljamo besed... Z današnjo tehnologijo in mehanizacijo bi z lahkoto zraven obstoječega tira zgradili še vzporednega. Tu je že vsa logistika ter trafo postaje ter degradiran teren, res ne razumem zakaj bi bilo potrebno degradirati še enega. Seveda je tu vodovarstveno področje, a to je tukaj skupaj s progo že 50 let, tako da če dodamo obstoječemu tiru še enega je verjetnost nesreče že v štartu 50% manjša. Kar se pa tiče hitrosti proge.... Če uspe Luka Koper pretovoriti,( res z velikimi logističnimi napori), po obstoječem tiru...... Seveda bi tak projekt bil prepoceni, in bi bilo težko kaj.....ukrasti.
minister |  11 .09. 2013 ob  19: 16
ne bere študij, on samo študira!
v tej |  11 .09. 2013 ob  19: 14
državi je najboljše, da nimamo nič!!!!!
samo |  11 .09. 2013 ob  19: 13
omerzel je eden izmed nepotrebnih in predragih javnih uslužbencev!!!! Postaviti ga je treba na drugi tir!!!!
drugega |  11 .09. 2013 ob  18: 59
tira očitno ne rabimo , še bolj očitno pa ne rabimo take politike, ki nimajo pojma!!!!
tiro |  11 .09. 2013 ob  16: 51
ma naj delajo počasi še en tir ob obstoječemu
Pika |  11 .09. 2013 ob  15: 16
Lahko je govort kaj vse bodo naredila. Ma če država ne da ali pa nima cvenka.......so le lepe besede in mokre sanje.
prepričljivi GG |  11 .09. 2013 ob  15: 06
odložil bom transparent ter poprijel za lopar
Josip |  11 .09. 2013 ob  14: 51
Pomembno je da JE denar za TEŠ.